Nieuwe chat! Zie dit topic.

Roddelen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
EasyBoy97
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 jun 2020, 10:48
Gender: Non-binair

Re: Roddelen

Bericht door EasyBoy97 »

Jer158 schreef: 18 jul 2020, 03:40 Vind je het fijn dat je er androgyn uitziet (los van de reacties)? Dat is het belangrijkste.

Ik heb een tijd van mijn leven gehad dat ik eigenlijk niet voor jongen en niet voor meisje door kon (wat resulteerde in blikken van "wat ben jij" en soms letterlijk die vraag), maar ook een tijd dat ik makkelijk voor beide door kon. Als ik wist waar het verschil in zat, zou ik het met je delen, maar ik heb nog steeds geen idee.

Denk je dat je PTSS meespeelt (bijv. in je beleving ofwel in de reactie van je psych)? (Aangezien je het vermeldt in dit topic.)
PTSS heeft geen invloed op mijn situatie. Misschien vertrouwen psychologen me niet echt. Ze hebben geen ervaring. Zulke problemen hebben ze nooit gehad.

Ik wil mijn uiterlijk verder veranderen, mijn biologische geslacht volledig "verhullen". Ik neem HRT, de reacties van mijn buren zijn niet belangrijk. Toch die discussies en veel aandacht vervelend. Alleen luide muziek in de oren helpt :whistle:
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Roddelen

Bericht door Anon20210626 »

luide muziek in mijn oren ......

Tinnitus here I come

Is dit middel niet veel erger als de kwaal????
Dat gaat in ieder geval nooit meer over .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Roddelen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik lees(misschien tussen de regels door) een hoop onzekerheid. Ik herken dat wel. Toen ik mijn eerste stapjes naar buiten zette had ik ook het idee dat iedereen me (door)zag. Iedereen die lachte, lachte om mij, wat natuurlijk niet waar hoeft te zijn. Juist daardoor ging ik opvallen vanwege het schichtig om me heen kijken. Naarmate ik zelfverzekerder werd zijn die problemen grotendeels opgelost. Het hoeft niet zo bij jou te zijn natuurlijk.
Irene
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Roddelen

Bericht door Nate_0 »

Ga je een MBO, HBO of WO (universitaire) opleiding doen? De manier waar op verschillende vormen onderwijs worden gegeven en gestructureerd zijn heeft namelijk invloed op hoe je het contact zowel met docenten als medestudenten het best kunt aanpakken.

Ik heb een beetje hetzelfde ervaren als Irene. Niet zozeer het opvallen naar buiten toe; het is makkelijker om van vrouw naar man te gaan omdat mensen meer "gewend" zijn aan 'vrouwen' die zich meer masculien presenteren. Alsnog is het "vreemd" voor een hoop mensen om je heen (zo kwam ik er bijvoorbeeld een paar weken geleden achter dat een van mijn klasgenoten, een cisgender heteroseksueel meisje dat ik leerde kennen in de tijd dat ik met testosteron begon, me jarenlang vooral als "trans" heeft gezien en de rest van mijn persoonlijkheid heeft genegeerd). Dat is niet iets waar jij zelf per se iets aan kunt doen, maar weerspiegelt eerder de manier waarop andere mensen hiermee om gaan.

Het is supervervelend om de dingen te horen te krijgen die jij omschrijft, dat is absoluut een feit. Maar onthoud dat wat mensen naar je roepen ontzettend veel meer zegt over hén, dan over jou. En naarmate je je meer comfortabel in je lichaam en identiteit gaat voelen, wordt het ook makkelijker om mee om te gaan omdat het minder als een aanslag op je identiteit (en je "wezen") wordt.
meerdere zakken met zaagsel
EasyBoy97
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 jun 2020, 10:48
Gender: Non-binair

Re: Roddelen

Bericht door EasyBoy97 »

Renée schreef: 18 jul 2020, 10:32 luide muziek in mijn oren ......

Tinnitus here I come

Is dit middel niet veel erger als de kwaal????
Dat gaat in ieder geval nooit meer over .
Ik bedoel natuurlijk oordopjes. Homoseksuele vrienden uit Verenigd Koninkrijk hebben geadviseerd om koptelefoon te gebruiken. Ik loop veel en ik gebruik mijn fiets nooit. Het trekt ook de aandacht, misschien.
Domme mensen willen vaak weten wie ik ben geboren. Negeren hun, negeren hun, negeren hun...
EasyBoy97
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 jun 2020, 10:48
Gender: Non-binair

Re: Roddelen

Bericht door EasyBoy97 »

