Ervaringen de Vaart Assen

Psychologen en procedures
Chris_2.0
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2020, 11:14
Gender: Genderqueer

Ervaringen de Vaart Assen

Bericht door Chris_2.0 »

Ik heb een intake gehad bij de Vaart in Assen. De vrouw waarbij ik de intake had gaf mij geen goed gevoel. Ze luisterde niet en vergat wat ik al had verteld. Ze werd ook steeds afgeleid door iets op haar scherm. Heel irritant. Nu heb ik een mail gekregen dat ik op de wachtlijst word geplaatst. De wachttijd is minimaal 20 weken. Het is niet duidelijk of ik door haar word behandeld of door iemand anders. Ik vraag mij nu af of dit wel de juiste plek voor mij is. Heeft hier iemand ervaring met de Vaart in Assen? Positief of negatief? Ik hoor het graag zodat ik de knoop kan doorhakken.
Nienke41
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2019, 09:05
Gender: Transgender

Re: Ervaringen de Vaart Assen

Bericht door Nienke41 »

Ik loop nu bij de de vaart in assen

Heb geen probleem met intake gehad
Waren 2 personen 1 psycholoog en medisch kundige
Psycholoog is mijn gespreks persoon geworden
Vragen op praktijk zijn super beeldbellen minder maar komt ook door vragen en contact

Heb op zich weinig problemen met de vaart ze zorgen netjes op antwoorden bij vragen en nemen zeker de tijd voor je

Heb je nog vragen hoor ze wel
Nienke
zuidwest
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 jun 2019, 22:19
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen de Vaart Assen

Bericht door zuidwest »

Ik zit ook bij De Vaart. De intake heb ik met 2 personen gehad (1 ervaren psychologe en 1 psycholoog met wat minder ervaring). Medio februari gestart met de behandeling. Voor de behandeling heb ik een andere psychologe en ik ben daar heel erg tevreden over. Ook wat betreft praktische dingen is het in mijn geval allemaal op orde. Ik heb absoluut geen klachten.
Gebruikersavatar
HoodbirdRobin
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2018, 12:58
Gender: Trans FtM
Locatie: Norg (Drenthe)

Re: Ervaringen de Vaart Assen

Bericht door HoodbirdRobin »

Hier nog 'een De Vaart loper' ;-) In oktober 2018 had ik mijn intake bij De Vaart in Assen. Kan het niet met zekerheid zeggen Chris 2.0 , maar gezien jouw indruk bij dit gesprek zou het zo maar kunnen dat we hier over dezelfde persoon spreken... Ik kwam er i.i.g. met aardig wat gemengde gevoelens vandaan. Toen ik een half jaar later kon starten met de behandeling, was ik dan ook erg blij dat mij een andere behandelaar dan zij was toegewezen. Tot op heden nog steeds in behandeling bij De Vaart en ben content met mijn behandelaar en de behandeling op zich.
Tip die ik je wel kan meegeven is: wacht niet teveel af, is er je iets onduidelijk, ben je ergens niet over eens, heb je gewoon sowieso vragen: bel ze. Of mail eerst wat je kwijt wilt zodat het zwart op wit staat en bel ze. Bij het secretariaat zijn ze doorgaans erg vriendelijk en behulpzaam.
Chris_2.0
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2020, 11:14
Gender: Genderqueer

Re: Ervaringen de Vaart Assen

Bericht door Chris_2.0 »

Super bedankt voor jullie reacties! Dat klinkt heel positief. Ik had een intake met 1 persoon. Mogelijk dat ze door de corona niet met meer waren. Ik zal ze zeker even mailen met de vraag over wie dan eventueel mijn behandelaar wordt. Of dat het in ieder geval niet degene is waarbij ik de intake had :) Nogmaals bedankt! :hug2:
Gebruikersavatar
Jacob
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 sep 2015, 17:56
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens

Re: Ervaringen de Vaart Assen

Bericht door Jacob »

Hier nog iemand van bij de Vaart. Mijn intake was in november bij de assistent psycholoog. Half maart eerste videogesprek gehad met Eva-Marijn van Psytrans. Hele fijne psycholoog. Twee weken terug het gesprek met de psychiater (Bakker) gehad. Eva-Marijn heeft zijn groen licht direct doorgezet. Nu donderdag mag ik naar de endocrinoloog in het WZA in Assen. Ik ben er super tevreden mee.