Moeilijke situatie thuis

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door layla »

Wiktor schreef: 11 sep 2020, 16:33 Als je bang bent om brieven te ontvangen en dat iemand dat ziet, kan je misschien die brieven ergens anders naar toe laten sturen? Naar het adres van een vriend(in)? Een familielid die je vertrouwt? Buren?

Lastige situatie. Ik wens je veel sterkte!
Die heb ik helaas niet echt, en familielid is al helemaal geen optie, die zijn allemaal turks, islamitisch en closeminded jammer genoeg.
pre-op MTF
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door Lise »

Ik heb (na ongeveer een jaar wachtlijst) overigens maar één keer een brief gekregen van het VUMC en dat was voor een informatieavond. Die informatieavonden zijn er op dit moment sowieso niet, dus zolang je op de wachtlijst staat valt het met die post echt wel mee.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door Marica »

Zolang je op de wachtlijst van het VU staat zie je sowieso geen post. Dat is mijn ervaring, Stepwork ook niet, ik kreeg alles per e-mail, of ze sturen de verwijzing direct naar de kliniek. Je aanmelden is wel een papierbende.
Als de administratiemevrouw niet ligt te pitten op een strand op Curacao. Ja echt, die zit daar. Pas bereikbaar vanaf een uur of 2 in de middag NL tijd

PostNL heeft ook postbussen voor je post, maar hoeveel dat kost dat weet ik niet.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door Eva »

Ik vermoed dat Indebuurt033 ook wel een oplossing heeft voor je post, eventueel via Straatadvocaten. Wonen in Amersfoort is zo gek nog niet ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door layla »

Eva schreef: 12 sep 2020, 10:30 Ik vermoed dat Indebuurt033 ook wel een oplossing heeft voor je post, eventueel via Straatadvocaten. Wonen in Amersfoort is zo gek nog niet ;)
Om te beginnen ga ik maandag bellen naar een huisarts, zodat ik toch ergens op de wachtlijst gezet kan worden. Daarna ga ik opzoek naar een kamer, ik heb op bepaalde plekken geadverteerd en mijn situatie uitgelegd, vele personen bieden mij een plek aan rond de 100/200! Met mijn studenten budget ben ik daar erg erg erg blij mee. Er waren zelfs mensen die het gratis geven, maar wel elke week sex, dat heb ik even genegeerd en verwijderd.....
pre-op MTF
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door Sander »

layla schreef: 12 sep 2020, 16:07
Daarna ga ik opzoek naar een kamer, ik heb op bepaalde plekken geadverteerd en mijn situatie uitgelegd, vele personen bieden mij een plek aan rond de 100/200! Met mijn studenten budget ben ik daar erg erg erg blij mee. Er waren zelfs mensen die het gratis geven, maar wel elke week sex, dat heb ik even genegeerd en verwijderd.....

Gadver...
Super als je het huis uit kunt en ergens goedkoop terecht kunt.
Kijk je alsjeblieft wel uit voor idioten? Het meest ideaal zou zijn als je ergens helemaal je eigen stekkie hebt met eigen voordeur
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door layla »

Sander schreef: 12 sep 2020, 19:33
layla schreef: 12 sep 2020, 16:07
Daarna ga ik opzoek naar een kamer, ik heb op bepaalde plekken geadverteerd en mijn situatie uitgelegd, vele personen bieden mij een plek aan rond de 100/200! Met mijn studenten budget ben ik daar erg erg erg blij mee. Er waren zelfs mensen die het gratis geven, maar wel elke week sex, dat heb ik even genegeerd en verwijderd.....

Gadver...
Super als je het huis uit kunt en ergens goedkoop terecht kunt.
Kijk je alsjeblieft wel uit voor idioten? Het meest ideaal zou zijn als je ergens helemaal je eigen stekkie hebt met eigen voordeur
Ja inderdaad, ik moet echt uitkijken :roll:
Eigen stekkie was erg fijn geweest, maar met mijn studenteninkomen onhaalbaar.

Ik ben wel bang om het huis te verlaten, mijn ma is er erg tegen en probeert me te manipuleren daarover ook pff.
Mijn plan is : Op een dag wanneer ik alles klaar heb staan stiekem belangrijke dingen in een tas inpakken, die meenemen naar school of werk en vanuit daar naar mijn eigen plekje en vanaf afstand bellend of append hun de situatie laten weten. Of misschien met behulp van een sociale werker of iets vanwege mijn moeder haar shocks
pre-op MTF
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door Eva »

@layla: Misschien loop ik achter, maar een redelijk fatsoenlijke woonplek voor minder dan 200 per maand kan volgens mij niet. Bespreek dit alsjeblieft met Indebuurt033.
Overigens staat het inmiddels vrijwel vast dat wij woensdagavond op het terras van Lapart, aan de Hof in Amersfoort zullen zijn. Mijn avatar naast deze tekst ben ik echt zelf, en dat geldt ook voor @Emma. Je herkent ons dus makkelijk.
Overwin alsjeblieft twijfels (als je die hebt) en praat met een van ons.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door Emma »

Yep, zo'n bedrag klint wel een beetje als 'with benefits'. Pas goed op jezelf!
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door layla »

Eva schreef: 12 sep 2020, 22:03 @layla: Misschien loop ik achter, maar een redelijk fatsoenlijke woonplek voor minder dan 200 per maand kan volgens mij niet. Bespreek dit alsjeblieft met Indebuurt033.
Overigens staat het inmiddels vrijwel vast dat wij woensdagavond op het terras van Lapart, aan de Hof in Amersfoort zullen zijn. Mijn avatar naast deze tekst ben ik echt zelf, en dat geldt ook voor @Emma. Je herkent ons dus makkelijk.
Overwin alsjeblieft twijfels (als je die hebt) en praat met een van ons.
Achteraf nadenkend niet nee inderdaad, was er net erg enthousiast over en dacht niet zo helder na.
Ik ga zsm contact op nemen met indebuurt033 of een andere organisatie waar een maatschappelijk werker zit.
pre-op MTF
Plaats reactie