Nieuwe chat! Zie dit topic.

muziek die inspireert tranen trekt en kippenvel geeft...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: muziek die inspireert tranen trekt en kippenvel geeft...

Bericht door Barbarella »

Oei Mark, dat concert in Berlijn daar was ik bij, daar stond ik onder een enorme speakerinstalatie te wachten tot "in the flash" in zou zetten en ik een hartaanval zou krijgen van het enorme volume.......Maar die enorme speaker instalatie stond uit. Toch wel een enorme mooie ervaring geweest. de hele trip.

Hoe dan ook ik ben vooral van de Barret en meer van de Gilmore dan van de Waters.

Je weet da Waters volgende zomer in Nederland is?

Even snel als linkje de geremasterde versie van Pomp

https://www.youtube.com/watch?v=n1yxNjU7u_8" target="_blank

Onvoorstelbaar, ik luisterde naar muziek van een oudere generatie maar dat spul blijft mensen maar beinvloeden.

Levendula ( die nog wat lekkers voor Mark gaat zoeken )
Laatst gewijzigd door Barbarella op 02 dec 2012, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: muziek die inspireert tranen trekt en kippenvel geeft...

Bericht door Barbarella »

Yep gevonden

Volgens mij het eeste nummer over een full blown trans.

I'm A boy van the who

*Levendula doet Kermit de kikker na en roept "YEEEEEAAAA"*

https://www.youtube.com/watch?v=GgOyqdN2SaE" target="_blank
Laatst gewijzigd door Barbarella op 02 dec 2012, 22:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: muziek die inspireert tranen trekt en kippenvel geeft...

Bericht door Laurens2 »

Ja was ik maar in die tijd geboren, dan was ik er ook bij. Als ik dan wel in het goede lichaam was geboren heet dat.

Ik vind Roger waters geweldig, maar niemand kan met zo veel gevoel gitaar spelen dan David gilmour. Vind het jammer dat Roger weg is en dus niet bij de dvd opnames van Pulse aanwezig was. Vorig jaar was hij ook in Nederland, het Gelredome in Arnhem met the wall. Ik was er zo graag naartoe gegaan maar zat toen echt niet lekker in mijn vel. Maar nu zeg je me dat hij volgende zomer weer hier is? :D Ik hoop dat hij The Wall nog eens gaat doen. Dan ben ik van de partij!

En je eerste link is een video over het einde van de wereld als ik me niet vergis, en de tweede video doet het niet bij mij :(
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: muziek die inspireert tranen trekt en kippenvel geeft...

Bericht door Barbarella »

Mark je hebt gelijk ik ga het reecht zetten, dat biertje hd ik niet moeten doem, geef tien minuten.
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: muziek die inspireert tranen trekt en kippenvel geeft...

Bericht door Laurens2 »

Levendula schreef:Mark je hebt gelijk ik ga het reecht zetten, dat biertje hd ik niet moeten doem, geef tien minuten.
Neem de tijd, drink vooral nog een biertje ;) Ik heb tijd zat dus het maakt allemaal niet uit :D
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: muziek die inspireert tranen trekt en kippenvel geeft...

Bericht door Barbarella »

Ze staan nu alletwee als linkjes en bij mij werken ze. The Who staat knetter hard te blerren en mijn buren maken boze geluiden.

"I'm a boy" was altijd zo dubbel voor mij, het ging over mij en toch weer niet.

hoe dan ook geniet er van.

Levendula
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Nadine84
Berichten: 79
Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:13
Gender: Trans MtF
Locatie: kerkrade , zuid limburg

Re: muziek die inspireert tranen trekt en kippenvel geeft...

Bericht door Nadine84 »

hier en van mijn all time classicks , ben eigenlijk nog steeds best fan van faithless , jammer dat ze niks meer doen, deze plaat doet me best veel , we come 1 .



de plaat insomnia ook wel ! ook heerlijk nummer , komt best op mij neer , i cant get no sleep , in de tijd dat ik het verhaal nog voor me hield sliep ik heeeeel slecht , had ook soort insomnia.



en op onze rockers hier boven :P ik luister ook zo nu en dan wel eens rock enzo maar ben niet echt een kenner , ja oke . metellica enzo ken ik wel haha , nothing else matters ! hmm lekker nummertje !
Wees niet bang om jezelf te zijn, als je dit niet bent zorg dat je jezelf kunt worden.

verstop je niet voor anderen maar al helemaal niet voor jezelf.
X Nadine.
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: muziek die inspireert tranen trekt en kippenvel geeft...

Bericht door Laurens2 »

Levendula schreef:Ze staan nu alletwee als linkjes en bij mij werken ze. The Who staat knetter hard te blerren en mijn buren maken boze geluiden.

"I'm a boy" was altijd zo dubbel voor mij, het ging over mij en toch weer niet.

hoe dan ook geniet er van.

Levendula
Die Pink Floyd ga ik morgen luisteren als ik terugkom van werk, heb ik iets om naar uit te kijken. Nu doe ik het niet, mijn moeder zit hier ook en ze linkt de muziek van pink floyd met de nare periodes die ze met mij mee heeft gemaakt.

En dat nummer van the who is goed! Ik kende het niet, wist niet dat er ook muziek over transgender ging. Alleen dan Arnold Lane van Pink Floyd dan. Gaat geloof ik over travistie. Kan me erg in het nummer vinden, behalve (gelukkig!) my mom won't admit it. (Because mine does :) )

Ik vind het nummer A boy named sue van johnny cash ook herkenbaar, maar ook weer niet. Het gaat over een vader die zijn zoon Sue heeft genoemd en laat hem in de steek. Later komt de jongen zijn vader tegen en zetten ze het recht. De clue is dat hij hem zo heeft genoemd zodat hij moest vechter in zijn leven en er sterker van werd. Ik vat het nummer op zoals ik dat wil: dat god mij in het lichaam van Laura heeft gezet (a boy named laura) en dat ik extra moet vechten in mijn leven. Het nummer loopt goed af dus hopelijk mijn leven ook ;)
Gebruikersavatar
Nadine84
Berichten: 79
Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:13
Gender: Trans MtF
Locatie: kerkrade , zuid limburg

Re: muziek die inspireert tranen trekt en kippenvel geeft...

Bericht door Nadine84 »

oke nog eentje dan ...
faithless salva mea live op pinkpop , hier was ik zelf ook in 2005 op 21 jarige leeftijd :)



luister naar de teksten , het spreekt je best aan !

faithless betekende veel voor me .

maar nbu zeg ik weltrusten :)
Wees niet bang om jezelf te zijn, als je dit niet bent zorg dat je jezelf kunt worden.

verstop je niet voor anderen maar al helemaal niet voor jezelf.
X Nadine.
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: muziek die inspireert tranen trekt en kippenvel geeft...

Bericht door Judiana »

sow !!!!

ben er ff niet en kiek wat er van komt :)

mag deze sticky?