Nieuwe chat! Zie dit topic.

Kringloop shoppen!

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Kringloop shoppen!

Bericht door Hrafn »

De Hand in Zutphen is ook een leuke kringloopwinkel, echt nog zo'n ouderwets rommelige kringloop waar je de leukste dingen kan vinden voor heel weinig geld. Echt een aanrader als je een keer in Zutphen bent.
Gebruikersavatar
Mathilda
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2020, 17:20
Gender: Genderfluid

Re: Kringloop shoppen!

Bericht door Mathilda »

Ik doe idd ook veel in kringloopwinkels maar daarnaast kijk ik ook veel op Marktplaats en de marketplace van Facebook. Het scheelt mij heel veel geld.

Voor en nadelen kringloop:
Voordelen:

- Je weet wat je koopt
- Je kunt gelijk passen
- Je ziet gelijk de kwaliteit
- Geen verzendkosten
- Vaak zachte prijzen

Nadelen
- Afwachten wat ze hebben op dat moment
- Soms kost het veel tijd om te zoeken naar kleding
- Vaker veel oude meuk (of je moet daar van houden natuurlijk, :lol: ik zelf soms ook)
- Minder privacy (voor wie dat wil)
- Sommige kringloopwinkels zijn niet zo goedkoop

Voor en nadelen Marktplaats (of Facebook)
Voordelen:

- Je kunt gericht zoeken naar producten, maten en kleuren (soms ook merken, pasvormen, lengtes e.d.) Ook de market place van Facebook heeft een zoekfunctie
- Je kunt zien wat heel Nederland aanbiedt
- Je kunt dus ook goed producten vergelijken
- Er is heel veel te vinden wat bijna niet is gebruikt. Veel dingen zijn impulsaankopen en gaan na 1 á 2 keer dragen de kast in (Ik kocht een suedine rokje die najaar 2019 €40,- was bij de Guts&Gusto voor €5,- via de market place van Facebook)
- Meer privacy (voor wie dat wil)
- Redelijk vaak hebben verkopers recensies van anderen gekregen (Op Marktplaats is dat zo, Facebook heeft dat nog niet volgens mij)
- Soms staan er ook leuke dingen op een weggeefhoek van Facebook (De regel daar is dat je alles ook gratis weggeeft)

Nadelen:
- Het blijft toch afwachten wat je krijgt (altijd goed checken wat je wilt kopen)
- Product speciaal moeten ophalen of betaling verzendkosten
- Je kunt het product pas passen als je het eenmaal hebt, dus risico dat je een verkeerde maat of pasvorm hebt en bij tweedehands krijg je geen bonnetje
- Wachten tot je het in huis hebt en soms duurt dat eventjes
"No amount of money ever bought a second of time." Howard Stark
Gebruikersavatar
Mathilda
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2020, 17:20
Gender: Genderfluid

Re: Kringloop shoppen! (tips voor zuid Veluwe)

Bericht door Mathilda »

Positief:
- Jan Splinter in Renkum. Redelijk veel aanbod en zachte prijzen voor kleding.
- Kringloop Wageningen. Redelijk veel producten van hen zijn "vintage" en dus prijzig maar de kleding is qua prijs vrijwel altijd goed te doen.

Negatief
- 2Switch in Arnhem. De prijzen daar zijn veel te hoog. Voor bijna alles wat ze verkopen. Daarnaast verandert het aanbod niet snel.
"No amount of money ever bought a second of time." Howard Stark