Ervaringen Lenzetto spray

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Paula050

Re: Ervaringen Lenzetto spray

Bericht door Paula050 »

Ik weet niet of het ‘zorgelijk’ is, maar het lijkt er wel op te duiden dat dit niet de oplossing is voor mij. Een halvering van de estradiolwaarde ga je denk ik niet te lijf met een verdubbeling van het aantal sprays (zit nu op drie). Ik ben zelf niet zo gefocust op de hoogte van de waarde zelf, ik wil gewoon iets dat voor mij werkt en waar ik me goed bij voel. Dat ik nooit echt fan van deze spray zal worden vind ik niet zo boeiend, wel dat ik me er sinds ik ermee begonnen ben, nu zeven weken geleden, niet beter door ben gaan voelen, en fysiek hinder ervan ondervind.
Klinisch bewezen effectief
Anon20230219
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Anon20230219 »

Nou ja zorgelijk bedoelde ik meer voor mijzelf.
Ben blij dat je het schreef want dacht even dat ik de enige was die er zo tegen aan keek want ik lees op Facebook alleen maar lovende verhalen.
Ik heb geestelijk een erge terugval gekend en dacht even dat ik gewoon depressief werd omdat het in mijn transitie alles behalve lekker gaat maar nu een week of 5 verder merk ik dat lichamelijk mij niet prettig voel.
Mijn lichaam schommelt alle kanten op.
Moet moeite doen om op gewicht te blijven, dus het gaat niet de goede kant op.
Volgende week ga ik maar weer even overstappen op Androcur hoe ellendig ik dat ook vindt.
Paula050

Bericht door Paula050 »

Ik ben post-op dus voor mij is het meer ‘regulier onderhoud’. Ik sta open voor elke oplossing die mij redelijk lijkt. Van tevoren hebben we het wel gehad over eventueel teruggaan op progynova - mocht dit niet werken, met alle tegens die daar weer bij horen. Morgen weet ik meer.
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb nergens last van, maar er viel me opeens iets op. Is slechts een obeservatie, geen enkele vorm van bewijs. Maar het lijkt er op dat degene die geen Androcur gebruiken meer problemen hebben met Lenzetto dan diegene dat wel gebruiken.
Irene
Eva
Beheerder

Bericht door Eva »

Gaat lekker... vandaag vertelde de endo me dat mijn oestradiol-waarde tot onder 100 is gedaald. Met Systen-pleisters had ik altijd prima waarden, maar Sandoz was het enige dat ik kon krijgen van de apotheek. Nu schijnt ook dat niet meer te kunnen en wilde de apotheker (zonder overleg met de endo) de pleisters maar gewoon vervangen door Lenzetto. Ze hadden zelfs netjes voor me uitgerekend dat 2x Systen100 wekelijks equivalent stond aan 1 pompje Lenzetto per dag.
Wel, ik ken toevallig een andere trans héél erg goed (jullie ook trouwens) en die gaat nu naar 6 pompjes per dag. En ik één?
Ze gaan contact opnemen met de endo en om correcte instructies vragen. Je moet ook werkelijk álles in de gaten houden...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Paula050

Bericht door Paula050 »

In theorie zouden drie pompjes lenzetto ook net iets meer kunnen zijn dan 2x2mg progynova… Benieuwd of de 6 pompjes ook voor mij als oplossing uit de bus komen, maar ergens zit ik er niet op te wachten.
Paula050

Bericht door Paula050 »

Overleg gehad met umcg: dosering ophogen naar 4 (2x2), over een maand gaan we weer prikken.
Anon20230219

Bericht door Anon20230219 »

Irene_de_Vreede schreef: 08 sep 2020, 14:19 Ik heb nergens last van, maar er viel me opeens iets op. Is slechts een obeservatie, geen enkele vorm van bewijs. Maar het lijkt er op dat degene die geen Androcur gebruiken meer problemen hebben met Lenzetto dan diegene dat wel gebruiken.
Nou dat heb je goed opgemerkt, ik kon met de pleisters alleen de onderdrukking van testo redelijk onder controle houden..
Laatste meting liet zien dat de pleisters op zichzelf dit mooi in balans hielden, en toen kwam de spray en binnen 5 weken was mijn hormoon spiegel helemaal op zijn kop.
Ik zit nu op 3 sprays maar merk er heel erg weinig van, even na toediening krijg ik hoofdpijn en wordt ik moe en daarna zakt het weer weg.
Vind het vreemd dat Eva te horen krijgt dat ze met 1x spray genoeg zou hebben...dat kan gewoon niet goed zijn.
Heb de apotheek het verzoek gedaan als ze weer leverbaar zijn het mij te laten weten want voel mij er totaal niet lekker onder.
3 november is de datum welke mij is doorgegeven.
Ook van alles geprobeerd om het meer effect te laten hebben maar niets schijnt te helpen.
Het enige wat mij nog rest is om weer Androcur te gaan slikken tot die pleisters er zijn.
Alleen zie ik dat niet zo zitten omdat ik weet dat ik er ontzettend beroerd van gaat worden.
Ben bevreesd dat als ik weer pleisters heb dat het dan maanden gaat duren eer mijn hormoon waarde weer goed zullen zijn.
Baal hier echt als een stekker van maar ben niet de enige vermoed ik.
Eva
Beheerder

Bericht door Eva »

Mijn apotheker komt er niet uit en de endo reageert niet. Ik heb nog een voorraadje Sandoz en plak daar maar een beetje in het wilde weg mee. Is natuurlijk tegen iedere logica in. Ik hoop in de loop van de dag telcontroles met de Endo te hebben...
Het vooruitzicht om ook in een situatie met Lenzetto te komen spreekt me allerminst aan.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Ylse

Bericht door Ylse »

Misschien is dit behulpzaam in het traceren van de pleisters

https://farmanco.knmp.nl/geneesmiddel/2270.html

Het lijkt er op dat de Systen nog wel een maandje op zich laten wachten.
Aan de andere kant ik heb vorige week nog 3 doosjes Sandoz van mijn apotheker gehad. Dus voor mij is de nood niet zo hoog
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France