Nieuwe chat! Zie dit topic.

Moeilijke situatie thuis

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Moeilijke situatie thuis

Bericht door layla »

In mei ben ik eindelijk uit de kast gekomen tegen mijn moeder, ik was toen zo zelfverzekerd en durfde die grote stap te zetten..
Na het uit de kast komen ging het allemaal berg afwaarts voor mij en daar heb ik nog steeds last van.
Tot nu toe blijft mijn moeder me nog steeds manipuleren om in de kast te blijven en me in haar macht te houden.
Door haar ben ik erg onzeker geworden voor hoe ik er sta, ik heb echt hulp nodig... Ik wil zo graag aan de transitie beginnen en mezelf zijn, elke keer dat ik hier aan denk voel ik me zo down en verdrietig...
Thuis heerst er steeds een awkward situatie tussen ons en af en toe discussies etc... Ik wil zo graag weg hier, maar als 18 jarige student weet ik niet zo goed waar ik terecht kan... uberhaupt de stap nemen om uit huis te gaan durf ik ook niet meer door haar manipulaties :shifty:

Ik heb echt advies nodig... wat hadden jullie gedaan in mijn situatie? :C
IK wil heel graag naar de huisarts stiekem om alvast op de lijst te kunnen bij VU, maar ik ben bang dat ze brieven etc sturen... Ik wil graag zo discreet en stiekem mogelijk geholpen worden daar...
pre-op MTF
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door Irene_de_Vreede »

layla schreef: 10 sep 2020, 22:34

Ik heb echt advies nodig... wat hadden jullie gedaan in mijn situatie? :C
IK wil heel graag naar de huisarts stiekem om alvast op de lijst te kunnen bij VU, maar ik ben bang dat ze brieven etc sturen... Ik wil graag zo discreet en stiekem mogelijk geholpen worden daar...

Brieven sturen dat doen ze!
Irene
Gebruikersavatar
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door layla »

Irene_de_Vreede schreef: 10 sep 2020, 22:49
layla schreef: 10 sep 2020, 22:34

Ik heb echt advies nodig... wat hadden jullie gedaan in mijn situatie? :C
IK wil heel graag naar de huisarts stiekem om alvast op de lijst te kunnen bij VU, maar ik ben bang dat ze brieven etc sturen... Ik wil graag zo discreet en stiekem mogelijk geholpen worden daar...

Brieven sturen dat doen ze!
Dankjewel voor de eerlijke antwoord Irene, fijn om nu al te weten dat ze wel brieven sturen. Dan kan ik helaas niet discreet behandeld worden en durf ik voor nu nog niet op de wachtlijst en dat is erg vervelend, maar het is even wat het is... :(
pre-op MTF
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door Irene_de_Vreede »

Die wachtlijst is best lang hoor, ondertussen kan de situatie thuis best veranderen.
Irene
Gebruikersavatar
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door layla »

Irene_de_Vreede schreef: 10 sep 2020, 22:58 Die wachtlijst is best lang hoor, ondertussen kan de situatie thuis best veranderen.
Sinds mei blijft de situatie maar het zelfde.. steeds discussies erover, vervelende sfeer thuis... Pff...
Toen ik uberhaupt uit de kast kwam was mijn moeder echt dagen lang erg ziek en deed ze heel dramatisch...
Ik heb de hoop opgegeven en kan niet zo positief meer denken :?
pre-op MTF
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door Sander »

Wat ontzettend vervelend dat je thuis geen steun vindt

Wil je perse naar de VU? Ik loop zelf bij T-Cendent en ontvang niets per post. Alles gaat digitaal, documenten en gesprekken.
De wachtlijst is veel korter dan bij andere organisaties
Gebruikersavatar
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door layla »

Sander schreef: 10 sep 2020, 23:06 Wat ontzettend vervelend dat je thuis geen steun vindt

Wil je perse naar de VU? Ik loop zelf bij T-Cendent en ontvang niets per post. Alles gaat digitaal, documenten en gesprekken.
De wachtlijst is veel korter dan bij andere organisaties
Zowel Tcendent als Stepwork heb ik ook in gedachten, alleen qua Tcendent vind ik erg eng dat veel dingen via skype gaan en mijn moeder of iemand thuis dan onze gesprekken kan horen...
pre-op MTF
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door Irene_de_Vreede »

Even een kanttekening bij T-Cendent, degene die dat runt heeft een dubieuze reputatie, dus je moet wel goed tegen onzekerheid kunnen.
Irene
Gebruikersavatar
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door layla »

Irene_de_Vreede schreef: 10 sep 2020, 23:08 Even een kanttekening bij T-Cendent, degene die dat runt heeft een dubieuze reputatie, dus je moet wel goed tegen onzekerheid kunnen.
Goed dat je er voor waarschuwt, gelukkig kan ik nogal wat hebben...
Wel hoor ik zowel positieve als hele negatieve reacties over Tcendent... :shifty:
pre-op MTF
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door Sander »

Ik ben juist ongelooflijk tevreden over T-Cendent en met mij nog vele anderen.

Over ieder organisatie valt wel iets te zeggen. Stepwork maakt er inmiddels een grote puinhoop van en bij de Vu lopen mensen gillend weg.