Als gewoontes de maatstaf zouden zijn voor wat voor soort mens je zou zijn zou ik als een heeeel slecht mens geboekt komen te staan maar gelukkig heeft het een niet direkt met het andere te maken.
Met coke (en andere harddrugs) ben ik 13 jaar geleden definitief gestopt. Softdrugs idem maar ben dat tijdens een 2 jaar durende mentale terugval weer met mate gaan roken. Na die crisis ben ben ik er weer mee gestopt. Dat was een half jaar voordat ik aan de hormonenkuur begon, nu ca. 2 jaar geleden. Toen ook gestopt met het met mate drinken (bier) wat ik tot 13 jaar terug echt veel te veel deed. Nu drink ik sinds een paar maanden weer met mate. Soms zelfs een zoet wit wijntje want ja, je wil toch de 'schijn' wekken 100% vrouw te zijn...
Mijn eetpatroon ben ik ook een half jaar voor mijn H-kuur gaan verbeteren. ik eet sindsdien vaker per dag, meer en gezonder, vooral veel vers.
Al dat misbruik en met mate gebruiken heeft gelukkig geen gevolgen gehad voor mijn organen want die blijken na grondig onderzoek in het ziekenhuis nog 100% in orde te zijn. Mijn longinhoud is zelfs na 35 jaar roken nog 108%. (veel gesport op hoog niveau) Ik ga stoppen met roken vanwege de aanstaande SRS en omdat ik zo koppig ben zal me dat ook wel lukken. Die 108% longinhoud zal me ook motiveren om het na de SRS vol te blijven houden maar daarvoor durf ik mijn hand nog niet in het vuur te steken.
Liefs Daniela