Irene_de_Vreede schreef: 18 jul 2020, 10:45 Ik lees(misschien tussen de regels door) een hoop onzekerheid. Ik herken dat wel. Toen ik mijn eerste stapjes naar buiten zette had ik ook het idee dat iedereen me (door)zag. Iedereen die lachte, lachte om mij, wat natuurlijk niet waar hoeft te zijn. Juist daardoor ging ik opvallen vanwege het schichtig om me heen kijken. Naarmate ik zelfverzekerder werd zijn die problemen grotendeels opgelost. Het hoeft niet zo bij jou te zijn natuurlijk.
Ik heb vertrouwen in mezelf. Ik begrijp dat deze mensen gek zijn. Maar...er is echter teveel aandacht, roddel en achterklap.
EasyBoy97
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 jun 2020, 10:48
Gender: Non-binair

Re: Roddelen

Bericht door EasyBoy97 »

Nate_0 schreef: 18 jul 2020, 11:00 Ga je een MBO, HBO of WO (universitaire) opleiding doen? De manier waar op verschillende vormen onderwijs worden gegeven en gestructureerd zijn heeft namelijk invloed op hoe je het contact zowel met docenten als medestudenten het best kunt aanpakken.

Ik heb een beetje hetzelfde ervaren als Irene. Niet zozeer het opvallen naar buiten toe; het is makkelijker om van vrouw naar man te gaan omdat mensen meer "gewend" zijn aan 'vrouwen' die zich meer masculien presenteren. Alsnog is het "vreemd" voor een hoop mensen om je heen (zo kwam ik er bijvoorbeeld een paar weken geleden achter dat een van mijn klasgenoten, een cisgender heteroseksueel meisje dat ik leerde kennen in de tijd dat ik met testosteron begon, me jarenlang vooral als "trans" heeft gezien en de rest van mijn persoonlijkheid heeft genegeerd). Dat is niet iets waar jij zelf per se iets aan kunt doen, maar weerspiegelt eerder de manier waarop andere mensen hiermee om gaan.

Het is supervervelend om de dingen te horen te krijgen die jij omschrijft, dat is absoluut een feit. Maar onthoud dat wat mensen naar je roepen ontzettend veel meer zegt over hén, dan over jou. En naarmate je je meer comfortabel in je lichaam en identiteit gaat voelen, wordt het ook makkelijker om mee om te gaan omdat het minder als een aanslag op je identiteit (en je "wezen") wordt.
Maar onthoud dat wat mensen naar je roepen ontzettend veel meer zegt over hén, dan over jou.

Ja, natuurlijk. Alles is OK met mij. Ze zijn heel onbeleefd. Ja. Mijn buren begrijpen niet dat psychisch misbruik vaak zo schadelijk kan zijn als fysiek misbruik.

Ik ga naar MBO, en mijn college ligt in mijn wijk ook. 3 minuten lopen. Is het een mythe dat mensen in MBO dommer zijn?
Ik ben AMAB. Als mensen ontdekken dat "deze androgyn" een biologische man ben, worden ze te grappig.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Roddelen

Bericht door Nate_0 »

Het probleem is dat je, hoe graag je dat ook zou willen, het gedrag van andere mensen niet kunt beïnvloeden. Dus ja, dat je omgeving niet snapt dat roddels/pesten/etc. ook schadelijk kan zijn is wáár, maar het enige wat jij zelf kunt doen is een manier vinden waarop je hier beter mee om kunt gaan?

Mensen op het MBO zijn gemiddeld gezien academisch minder sterk dan mensen die naar het HBO gaan. Als je naar IQ zou kijken, dan zal het dus zo zijn dat die scores op het MBO gemiddeld lager zijn dan op het HBO, en op het HBO lager dan op de uni. Ik neem aan dat je dat met 'dommer' bedoelt, in ieder geval. Dat is iets om rekening mee te houden omdat het de manier waarop je klasgenoten op je reageren beïnvloedt--maar die verschillen gelden ook voor de studierichting die je kiest. Binnen maatschappelijk werk reageren studenten anders dan op een opleiding informatica.

De reden dat ik vraag is omdat de manier waarop de drie onderwijsvormen vormgegeven zijn een beetje van elkaar verschillen. Ik zou dus bijvoorbeeld wel tips kunnen geven over de uni, omdat dat mijn ervaring is, maar hoe het contact tussen student en docent op het MBO werkt weet ik niet zo goed.

