Nieuwe chat! Zie dit topic.

Nieuwe koepelorganistaie

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Nieuwe koepelorganistaie

Bericht door Marica »

Het nieuws wat ik gisteren hoorde van mijn GGZ behandelaar Jos van Stepwork is dat Stepwork is overgenomen of gaat overgenomen worden door http://www.sandstephealthcare.nl Een overkoepelende organisatie met een eigen genderkliniek met chirurgen afkomstig van Aumc. (vh VU)

Misschien een nieuwe loot aan de genderzorgboom.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Nieuwe koepelorganistaie

Bericht door eew »

Dat is wel apart nieuws, zou dat ook betekenen dat die chirurgen dan niet meer voor de VU gaan werken en daar het probleem dus nog groter gaat worden. Ik dacht dat we just decentralisatie nodig hadden, niet nog meer grote spelers die alles exclusief naar binnen trekken.

Ik heb overmorgen een intake bij de VU, maar sta ook nog steeds op de Stepwork wachtlijst, op deze manier gaat het wel erg ingewikkeld worden alles te navigeren.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Nieuwe koepelorganistaie

Bericht door Anon20210626 »

Buurman en buurman hadden altijd al nevenactiviteiten hoor al is die samenwerking al een tijdje opgeheven . Gewoon een nieuwe onderneming de chirurgen . Tsja als je van de verzekeraars maar een aantal operaties per jaar mag doen en dat nog wordt afgeroomd door personeelstekorten moet je wat . Vroeger waren ze ook lekker commercieel bezig. Wij moesten zonodig naar Thailand , vanuit zuid amerika kwamen ze hierheen .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Nieuwe koepelorganistaie

Bericht door Anon20230219 »

Overname betekend vaak weinig goeds...ach slechter dan nu kan het in mijn geval niet worden.
Maar vind het wel raar dat chirurgen niet voor het VU maar bij deze organisatie aan de slag gaan.
Ze zijn lekker aan het klootviolen in de transgenderzorg en wij als patiënten zijn daar de dupe van.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Nieuwe koepelorganistaie

Bericht door Anon20210626 »

de chirurgen van het VU deden dat altijd al hoor . Bouman en Buncamper ( buurman en buurman dus ) hadden vroeger ook al een bedrijfje buiten het VU om. Chirurgen zijn bijna nooit in dienst van een ziekenhuis, maar zelfstandige ondernemers .

Waarom denk je dat brigitte zo'n wachtlijst heeft? Ze heeft geen operatieruimte hoor .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Nieuwe koepelorganistaie

Bericht door Anon20230219 »

Renée schreef: 15 sep 2020, 18:15 de chirurgen van het VU deden dat altijd al hoor . Bouman en Buncamper ( buurman en buurman dus ) hadden vroeger ook al een bedrijfje buiten het VU om. Chirurgen zijn bijna nooit in dienst van een ziekenhuis, maar zelfstandige ondernemers .

Waarom denk je dat brigitte zo'n wachtlijst heeft? Ze heeft geen operatieruimte hoor .
Brigitte werkt al een aantal jaar voor een kliniek in Zoetermeer.
Mensen die ze in het VU nog geopereerd heeft zijn nog steeds in afwachting van een opvolgende operatie.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Nieuwe koepelorganistaie

Bericht door Jer158 »

Als een ziekenhuis 2x in de week een OK beschikbaar maakt voor een genderoperatie, dan gaat een chirurg ook niet de rest van de tijd op zijn/haar handen zitten. Genoeg artsen/chirurgen werken bovendien ook in meerdere ziekenhuizen.

In mijn woonland klussen zelfs de genderpsychologen bij in hun eigen kliniek omdat ze naast hun werk bij het "echte" genderteam tijd overhebben die ze graag aan trans mensen beschikbaar stellen. Dat is een keuze van het genderteam / het ziekenhuis om deze mensen niet voor langer aan te stellen. Dat ze vervolgens andere wegen zoeken om mensen te helpen is alleen maar fijn
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Nieuwe koepelorganistaie

Bericht door Anon20210626 »

Jer158 schreef: 15 sep 2020, 18:33 Als een ziekenhuis 2x in de week een OK beschikbaar maakt voor een genderoperatie, dan gaat een chirurg ook niet de rest van de tijd op zijn/haar handen zitten. Genoeg artsen/chirurgen werken bovendien ook in meerdere ziekenhuizen.

Dat is een keuze van het genderteam / het ziekenhuis om deze mensen niet voor langer aan te stellen. Dat ze vervolgens andere wegen zoeken om mensen te helpen is alleen maar fijn
Het probleem ligt mijns inziens niet bij het genderteam . Dat was vroeger als niet zo . Psychologen wisten vroeger al niet of ze het volgende jaar nog bij het team werkzaam waren ondanks de wachtlijsten . Meerjarenplanning kon bijna niet gedaan worden omdat niet bekend was hoeveel de zorgverzekeraars zouden gaan inkopen en dus hoeveel geld er beschikbaar zou zijn . Daarnaast was er nog sprake van personeelstekorten op het gebied van operatiepersoneel. Nu met Corona ? Ik hou mijn hart vast aangaande dit . 2 Operatiedagen nu is gelukkig al weer heel wat meer als het in mei eruit zag ( het begon met 1 dagDEEL.....) maar ook de spoed- en hersteloperaties vallen binnen dit quotum .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.