Moeilijke situatie thuis

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door Sander »

In welke regio woon je als ik vragen mag? Wellicht dat je bij iemand anders je gesprekken kunt voeren.

Bij de andere behandelaars zijn er lange wachttijden misschien is je situatie in de tussentijd veranderd
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door Irene_de_Vreede »

Sander schreef: 10 sep 2020, 23:12 Ik ben juist ongelooflijk tevreden over T-Cendent en met mij nog vele anderen.

Over ieder organisatie valt wel iets te zeggen. Stepwork maakt er inmiddels een grote puinhoop van en bij de Vu lopen mensen gillend weg.
Ik vind het hartstikke fijn voor je dat je je daar thuisvoelt, maar voor de volledigheid wilde ik toch even aangeven dat het niet allemaal rozegeur en maneschijn is. Er zijn hier ook talloze voorbeelden van mensen die er slachtoffer van zijn geworden.
Irene
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door layla »

Sander schreef: 10 sep 2020, 23:12 Ik ben juist ongelooflijk tevreden over T-Cendent en met mij nog vele anderen.

Over ieder organisatie valt wel iets te zeggen. Stepwork maakt er inmiddels een grote puinhoop van en bij de Vu lopen mensen gillend weg.
Als ik een keuze moest maken tussen step of T was het sowiezo Tcendent geweest..
Ik wou puur voor VU gaan vanwege de lange wachttijd zodat ik ondertussen nog in die tijd aan mijn kut thuissituatie kon werken, maar helaas is niks bespreekbaar meer met mijn moeder. Ze zegt steeds dat ik me moet gedragen als een man en vergeten over mijn transgevoelens, anders kan ik volgens haar zo voor de deur staan en wist ze mij van de familie :oops:
pre-op MTF
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door Irene_de_Vreede »

Dat is behoorlijk heftig. Met Stepwork heb ik geen persoonlijke ervaring, maar moet ik blind varen op wat ik hier van anderen lees.
Irene
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door layla »

Sander schreef: 10 sep 2020, 23:14 In welke regio woon je als ik vragen mag? Wellicht dat je bij iemand anders je gesprekken kunt voeren.

Bij de andere behandelaars zijn er lange wachttijden misschien is je situatie in de tussentijd veranderd
Zelf woon ik in Amersfoort :)
pre-op MTF
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door Sander »

Dat weet ik, maar dat zijn oudere ervaringen en mensen/organisaties veranderen.
Er zijn ondertussen erg veel mensen die zich niet juist bejegend voelen bij van der Vaart en het is een puinbak bij Stepwork (zelf ook moeten ervaren). Als de laatste zo doorgaat komt ook de inspectie vaker langs

Ik vind het persoonlijk een beetje flauw om steeds maar 1 partij te noemen. Het mag zeker benoemd worden dat er dingen mis zijn gegaan, maar benoem dan ook de rest. En nogmaals mensen leren en veranderen.

Ik denk dat de klik belangrijk is en dat is niet gebonden aan een organisatie, de wachttijd en hoe vlot het traject kan lopen (geen onnodig oponthoud)
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door Jer158 »

Ik zou allereerst proberen te werken aan een goede/veilige thuissituatie. Het voelt misschien op dit moment niet als een prioriteit, maar dat is belangrijker dan of je nu of volgende maand op de wachtlijst komt. Daarbij geldt ook nog eens dat hoe stabieler je bent en hoe beter je in je vel zit aan het begin van je transitie, hoe sneller het doorgaans zal gaan.

Misschien kun je via je huisarts (die heeft beroepsgeheim) bij een psycholoog terecht? Het klinkt alsof je wel wat hulp kan gebruiken om de situatie met je moeder te navigeren. Bovendien kan je psycholoog je ook helpen bij het mentale en sociale aspect van je transitie.

Veel sterkte en succes iig! Je komt er wel, linksom of rechtsom
Hung her from the branches of a mango tree
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door Sander »

Echt balen voor je! Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar zie je een kans om op jezelf of bij iemand anders te wonen?

Ondanks dat je nog nergens terecht kunt, lijkt het me wel heel fijn als je ergens bent waar je jezelf mag zijn en jezelf mag ontdekken. Dat je de vrijheid voelt om alvast logopedie te volgen en vervolgens te oefenen in huis. Of je kunt experimenteren met uiterlijk/kleding ed
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door layla »

Jer158 schreef: 10 sep 2020, 23:21 Ik zou allereerst proberen te werken aan een goede/veilige thuissituatie. Het voelt misschien op dit moment niet als een prioriteit, maar dat is belangrijker dan of je nu of volgende maand op de wachtlijst komt. Daarbij geldt ook nog eens dat hoe stabieler je bent en hoe beter je in je vel zit aan het begin van je transitie, hoe sneller het doorgaans zal gaan.

Misschien kun je via je huisarts (die heeft beroepsgeheim) bij een psycholoog terecht? Het klinkt alsof je wel wat hulp kan gebruiken om de situatie met je moeder te navigeren. Bovendien kan je psycholoog je ook helpen bij het mentale en sociale aspect van je transitie.

Veel sterkte en succes iig! Je komt er wel, linksom of rechtsom
Dankjewel voor je advies :hbeat:
Het probleem is dus eigenlijk dat ik best gemanipuleerd ben en ik het niet aandurf om ook nog is hulp te zoeken daardoor... :cry:
Gelukkig gaat het mentaal oke, het enige probleem is dus idd mijn thuissituatie en daardoor zit ik ook niet lekker in mijn vel...
De enige obstakel dat ik dus nog zie is mijn thuissituatie, als dat de goede kant op zou gaan zou alles goed verlopen en zouden er voor mij geen probleem meer zijn...
pre-op MTF
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door layla »

Sander schreef: 10 sep 2020, 23:24 Echt balen voor je! Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar zie je een kans om op jezelf of bij iemand anders te wonen?

Ondanks dat je nog nergens terecht kunt, lijkt het me wel heel fijn als je ergens bent waar je jezelf mag zijn en jezelf mag ontdekken. Dat je de vrijheid voelt om alvast logopedie te volgen en vervolgens te oefenen in huis. Of je kunt experimenteren met uiterlijk/kleding ed
Ik wil zo zo zo graag uit huis en op mijn eigen plek gaan, ik durf die stap alleen niet te zetten door de manipulatie en slechte gezondheid van mijn ma :roll:
Daarnaast is het nogal lastig om een kamer/plek te vinden dat past in het budget van een student met een laag inkomen...
pre-op MTF
Plaats reactie