Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ervaring met hormonen buiten endocrinoloog om

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
JuliaJ
Gast

Ervaring met hormonen buiten endocrinoloog om

Bericht door JuliaJ »

Hi allemaal,

Mijn naam is Julia en ik ben journalist. Op dit moment doe ik onderzoek voor Argos. Ik heb vorig jaar samen met twee andere journalisten al een artikel gepubliceerd in de Trouw over transgenderzorg (de titel komt niet van onze hand).

Voor een vervolgonderzoek ben ik nu op zoek naar mensen die meer hormonen innemen dan hun arts voorschrijft (of dat ooit hebben gedaan). Deze mensen zijn dus al aan de beurt voor behandeling bij een endocrinoloog, maar zijn het niet eens met de dosis.

Ik ben ook op zoek naar mensen die hormonen in de vorm van injecties kopen op het internet of van anderen krijgen (of dat ooit hebben gedaan). Ik wil uitzoeken waarom endocrinologen in Nederland een dosis aan lijken te houden waar niet iedereen het mee eens is.

Het invullen kan ook anoniem! Ik ben nu vooral benieuwd hoe vaak dit voorkomt, dus het zijn slechts 5 vragen: https://nl.surveymonkey.com/r/HGDW28F

Ontzettend bedankt alvast!!
Julia
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Ervaring met hormonen buiten endocrinoloog om

Bericht door Esther91 »

Hi Julia,

Misschien kun je je onderzoek wellicht wat verbeteren, er zijn namelijk meer manieren om hormonen binnen te krijgen dan enkel injecties. Daarnaast is hoger niet altijd beter en zullen er ook zeker mensen zijn die juist minder gebruiken. Wellicht interessant om ook te weten dat diegene die zelf-medicatie doen of gedaan hebben of zij ook wel bloedonderzoeken hebben laten doen.
:text-thankyouyellow:
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Ervaring met hormonen buiten endocrinoloog om

Bericht door Lise »

De focus op injecties in de vragenlijst is inderdaad een beetje bijzonder.
JuliaJ
Gast

Re: Ervaring met hormonen buiten endocrinoloog om

Bericht door JuliaJ »

Hi Esther91 en Lise,

Bedankt voor jullie feedback!

Ah, blijkbaar moet ik even mijn vraagstelling veranderen dan inderdaad, want alle andere vragen gaan over hormonen in het algemeen. Dus alle vragen staan los van elkaar en slechts 1 daarvan gaat over injecties (omdat het in mijn vorige onderzoek over pillen en pleisters ging). Maar dat moet ik dus even verduidelijken, heel erg bedankt voor de input!

"Wellicht interessant om ook te weten dat diegene die zelf-medicatie doen of gedaan hebben of zij ook wel bloedonderzoeken hebben laten doen."
Hele goede suggestie, ik heb een vraag toegevoegd over bloedonderzoek.

Bedankt!
Julia
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Ervaring met hormonen buiten endocrinoloog om

Bericht door Marica »

Ook maar ingevuld.

Omdat ik voor mijn coming out al op zoek was naar middelen waarmee ik mijn genderdysforie te lijf kon gaan. Ik vond dat in Thailand waar ik oestrogeen verhogende pillen kocht.
Ik voelde mij daar heel goed onder. Alleen is het wel een risico want ik deed geen bloedonderzoek of zo.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
JuliaJ
Gast

Re: Ervaring met hormonen buiten endocrinoloog om

Bericht door JuliaJ »

Hi Marica,

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik heb een nieuw bericht geplaatst voor een grotere groep mensen, omdat deze vraag erg toegespitst was. Hopelijk krijg ik daar ook meer reacties op. Maar ontzettend bedankt, Julia