mijn naam

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: mijn naam

Bericht door Marica »

Mijn naam is een verbouwing van mijn mannennaam. Ik werd al door iedereen Mar genoemd, en het vergt weinig aanpassingsvermogen voor de mensen om mij heen.

Marica , al wordt vaak de fout gemaakt om mij aan te spreken met Marcia, maar dan verbeter ik ze. Er wordt over het algemeen slecht gelezen in NL.

Ik heb ook aan mijn ouders gevraagd wat mijn meisjesnaam zou zijn. Dat was Brigitte. Een naam waarmee ik niets kon, die past gewoon niet.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: mijn naam

Bericht door Hrafn »

Marica schreef: 16 jun 2020, 11:45 Mijn naam is een verbouwing van mijn mannennaam. Ik werd al door iedereen Mar genoemd, en het vergt weinig aanpassingsvermogen voor de mensen om mij heen.

Marica , al wordt vaak de fout gemaakt om mij aan te spreken met Marcia, maar dan verbeter ik ze. Er wordt over het algemeen slecht gelezen in NL.

Ik heb ook aan mijn ouders gevraagd wat mijn meisjesnaam zou zijn. Dat was Brigitte. Een naam waarmee ik niets kon, die past gewoon niet.
Maf is dat, het menselijk brein maakt er iets van dat bekend is ofzo terwijl ik Marica nooit als Marcia zou kunnen lezen omdat dat een heel andere klank is. Mensen lezen inderdaad niet goed scannen er snel even langs en zien dan iets wat ze kennen ipv wat er staat.
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: mijn naam

Bericht door Jer158 »

@Marica Ik vraag mij al langere tijd af welke uitspraak van je naam je op het oog had? MAArieka of MaaRIEka? Of misschien nog wel iets anders?
Hung her from the branches of a mango tree
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: mijn naam

Bericht door Marica »

Jer158 schreef: 16 jun 2020, 23:54 @Marica Ik vraag mij al langere tijd af welke uitspraak van je naam je op het oog had? MAArieka of MaaRIEka? Of misschien nog wel iets anders?
MaaRIEka dus.

Zoals je Marieke uitspreekt, maar dan met een A aan het eind.

@Hrafn Ik maak het best vaak mee, in e-mails is het een drama.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Plaats reactie