Nieuwe chat! Zie dit topic.

Phallo informatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Phallo informatie

Bericht door Sander »

@Mike78 weet je wanneer je weer terug moet voor controle en het verwijderen van de hechtingen?
Gebruikersavatar
Mike78
Berichten: 298
Lid geworden op: 21 feb 2014, 21:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Sint Willebrord

Re: Phallo informatie

Bericht door Mike78 »

Morgen hoor ik alles. In ieder geval binnen 3 weken.
Gebruikersavatar
Mike78
Berichten: 298
Lid geworden op: 21 feb 2014, 21:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Sint Willebrord

Re: Phallo informatie

Bericht door Mike78 »

Weer heerlijk thuis geslapen.
Alles gaat nog goed en word met de dag mobieler. 5 augustus moet ik terug voor controle. Tot die tijd loop ik met een zak rond in huis😅 Heb zaterdag nog wel een bloedbad aangericht. De drain gaf niks en hadden ze eruit gehaald. Met het eerste toilet bezoek kwam alle rommel er via 1 hechting uit🙊 Maar goed. Voelt een stuk fijner. Nu is alles alleen nog beurs en ben pimpelpaars, maar geen pijn👍

@Sander hoe is het bij jou?
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Phallo informatie

Bericht door Sander »

Top om te horen man!

Hier stukken beter. Aardige verpleging gehad afgelopen dagen en nachten met humor. Humor is zo belangrijk. Ook beter kunnen slapen toen we een routine konden afstemmen. Om 22.00 werd alles gedaan. Antibiotica, pijnstiller, slaapmiddel en verband. Daarna snurken maar.

Bij mij zijn de drains er gisteren uitgehaald en lig inmiddels op een andere kamer. Fijnere kamer en heel belangrijk een groter en zachter bed.

Hechtingen op mijn rug beginnen aardig te jeuken. Top qua genezing, maar best irritant.
Mag gelukkig ook zelf bepalen wanneer en hoe lang ik rondloop in mijn kamer.

Nu is het nog afwachten op de verzekering. Was afgelopen week geen pretje om te communiceren. Vanmorgen belde een contactpersoon om te vragen hoe het ging. Ze had de problemen van afgelopen week niet meegekregen. Ze zou intern kijken of ze een beetje vaart kunnen maken. Procedures binnen ZK lopen niet heel erg lean.

Voorlopig nog even in spanning dus, maar erg blij met het resultaat en beter in mijn vel
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Phallo informatie

Bericht door Hielke »

@Mike78 en @Sander , hoe is het nu met jullie?
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Gebruikersavatar
Mike78
Berichten: 298
Lid geworden op: 21 feb 2014, 21:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Sint Willebrord

Re: Phallo informatie

Bericht door Mike78 »

@Hielke
ja alles gaat goed hier. Er zijn wel wat dingetjes natuurlijk, maar over het algemeen gaat het goed.
2 weken geleden voor het eerst op controle geweest bij de uroloog. Eindelijk m'n katheter uit de plasbuis. Die zat ook behoorlijk te irriteren. Helaas 2 lekjes, waardoor m'n buikkathter moest blijven zitten en ik nog niet via de gewone weg mocht plassen. Dat is dus een tegenvaller. Maar ja. Donderdag weer terug naar de uroloog. Hoop dat de lekjes ver genezen zijn en dat ik mag plassen. M'n buikkatheter begint nu ook echt te irriteren. M'n lichaam is het zat.
Afgelopen week op controle geweest bij de plastische. Die waren uiterst tevreden. Zowel m'n penis als m'n arm. Bij mij is ie uit de arm gehaald. Dus dat duurt nog een paar weken voordat ik daar weer op controle hoeft te komen. Verder heb ik het en der af en toe een nieuw wondje. Maar dat heeft te maken met hechtingen die m'n lichaam er dan uit werkt. Dan even hechting eruit of los knippen en binnen een dag is dat dan weer dicht.
Het gevoel is uiteraard nog niet in de penis, maar wel aan de basis. Wow heftig. Heel erg, maar ben nu redelijk vaak opgewonden. Door de wrijving van de penis denk ik. Ook al paar orgasmes gehad🙈 Dus gelukkig hoef ik me daar geen zorgen over te maken.
Al met al. Het ziet er goed uit en elke dag weer een stukje beter.
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Phallo informatie

