Als non binair mogelijk geslacht verandering operatie ja of nee.

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Transboy1985
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jun 2020, 14:40
Gender: Non-binair
Locatie: Zutphen

Als non binair mogelijk geslacht verandering operatie ja of nee.

Bericht door Transboy1985 »

Hallo allemaal
Mijn naam is transboy1985 en ik vroeg me iets af

Is het mogelijk als je non binair bent ook een geslachtsdeel operatie te ondergaan?


Mvg transboy1985
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Als non binair mogelijk geslacht verandering operatie ja of nee.

Bericht door Simão »

Je zult noodzaak moeten kunnen bewijzen en dus aan psychologisch onderzoek vast zitten.
Artsen willen (en mogen) niet zomaar "iemand verminken" .

En er is ongetwijfeld een minimum leeftijd voor, ik neem aan van 18 jaar.


Heb je echt een probleem met hoe het er uit ziet daaronder, of wil je gewoon een bobbel, want daar heb je natuurlijk ook gewoon prima alterrnatieven voor die geen operatie inhouden.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Als non binair mogelijk geslacht verandering operatie ja of nee.

Bericht door Jeste »

In een ander topic had je al heel kort een antwoord gehad, zag ik, maar dan hier nog iets meer.
Het hele traject is hetzelde als voor mensen die zich wel binair bij één van de twee bekende genderhokjes thuisvoelen.
Of dat zo is weet ik niet, maar als voor jou een gedeeltelijke transitie goed is, dan kan dat ook. het gaat erom dat het resultaat is dat jij je in de rest van je leven goed voelt in jouw lichaam.
Wel kan het toch nog steeds gebeuren dat je een psycholoog treft die niets, of nauwelijks iets, van non-binair begrijpt. Dat wordt gelukkig wel steeds zeldzamer,
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Als non binair mogelijk geslacht verandering operatie ja of nee.

Bericht door Nate_0 »

Nog even daarnaast--bij AFAB (assigned female at birth) heb ik met name over nonbinary top surgeries gehoord, niet over falloplastiek. Dat heeft er ongetwijfeld mee te maken dat een falloplastiek überhaupt een intense operatie (of beter gezegd: serie operaties) is met veel risico op complicaties, waardoor zelfs een hoop binaire transmannen er niet voor gaan. Daarin speelt ook dat je nooit een 100% cis-lul gaat krijgen (als dat kon...). In die zin is het dus een dusdanig zware afweging dat zelfs onder de mensen die 100% een lul willen, niet 100% voor deze operatie gaan (o.a. minder vaak dan transvrouwen voor een vaginaplastiek gaan; ondanks alle zorg en mogelijke complicaties is de uitkomst daarvan vaak beter dan die van een fallo).

Daarnaast houdt een geslachtsveranderende operatie zónder hormoonvervanging in dat je lichaam de natuurlijke hormoonproductie kwijt raakt, wat tot problemen als (vroegtijdige) osteopenie/osteoporose kan leiden. Naast het "verminken" dat Simão noemt, risico op complicaties, en het intensieve genezingsproces, is dat ook een reden voor artsen om hier heel voorzichtig mee te zijn.
meerdere zakken met zaagsel
Gesloten