Zouden jullie deze 2 minuten-enquête in kunnen vullen? Thanks!

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
JuliaVie
Gast

Zouden jullie deze 2 minuten-enquête in kunnen vullen? Thanks!

Bericht door JuliaVie »

Hi allemaal,

Mijn naam is Julia en ik werk als journalist voor Argos online. Ik heb vorig jaar samen met twee andere journalisten al een artikel gepubliceerd in de Trouw over transgenderzorg (de titel komt niet van onze hand).

Nu ben ik bezig aan een nieuw onderzoek over hormoondosering. Sommige mensen vinden dat de doseringen in Nederland laag liggen.

Ik had al een eerder berichtje geplaatst, maar die enquête was gefocust op één specifieke groep. Deze nieuwe enquête is voor iedereen bedoeld, dus vul 'm vooral in! Het kost slechts twee minuten van je tijd want het zijn maar 4 vragen!

Ik wil graag peilen hoe veel mensen wel en niet een hogere dosering hormonen nemen, dus in beide gevallen heb ik erg veel aan je antwoorden :-)

Het invullen kan ook anoniem! https://nl.surveymonkey.com/r/GBGCWLG

Ontzettend bedankt alvast!!
Julia Vié
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Zouden jullie deze 2 minuten-enquête in kunnen vullen? Thanks!

Bericht door Emma »

Alweer die hormooninjecties... hadden we de optie maar zonder het illegale circuit in te duiken. Waarom toch die focus?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Zouden jullie deze 2 minuten-enquête in kunnen vullen? Thanks!

Bericht door Marica »

Die focus daarop is wel heel opvallend te noemen. Alsof dat de enige manier is om hormonen toe te dienen.
Pillen
Gel
Spray
Pleisters
Injecties
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
JuliaVie
Gast

Re: Zouden jullie deze 2 minuten-enquête in kunnen vullen? Thanks!

Bericht door JuliaVie »

Ik had Emma al een mail gestuurd, maar ik zal hier ook nog even reageren: die focus is eigenlijk precies om de reden die je noemt. Waarom is die optie er niet zonder het illegale circuit in te duiken? Dat wil ik uitzoeken. Want er is wel behoefte aan van wat ik van mensen hoor. Al jullie me kunnen helpen bij het vinden van een antwoord op de vraag hoor ik het graag!

In mijn vorige onderzoek ging het voornamelijk over pillen en pleisters, of eigenlijk over alle andere manieren van toedienen. En ik wil niet in herhaling treden. Vandaar! Ik hoop dat ik het zo een beetje heb uitgelegd.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Zouden jullie deze 2 minuten-enquête in kunnen vullen? Thanks!

Bericht door Anon20210626 »

Die optie is er niet omdat de injecties in West - Europa niet meer gewoon verkrijgbaar zijn . Ze zijn overal uit de markt gehaald. Het is dus geen reële optie meer te noemen. De enige weg om er legaal aan te komen, heb ik je al geschreven , maar er is bijna geen behandelaar die daar aan wil om bovenstaande reden . Het is dus een hele kleine niche markt . Waarom zou je dit gaan doen als de andere middelen 1 minder moeilijk ( ik zeg expliciet niet makkelijk!!!) en 2 minder risico's inhouden? Bij injecties , helemaal als je er niet op een reguliere manier aan kan komen, is de kans op slechte producten nog groter , gewoon omdat er veel minder van is ......... Zelfs als het je al legaal lukt , zou ik het niet eens willen . Er zijn nog wel een paar nadelen te noemen.

Slechte keus om de nadruk te leggen op injecties en dus een wankele basis voor een enquête
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Zouden jullie deze 2 minuten-enquête in kunnen vullen? Thanks!

Bericht door eew »

Overigens geld al het bovenstaande alleen maar voor MtF. Voor FtM is de situatie totaal anders zijn injecties juist wel gangbaar.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Zouden jullie deze 2 minuten-enquête in kunnen vullen? Thanks!

Bericht door Anon20230219 »

Ik zou dolgraag weer mijn pleisters terug willen, spray methode mag van mij zo het ronde archief in...
Injecties lijkt mij nogal omslachtig en wie moet die dan toedienen?
Mijn huisarts zie ik dat niet doen, die deed al moeilijk over een verklaring voor de aanvraag van implantaten subsidie..
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Zouden jullie deze 2 minuten-enquête in kunnen vullen? Thanks!

Bericht door Emma »

Lisa1973 schreef: 15 sep 2020, 12:34Injecties lijkt mij nogal omslachtig en wie moet die dan toedienen?
Mijn huisarts zie ik dat niet doen, die deed al moeilijk over een verklaring voor de aanvraag van implantaten subsidie..
Dat leer je zelf te doen...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Zouden jullie deze 2 minuten-enquête in kunnen vullen? Thanks!

Bericht door AnneCeleste »

Dat doe je inderdaad zelf en kost ongeveer twee minuten per week, dus valt mee hoe omslachtig het is :)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Zouden jullie deze 2 minuten-enquête in kunnen vullen? Thanks!

Bericht door Anon20230219 »

Emma schreef: 15 sep 2020, 13:16
Lisa1973 schreef: 15 sep 2020, 12:34Injecties lijkt mij nogal omslachtig en wie moet die dan toedienen?
Mijn huisarts zie ik dat niet doen, die deed al moeilijk over een verklaring voor de aanvraag van implantaten subsidie..
Dat leer je zelf te doen...
Nee ik zou alleen een injectie geven bij suikerziekte..niet voor hormonen.
Maar liever niet.
Gesloten