Bericht door Sander »

Hier ook alles goed.
Vandaag verlost van mijn buikwand catheter. Laatste nietjes zijn ook verwijderd uit mijn rug.
Ik heb een fistel bij mijn urinebuis, maar niet bij het deel waaruit ik nu plas. Dit kan dus opgelost worden bij de volgende operatie waarbij ze de 2 delen aan elkaar verbinden.
Ik moet tot de volgende operatie dit deel urinebuis elke dag dilateren en spoelen

In mijn lies maak ik nog steeds teveel wondvocht aan. Iedere dag even een spuit erin en weghalen. Gelukkig zit daar nog geen gevoel.

Ik heb totaal geen gevoel in de penis. Er is bij mij ook geen gevoelszenuw maar een bewegingszenuw genomen. De clitoris zit niet in de penis maar eronder, die werkt nog wel 😉

Ben heel blij dat er geen grote complicaties zijn.

Volgende operatie in maart of later doe ik de glans en het verbinden van de delen urinebuis. Ik verleng de urinebuis niet tot de top iig niet de eerstvolgende operatie. Als dit voldoende is om staand te plassen laat ik het zo om geen extra risico’s te nemen.

Ik twijfel nog wel om de clitoris in de penis te laten zetten. Enerzijds zorgt dat ervoor dat er meer gevoel in de penis lijkt te zitten. Anderzijds kan dit leiden tot minder gevoel.

De implantaten zijn nog steeds wel pijnlijk. Van de rest had ik eigenlijk geen last. Implantaten zijn echt hel. Ze zagen er zo leuk uit van te voren 🙈 het voelt echt ongemakkelijk en hard.
Hoop dat dat wel beter gaat voelen.

Het hebben van een penis is echt fantastisch. Het geneest goed en het voelt steeds minder ongemakkelijk zwaar
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Phallo informatie

Bericht door Hielke »

Dank voor jullie uitgebreide updates, @Mike78 en @Sander
Ook al gaat het helaas nog heeeel lang duren voordat ik aan de beurt ben,
voor mijn besluitvorming zijn jullie ervaringen onmisbaar.

Echt fijn om te horen dat bij jullie allebei de pret-functie nog gewoon werkt! :D
Op naar een geheel werkende plas-functie.

Kun je wel een klein beetje sporten en dergelijke, met een buikkatheter en nog genezende delen?

En: Sander, je hebt het over testikel-implantaten, toch? Van welk materiaal etc zijn ze? (of valt daarin niks te kiezen?)
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Phallo informatie

Bericht door Sander »

Sporten mag nog niet. Vanaf 6 weken zou ik iets mogen doen, maar zoals het nu voelt gaat dat niet lukken. Ik kan sinds vandaag pas weer een beetje normaal lopen.

Ik had geen keuze. Ze werken met een vaste fabrikant. Ze hebben het me wel uitgelegd vorig jaar, maar dat ben ik helemaal vergeten. Ik heb een medium maat implantaten. Had niet zoveel huid daar. Normaal proberen ze large geloof ik. Moet ik helemaal niet aan denken 😱

Het valt me vooral op hoe hard ze aanvoelen. Had het wat zachter verwacht. Toen ik ze vast had in november leken ze ook veel zachter te zijn, dus misschien moet ik gewoon afwachten.
Rechtop zitten op een normale stoel is iig nog een echte no-go op dit moment
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Phallo informatie

Bericht door Sander »

Van de chirurg kreeg ik deze link voor als je geen erectieprothese wilt. Ze heeft een aantal patiënten die hier prettige ervaringen mee hebben en haar hierop wezen.

Schijnt makkelijk en ook prettig voor de partner te zijn

https://www.stays-hard.com/