Nieuwe chat! Zie dit topic.

endocrinoloog in rotterdam en omgeving

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Artemis
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 dec 2019, 11:04
Gender: Trans FtM

endocrinoloog in rotterdam en omgeving

Bericht door Artemis »

Beste mensen,

Heeft iemand ervering of weet iemand een goeie endocrinoloog in Rotterdam, of in de omgeving van?
ik ga pas eind augustus beginnen met gesprekken bij T-cendent, en ik weet dat ik bij hun zelf de endo enzo moet aanspreken voor afspraken.
Nu weet ik dat het nog wel even duurt voor dat ik aan de hormonen mag beginnen maar ik doe graag alvast een beetje voor onderzoek.
Zoals welke endocrinologen er in Rotterdam zitten die ook transgender personen behandelen, ik weet namelijk niet of elke ziekenhuis dit doet?

Alvast bedankt :D
"You're going to have to fight, and... you're gonna win!"
-The Adventure Zone - Story and Song-
Gebruikersavatar
MaviPembe
Berichten: 82
Lid geworden op: 17 jan 2020, 16:27
Gender: Trans MtF
Locatie: Den Haag

Re: endocrinoloog in rotterdam en omgeving

Bericht door MaviPembe »

Endocrinologen van het Haga Ziekenhuis wordt veel hier op dit forum genoemd/gepraat. Ik neem dus aan dat ze ermee het Haga in Den Haag bedoelen. Misschien even de website raadplegen.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: endocrinoloog in rotterdam en omgeving

Bericht door Jer158 »

T-cendent werkt(e) ook samen met een ziekenhuis in ik meen Schiedam. Kan even niet op de naam komen
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: endocrinoloog in rotterdam en omgeving

Bericht door mystory.nicky »

Wat ik heb gedaan, alle ziekenhuizen gebeld in de buurt en vragen of er een endo was die mij wil helpen:
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: endocrinoloog in rotterdam en omgeving

Bericht door Tanja »

Jer158 schreef: 30 jun 2020, 02:11 T-cendent werkt(e) ook samen met een ziekenhuis in ik meen Schiedam. Kan even niet op de naam komen
Dat zou dan het Vlietland moeten zijn.
Oftewel st Franciscus locatie Vlietland
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Gebruikersavatar
AydenS
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 jan 2020, 20:09
Gender: Man

Re: endocrinoloog in rotterdam en omgeving

Bericht door AydenS »

Ik loop mijn traject via T-cendent. Helaas wilde st. Franciscus en Haga niet meewerken omdat ze alleen samenwerken met Stepwork.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: endocrinoloog in rotterdam en omgeving

Bericht door Jer158 »

AydenS schreef: 26 jul 2020, 22:26 Ik loop mijn traject via T-cendent. Helaas wilde st. Franciscus en Haga niet meewerken omdat ze alleen samenwerken met Stepwork.
Ik vraag me af waarom dat is. (Of ik heb mijn vermoedens, eigenlijk.) Ik ben via de voorloper van T-cendent bij het Haga beland in 2017, heb mij recent laten ontslaan omdat ik inmiddels in mijn woonland een endo heb
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: endocrinoloog in rotterdam en omgeving

Bericht door Eva »

Ik weet niet zeker of het een goed idee is, maar misschien moet je eens praten met Adrie van Diemen. In Amsterdam werkend als Trans Lead Health Clinic. Ook al een wachtlijst tegenwoordig en heel erg anders dan de klinische omgeving die je verwacht. Wel een (voormalig leger)arts met een transgenderziel. Solide BIG-registratie, geen kwakzalver.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: endocrinoloog in rotterdam en omgeving

Bericht door Matijs »

Maar dat is alleen het krijgen van hormonen, toch? Niet het worden getest op waardes om de zoveel tijd.
###
Gebruikersavatar
AydenS
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 jan 2020, 20:09
Gender: Man

Re: endocrinoloog in rotterdam en omgeving

Bericht door AydenS »

Ik denk dat het een beetje het monopoliverhaal is wat je ook ziet bij het Vu. Ziekenhuizen hebben een goede ervaring en aanbod zat via Stepwork, dus staan niet meer open voor nieuwe patiënten die elders worden doorverwezen. Anders wordt die wachtlijst ook weer langer. Zorgt er wel voor dat je echt moeilijk aan een endo komt.