Alles over Non-binary + in transit.

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
Transboy1985
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jun 2020, 14:40
Gender: Non-binair
Locatie: Zutphen

Alles over Non-binary + in transit.

Bericht door Transboy1985 »

Hallo Iedereen.

Zelf ben heb ik al jaren een sterk gevoel dat ik Non-Binary bent.
Ik ben zo wel geen meisje en ook geen jongen. Ik draag zowel jongens als meisje kleding.
Al draag ik wel lekker dag jongens boxershort om dat heerlijk zit en lekker aanvoelt :P

Ik vroeg mij alleen iets af.
is er iemand al als non-binairy in transit gegaan? Ik zou graag met die persoon in contact willen komen.
Is stel deze vraag om dat ik niet echt een topic kan vinden over Non-Binary die in transit zijn gegaan of in het algemeen als Non-Binary

Ik hoop hier wat reactie te mogen ontvangen betreft Non-Binary .
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Alles over Non-binary + in transit.

Bericht door Nate_0 »

Ik ben zelf niet nonbinary, maar mag ik vragen wat je transitiewensen zijn? Dat helpt mensen wellicht een beter antwoord te geven.
meerdere zakken met zaagsel
Dante
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 nov 2018, 12:28
Gender: Non-binair

Re: Alles over Non-binary + in transit.

Bericht door Dante »

Inderdaad wat Nate zegt, op welke vragen zoek jij een antwoord? Ik ben zelf non binair en zit op dit moment in de diagnostische fase. Ik heb aan mijn psycholoog ook al gevraagd wat haar ervaringen zijn mbt transitie bij non binaire mensen. Haar antwoord: ontzettend divers. Ik heb nog geen beslissing genomen aangaande mijn evt. Lichamelijk transitie dus daar kan ik niets over zeggen behalve dan over mijn twijfel en overwegingen. Daarnaast hebben we ook te maken met een sociale transitie waar je wellicht ook vragen over hebt?
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over Non-binary + in transit.

Bericht door Jeste »

Ook ik ben benieuwd naar je specifieke vragen.
Al weer heel wat jaren geleden, toen er nog veel meer zwart-wit in de hokjes vrouw en man werd gedacht, had ik het proces doorlopen bij een "voorloper" van Stepwork en het AUMC, wat toen natuurlijk nog VUmc heette. Dat ging eigenlijk zonder weerstand.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.