Nieuwe chat! Zie dit topic.

Geslacht op identiteitskaart

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Geslacht op identiteitskaart

Bericht door Emma »

Renée schreef: 04 jul 2020, 00:00 Voor een rijbewijs vind ik het idd niet van belang . Een rijbewijs is ook geen officieel identiteitsbewijs .
Een rijbewijs is een geldig legitimatiebewijs. Het is alleen niet geldig als reisdocument, dus in het buitenland heb je er, behalve om te bewijzen dat je er in de EU een voertuig mee mag besturen, weinig aan. Maar je kunt er gewoon een bankrekening mee openen waarbij je de bank kunt vertellen welk geslacht er in het systeem vermeld moet worden.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Geslacht op identiteitskaart

Bericht door Anon20210626 »

In vele gevallen , vaak werk gerelateerd , was het niet toegestaan een rijbewijs te gebruiken , omdat er geen nationaliteit op staat , dus deed het voor mij af .
Ik gebruik dat ding alleen als rijbewijs .


'De bank vertellen welk geslacht er in het systeem vermeld moet worden '

Ja dat is een mooi voorbeeld
Mijn geslacht veranderen bij de bank ging niet vanzelf heb ik gemerkt ( en nee hiermee bedoel ik niet dat dat automatisch zou gaan ) . Als het straks niet meer op een id kaart staat gaat dat weer een leuke puzzel worden .

Vele instanties zullen daar weer heel moeilijk over gaan doen .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Geslacht op identiteitskaart

Bericht door Emma »

Maar even on topic he. Wat ik op veel plekken hoor klinken, in de bekende Facebook-groepen nog het hardst, is dat mensen vinden dat het moet blijven omdat ze er zo hard voor hebben moeten vechten.

Wacht even, dus het ging helemaal niet om geaccepteerd worden om wie je bent, niet om een gecorrigeerde geboorteakte, niet om de hormonen, om een juiste aanhef boven die brief van de bank, of om het fijne gevoel eindelijk jezelf te kunnen zijn. Het ging om een fucking letter op een fucking ID kaart die je tussen twee haakjes eigenlijk liever niet laat zien omdat je er met een fucking chagrijnige boeventronie op staat.

En dat allemaal omdat je er veel moeite voor hebt moeten doen en je dus blijkbaar vindt dat een ander die moeite niet bespaard mag worden. Een half beschaafde vorm van 'ik heb een kutleven gehad dus een ander moet ook een kutleven hebben'.

Stijg eens boven jezelf uit. Denk er eens aan hoe fijn het zou zijn geweest als je in het verleden minder hindernissen had gehad? Dat het nog steeds zwaar was geweest maar er in ieder geval een paar dingen makkelijker zouden zijn. Geen gezeik met je internetabonnement of je bank. Aandacht voor dingen in je transitie waar je meer energie in had kunnen stoppen, omdat je die niet verspild hebt aan een polemiek met Paypal, Ziggo of het UWV.

Dat gun je iemand toch wel? Minder ellende voor degenen die na je komen, zoals ook degenen die je voor zijn geweest ervoor hebben gezorgd dat je niet meer naar de rechtbank hoeft om naam en geslacht te wijzigen en dat je ook niet meer verplicht moet scheiden als de wijziging er door is. Dat het geen geldige reden meer is om ontslagen te worden, of het contact met je kinderen te verliezen. Ja, het gebeurt allemaal nog steeds, maar toch veel minder vaak dan vroeger, doordat er anderen hun nek voor je hebben uitgestoken in het verleden. En nee, ik vraag je niet om ook je nek uit te steken. Ik vraag om compassie. Wees lief voor elkaar. Maak het een ander niet onnodig moeilijk. Log in op Mijn Overheid, kijk naar je gegevens. Daar staat het zwart op wit. Of misschien wit op zwart als je de nachtmodus aan hebt staan. Daar staat ook die letter waar je voor geknokt hebt.

Geniet er van.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Geslacht op identiteitskaart

Bericht door Anon20210626 »

Also sprach Zarathustra ........
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Geslacht op identiteitskaart

Bericht door Citizen Erased »

Valt me mee dat nationaliteit nog vermeld mag worden.
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Geslacht op identiteitskaart

Bericht door eew »

Nationaliteit is in een beperkt aantal zaken waarvoor een ID kaart gebruikt moet worden daadwerkelijk relevant. Geslacht niet.

Verstuurd vanaf mijn H8324 met Tapatalk

JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Geslacht op identiteitskaart

Bericht door JustMe »

Prima idee, het is ook geen noodzaak dat het er op staat.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Geslacht op identiteitskaart

Bericht door Anon20210626 »

Een scheldende beheerder en dat op een support forum.

foei
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Geslacht op identiteitskaart

Bericht door Jannet V »

Renée schreef: 04 jul 2020, 12:22 Een scheldende beheerder en dat op een support forum.

foei
Daar schrok ik ook wel van moet ik eerlijk toegeven.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Geslacht op identiteitskaart

Bericht door MichelleB »

Nou, ik weet niet hoor. Maar ik loop altijd met mijn id kaart vastgepind op mijn kleding. Dit is het ENIGE waar ik en anderen aan merken vrouw te zijn.
Niet mijn gevoel, of de hormonen, of de aanhef op brieven, of de operaties, of het contact met mensen om mij heen, of mijn NAAM zorgt voor de bevestiging. Nee, dat lettertje op die kaart die ik nooit gebruik is alles.
//sarcasme_uit
-Life is a work in progress-