Ik heb bijvoorbeeld contact opgenomen met mijn onderwijsinstelling voordat de studie begon, zodat die van de situatie afwisten. Je kunt dus opzoeken wie de contactpersoon is voor je opleiding, contact met diegene opnemen, en kijken of je samen met die persoon (of iemand anders) een plan kunt maken vóórdat de lessen beginnen. Dan kun je kijken hoe je het je klasgenoten (en misschien ook docenten) uitlegt op een manier waarop je identiteit gerespecteerd wordt, en niet meteen een grap wordt. Vaak is het immers onwetendheid waardoor mensen rare grappen maken.
meerdere zakken met zaagsel
EasyBoy97
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 jun 2020, 10:48
Gender: Non-binair

Re: Roddelen

Bericht door EasyBoy97 »

Nate_0 schreef: 18 jul 2020, 13:30 Het probleem is dat je, hoe graag je dat ook zou willen, het gedrag van andere mensen niet kunt beïnvloeden. Dus ja, dat je omgeving niet snapt dat roddels/pesten/etc. ook schadelijk kan zijn is wáár, maar het enige wat jij zelf kunt doen is een manier vinden waarop je hier beter mee om kunt gaan?

Mensen op het MBO zijn gemiddeld gezien academisch minder sterk dan mensen die naar het HBO gaan. Als je naar IQ zou kijken, dan zal het dus zo zijn dat die scores op het MBO gemiddeld lager zijn dan op het HBO, en op het HBO lager dan op de uni. Ik neem aan dat je dat met 'dommer' bedoelt, in ieder geval. Dat is iets om rekening mee te houden omdat het de manier waarop je klasgenoten op je reageren beïnvloedt--maar die verschillen gelden ook voor de studierichting die je kiest. Binnen maatschappelijk werk reageren studenten anders dan op een opleiding informatica.

De reden dat ik vraag is omdat de manier waarop de drie onderwijsvormen vormgegeven zijn een beetje van elkaar verschillen. Ik zou dus bijvoorbeeld wel tips kunnen geven over de uni, omdat dat mijn ervaring is, maar hoe het contact tussen student en docent op het MBO werkt weet ik niet zo goed.

Ik heb bijvoorbeeld contact opgenomen met mijn onderwijsinstelling voordat de studie begon, zodat die van de situatie afwisten. Je kunt dus opzoeken wie de contactpersoon is voor je opleiding, contact met diegene opnemen, en kijken of je samen met die persoon (of iemand anders) een plan kunt maken vóórdat de lessen beginnen. Dan kun je kijken hoe je het je klasgenoten (en misschien ook docenten) uitlegt op een manier waarop je identiteit gerespecteerd wordt, en niet meteen een grap wordt. Vaak is het immers onwetendheid waardoor mensen rare grappen maken.
Mijn MBO heeft aleen lab chemie/biologie als studierichting. dus :? Geen maatschappelijk werk.

Ik heb al alle docenten, onderwijsinstelling gewaarschuwd. Ik zei dat ik alleen mijn "originele" paspoortnaam gebruik. Het was belangrijk dat ze het wisten. Ik zei ook dat ik alleen een herentoilet kan gebruiken. Geen probleem! Ik ben ook uniek omdat ik erg eenzaam ben en niet van aandacht houd van extraverte mensen.

Toen ik voor het eerst ging naar college, hoorde ik van één vrouw "man voelt zich als vrouw". Ik vroeg haar haar excuses aan te bieden. Ze verontschuldigde zich.
Gebruikersavatar
Lauren79
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jun 2020, 08:04
Gender: Non-binair

Re: Roddelen

Bericht door Lauren79 »

Hoi! Ik ben ook androgyn (voor mij jongen en meisje in 1 met vaak een meer richting vrouw gevoel;eigenlijk een soort derde gender zo voelt het voor mij :)
Ik kan je wel begrijpen. Ik kleed mij eigenlijk altijd in het zwart en donkere kleuren. Ik kan de ene dag een skinny aan hebben om de andere dag een legging te dragen met dr. Martens eronder . Dat maakt me echt geen bal uit. Dit is wie ik ben. Natuurlijk zie ik mensen kijken of fluisteren (kijk, dat is een man in een legging), of zelfs dat mensen wegkijken of geen antwoord geven als ik een vraag stel in een winkel.
Maar sinds ik een Amerikaanse androgyne spreker hoorde zeggen : “wij androgyne mensen geven de wereld kleur. We maken de wereld een stuk leuker en diverser”, is er bij mij een knop om gegaan. Ik merk echt dat ik hierdoor sterker ben geworden en trots ben op wie ik ben en als mensen opmerkingen hebben , dan komt er juist een gevoel van trots zijn omhoog. Ik lach vriendelijk en ga weer door. Vroeger ging ik de strijd of de discussie aan. Maar dat die ik niet meer. Lachen en zwaaien. En gewoon weer door gaan met m’n eigen leven.
Dus ik zou zeggen: wees trots op wie je bent. Zoals jij bestaat er niemand anders. Je bent fantastisch zoals je bent. Xxx Lauren