Deskundigheidsverklaring / huisarts testosteron / danatrol

Psychologen en procedures
LouBodWik
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 mei 2020, 10:49
Gender: Man

Re: Deskundigheidsverklaring / huisarts testosteron / danatrol

Bericht door LouBodWik »

Met van der vaart heb ik al contact gehad. Er werd verteld dat je op de reguliere wachtlijst geplaatst wordt. Dus minimaal die 26 weken voor de intake en dan nog een wachtlijst voor behandeling. Dan ben je nog minimaal zo'n driekwart jaar verder.


@eew ,weet je bij wie je vriend terecht kon?

Ik mailde dus het VU en ik kreeg zon automatisch mail terug. Daarin stond wel dat ze vanaf juli weer die verklaringen afgeven.
Ik kreeg een mail terug dat ze mijn geboortedatum nosig hadden en dan konden ze mij meer informatie geven. Vaag verhaal, want ik heb al aangegeven dat ik niet bekend bij hen ben. Wat willen ze dan met mijn geboortedatum?
Ik kon natuurlijk niet wachten en ik heb ze gebeld. Wachttijd van 40 minuten, dus ik word straks terug gebeld.
Ik hoop dat ik dan meer duidelijkheid krijg.
LouBodWik
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 mei 2020, 10:49
Gender: Man

Re: Deskundigheidsverklaring / huisarts testosteron / danatrol

Bericht door LouBodWik »

Ik heb op de rijksoverheid site alle mensen opgezocht die zo'n verklaring konden afgeven. Dat waren er vrij weinig en sommige zijn niet te vinden/te bereiken. En bij anderen sta je alsnog op een lange wachtlijst.
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Deskundigheidsverklaring / huisarts testosteron / danatrol

Bericht door Irene_de_Vreede »

De deskundige verklaring waar het hier over gaat (als ik het goed heb begrepen) is de verklaring die je nog nodig hebt om je geslacht officieel te wijzigen. Dit heeft niets met toegang tot operaties en hormonen te maken.
Irene
LouBodWik
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 mei 2020, 10:49
Gender: Man

Re: Deskundigheidsverklaring / huisarts testosteron / danatrol

Bericht door LouBodWik »

Ik heb net het antwoord dat ik binnen 3 maanden bij het VU terecht kan voor de verklaring.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Deskundigheidsverklaring / huisarts testosteron / danatrol

Bericht door Anon20210626 »

Wiktor schreef: 13 aug 2020, 09:22 En nog een vraag. Als je die verklaring hebt, kan je dan ook naar een endocrinoloog voor hormonen? Of gaan ze daar niet mee akkoord.
Je geeft zelf het antwoord al .

Neen.

Die verklaring op zich is dus geen verkorte trip om versneld aan hormonen te komen .Het is dus geen volledige diagnostische fase . Het dient uitsluitend om je voornaam of voornamen en je geslacht te kunnen wijzigen in de basis administratie .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Deskundigheidsverklaring / huisarts testosteron / danatrol

Bericht door Sander »

Je kunt zo’n verklaring ook aanvragen bij Alwin Man (zijn eigen praktijk, niet via Stepwork).
Hij vroeg hier €150 voor (2019)
Ik kon uiteindelijk heel snel terecht bij T-Cendent voor diagnostiek, dus was het niet meer nodig
LouBodWik
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 mei 2020, 10:49
Gender: Man

Re: Deskundigheidsverklaring / huisarts testosteron / danatrol

Bericht door LouBodWik »

Omg ik ben zo vol met adrenaline.

Ik heb mij dus ook ingeschreven bij het VUmc voor die verklaring.
Krijg ik vanmiddag een bericht van het UMCG dat ik daar 3 september terecht kan voor eventueel die verklaring. Ik dacht echt hoe dan? Vorige week vroeg ik of ik in die tussen tijd iets kon doen of dat zij iets konden betekenen en dat kon niet. En nu opeens wel. En zo snel al.

Als ik dit een jaar geleden wist, dan had ik het toen meteen al aangevraagd.

Helaas reageerden mijn ouders beetje teleurgesteld en geschrokken.


Ik denk dat mijn omgeving gek van mij gaat worden. Ik heb ADHD. En nu ADHD x 300827 ofzo. Het is nog allemaal zo vaag en de vraag of ik het krijg, maar er is een begin en hoop.

Ik blijf ook bij het VUmc ingeschreven. Voor de zekerheid. Je weet namelijk niet of er iets mis gaat bij het UMCG. Je hebt dan altijd een back up
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Deskundigheidsverklaring / huisarts testosteron / danatrol

Bericht door Citizen Erased »

Nou. Fijn! Ik vraag me wel af of je nu beseft dat dit alleen een papiertje betreft om geslacht en naam aan te kunnen passen, en niet de inleiding is van diagnostiek (gevolgd door hormonen en operaties)?
LouBodWik
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 mei 2020, 10:49
Gender: Man

Re: Deskundigheidsverklaring / huisarts testosteron / danatrol

Bericht door LouBodWik »

Hahah ja dat weet ik hoor. Maar voor mij is dat al een hele grote vooruitgang. Dan staat het voor mij ook zwart op wit dat ik een man ben. Voor mij is dat erg belangrijk. Ik vind het echt heel erg dat er Vrouw in staat. Het is nog net niet dat ik mij ervoor schaam. Dan heb ik eindelijk ook geen gedoe meer met legitimeren.
Plaats reactie