Nieuwe chat! Zie dit topic.

Geslacht op identiteitskaart

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Geslacht op identiteitskaart

Bericht door Anon20210626 »

pfft , het enige wat ik zei was dat ik de volgende keer wel voor een paspoort kies

Dat over de gemeente had ik iets anders moeten formuleren want dat was cynisch bedoeld. Nu ik dat terug lees , heb ik dat heel anders bedoeld als hoe ik dat had opgeschreven. Het was het "ingelijste certificaatje" wat ik absurd vond en niet de op dit moment bestaande procedure uit 2014 zoals die nu met heel veel moeite mogelijk gemaakt is .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Geslacht op identiteitskaart

Bericht door Anon20210626 »

Maar ik blijf van mening dat deze weglating , de wijziging in gegevensbestanden van instanties , ondanks de toezeggingen van de minister om dit makkelijker te maken , dit niet positief zal beïnvloeden.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Dante
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 nov 2018, 12:28
Gender: Non-binair

Re: Geslacht op identiteitskaart

Bericht door Dante »

Renée schreef: 04 jul 2020, 12:22 Een scheldende beheerder en dat op een support forum.

foei
Schelden? Bij mij kwam als eerst het woord “empathie” naar boven.

Ik ben iig blij met het initiatief, hoe meer kaders er afbrokkelen hoe meer verbinding er zal zijn.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Geslacht op identiteitskaart

Bericht door Danielle »

Emma schreef: 04 jul 2020, 01:31 Wacht even, dus het ging helemaal niet om geaccepteerd worden om wie je bent, niet om een gecorrigeerde geboorteakte, niet om de hormonen, om een juiste aanhef boven die brief van de bank, of om het fijne gevoel eindelijk jezelf te kunnen zijn. Het ging om een fucking letter op een fucking ID kaart die je tussen twee haakjes eigenlijk liever niet laat zien omdat je er met een fucking chagrijnige boeventronie op staat.

Geniet er van.
Ik ben niet religieus maarre: Can I get an amen?

Dit is ook echt hoe ik erin sta. Ik krijg uit de butthurt vanuit de transgemeenschap sterk het idee dat er blijkbaar een groep is die hun identiteit ontlenen aan hun identiteitsbewijs in plaats van andersom.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Geslacht op identiteitskaart

Bericht door Jannet V »

MichelleB schreef: 04 jul 2020, 12:37 Nou, ik weet niet hoor. Maar ik loop altijd met mijn id kaart vastgepind op mijn kleding. Dit is het ENIGE waar ik en anderen aan merken vrouw te zijn.
Niet mijn gevoel, of de hormonen, of de aanhef op brieven, of de operaties, of het contact met mensen om mij heen, of mijn NAAM zorgt voor de bevestiging. Nee, dat lettertje op die kaart die ik nooit gebruik is alles.
//sarcasme_uit
Iedereen staat daar anders in, daar mag je sarcastisch over doen dat is je goed recht. Ik loop ook niet te koop met dat plastic kaartje maar nog niet zo lang geleden was het heel welkom en was ik blij met dat stukje backup. Ik ben nu eenmaal geen stoer wijf wat meteen op de barricade springt maar die V op dat stukje plastic helpt me wel er een te lijken als het nodig is.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Geslacht op identiteitskaart

Bericht door MichelleB »

Die back-up is BRP toch ook al?
(Op een ov-kaart staat al een paar jaar geen geslacht meer, maar daar hoor je niemand over)
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Geslacht op identiteitskaart

Bericht door Jannet V »

MichelleB schreef: 04 jul 2020, 18:15 Die back-up is BRP toch ook al?
(Op een ov-kaart staat al een paar jaar geen geslacht meer, maar daar hoor je niemand over)
Laat me je vertellen wat er gebeurde. Al meer dan 15 jaar gebruik ik bloedverdunners en sinds een jaar of 10 meet ik zelf mijn INR. Een maal per half jaar kom ik voor controle bij de trombosedienst om dat meetapparaatje te checken. Altijd werd ik keurig opgeroepen met "Mevrouw Vos!" Tot het een jaar geleden ineens "Meneer Vos" was. Verwarring aan beide kanten maar gelukkig had ik een ID met daarop die V. Want even mijn gegevens opzoeken op de BRP, op dat moment, zoals jij voorstelt, slaat natuurlijk nergens op.
Snap je? Laat mij die V, juist voor dit soort gebeurtenissen!
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Geslacht op identiteitskaart

Bericht door MichelleB »

Naast dat dat vervelend is natuurlijk.. Je staat bij hun toch ook in het systeem? Als vrouw neem ik even aan. Daar kunnen ze het toch ook zien? Of hadden ze het uit zichzelf in hun administratie veranderd?
(ik snap hem niet)

Edit:
Even als aanvulling. Ik ben de 2e vrouwelijke "M van den Bosch" uit hetzelfde gezin, aangezien mijn moeder dezelfde voorletter heeft. Als er gecontroleerd wordt is dat meestal op geboortedatum, en dan naam, en dan eventueel uit pure wanhoop mijn burger service nummer, maar nooit op geslacht.
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Geslacht op identiteitskaart

Bericht door Jannet V »

Nee, ik snap het ook niet maar dat stomme plastic kaartje waarop een V staat heeft me wel overeind gehouden op dat moment.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Geslacht op identiteitskaart

Bericht door Lise »

Jannet V schreef: 04 jul 2020, 18:36 Snap je? Laat mij die V, juist voor dit soort gebeurtenissen!
Is dat ene geïsoleerde unieke geval waarbij je zelf ook niet precies snapt wat er echt fout is gegaan nou echt een argument waarom heel Nederland met een identiteitskaart mét geslacht zou moeten blijven lopen, terwijl elke expert zegt dat het niet nodig is en het in een buurland ook prima werkt zonder?