Uit de kast

Gevoelens die je met de wereld deelt
Plaats reactie
Reznar
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 aug 2020, 13:16
Gender: Genderqueer

Uit de kast

Bericht door Reznar »

Ik ben uit de kast gekomen bij twee vrienden van me (allebei homo) dat ik me identificeer als man. Reacties waren echt top :wship: nu weer rustig aan, stap voor stap.
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: Uit de kast

Bericht door anna_ »

mooie stap!
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Uit de kast

Bericht door Irene_de_Vreede »

Altijd weer een beetje spannend.
Irene
Reznar
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 aug 2020, 13:16
Gender: Genderqueer

Re: Uit de kast

Bericht door Reznar »

Nou net nog een homo kennis benaderd, die reageert vooral geschrokken en van "gaat het wel?". Beter dan ontkenning natuurlijk, maar bij de andere was het meer bevestiging van "je hoeft niet meer toneel te spelen". En beetje mannen onder elkaar gevoel.

Poeh in de grote boze wereld staat me vast wat te wachten. Ik ga denk ik gewoon doen zoals ik me voel en niks uitleggen voorlopig.
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Uit de kast

Bericht door Irene_de_Vreede »

Reznar schreef: 08 aug 2020, 20:59 Nou net nog een homo kennis benaderd, die reageert vooral geschrokken en van "gaat het wel?". Beter dan ontkenning natuurlijk, maar bij de andere was het meer bevestiging van "je hoeft niet meer toneel te spelen". En beetje mannen onder elkaar gevoel.

Poeh in de grote boze wereld staat me vast wat te wachten. Ik ga denk ik gewoon doen zoals ik me voel en niks uitleggen voorlopig.
Die grote boze buitenwereld bestaat vooral in je hoofd, in de praktijk valt dat allemaal reuze mee.
Irene
Reznar
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 aug 2020, 13:16
Gender: Genderqueer

Re: Uit de kast

Bericht door Reznar »

Irene_de_Vreede schreef: 08 aug 2020, 21:05
Die grote boze buitenwereld bestaat vooral in je hoofd, in de praktijk valt dat allemaal reuze mee.
Dankjewel!
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Uit de kast

Bericht door Matijs »

Dat het in de praktijk reuze meevalt, heb ik ook ervaren. De meesten hebben er juist respect voor/vinden het heel moedig. Mijn ouders vonden het nieuws het lastigst, maar begonnen het makkelijker te vinden toen ze zagen dat de familie het accepteerde.

Top dat je die eerste stappen al gezet hebt!
###
H v S
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2020, 22:55
Gender: Onzeker

Re: Uit de kast

Bericht door H v S »

Hoi! Mooie eerste stap! Ik heb het zelf ook onlangs tegen een paar verteld en dat is fijn, ze namen het fantastisch op en één haalde op een keer kleding van boven die ik mocht passen.
Wat ik wel lastig vind is om het de "rest" te vertellen, sommige vinden het al vreemd als ik me benen scheer laat staan wanneer ik als vrouw opdaag!
Maar om positief te blijven: een eerste stap is er en gewoon, langzaam maar zeker doorstappen !
Merlijn
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 okt 2020, 08:17
Gender: Non-binair

Re: Uit de kast

Bericht door Merlijn »

Wat een mooie eerste stap! Zelf ervaar ik bij de één echt hele fijne reacties waar ik dan zo gelukkig over ben. De ander reageert misschien iets minder 'enthousiast'. Zo reageert iedereen op zijn eigen manier. Ik hoop dat je veel kracht haalt uit de positieve reacties. En elke stap is er weer eentje, inderdaad :)
Plaats reactie