Nieuwe chat! Zie dit topic.

Tips eerste gesprek met de huisarts.

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Tips eerste gesprek met de huisarts.

Bericht door Marica »

Brownie schreef: 29 sep 2020, 16:00 Ja dat had ik elders hier gelezen maar dat lijkt toch wel echt een fout, op basis van het feit dat verwijzingen van dec 2018 nu worden ingepland.
Mijn verwijzing dateert van feb 2018
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Tips eerste gesprek met de huisarts.

Bericht door Brownie »

En wanneer was je opgeroepen?
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Tips eerste gesprek met de huisarts.

Bericht door Brownie »

Carlijn88 schreef: 18 aug 2020, 22:52 Zoals ik zag is het overal minimaal bijna anderhalf jaar. Dit geeft me mooi de mogelijkheid om te starten met ontharing en overige psychologische zaken. Al zou wat hulp eerder wel welkom zijn af en toe.
Het psychologisch traject bij het AUMC is diagnostiek. Het is dus niet bedoeld om je te helpen, maar om vast te stellen of je wel hormonen mag. Tenminste, dat is hoe ik het proces daar begrijp. Dus ze onderzoeken of je niet aan een andere geestesziekte leidt (schizofrenie of nog erger, misschien wel verborgen homofilie (let op: sarcasme) ) en of het wel werkelijk de stoornis van genderdysforie is. Ook controleren ze of je zo'n zware transitie geestelijk wel aan zult kunnen, of je genoeg netwerk en vrienden hebt die je kunnen opvangen. De psych daar bepaalt dus of je groen licht krijgt of niet.

Dan vraag ik me dus af. [start of rant] Als je na twee jaar wachten nog leeft dan bewijst dat toch wel dat je geestelijk een heleboel aankunt. En als je dan ook nog komt opdagen op die intake dan lijkt me dat we toch wel met zekerheid kunnen stellen dat je genderdysfoor bent. Dus waar is die diagnostische fase dan nog goed voor???

Stel dat voor ze dan tot de conclusie komen dat je eigenlijk een stiekeme homo bent en gewoon eens lekker een gay-cruise moet boeken, zit je daar dan met je inmiddels onthaarde gezicht, je hoge stem en al je vrienden die inmiddels je oude naam al zijn vergeten. [end of rant]
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Tips eerste gesprek met de huisarts.

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik begrijp dat het vooral met amusementswaarde is geschreven, maar het is minstens een keer gebeurd, dat iemand een volledige transitie heeft ondergaan, terwijl het feitelijk een homofobe homo was, wat velen in het wereldje eigenlijk van af het begin wel doorhadden, maar die is dus gewoon door die diagnostische fase heen gekomen, door precies te vertellen wat ze verwachten. Als je dat overtuigend genoeg doet kom je echt wel door die fase heen, maar ben je volgens mij ook volkomen gestoord.
Irene
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Tips eerste gesprek met de huisarts.

Bericht door Marica »

Brownie schreef: 02 okt 2020, 13:32 En wanneer was je opgeroepen?
Een week of 4 geleden. En dat betrof de intake, vanaf dat moment zijn er geen wachtlijsten meer volgens hun. Wij weten wel beter.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Tips eerste gesprek met de huisarts.

Bericht door Anon20210626 »

De wachttijd vanaf de intake naar de diagnostiek is idd van 4 a 5 maanden naar 1 gegaan en dat is in VU begrippen geen wachttijd .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Tips eerste gesprek met de huisarts.

Bericht door Irene_de_Vreede »

Tussen de intake en de start diagnostiek zat bij mij destijds nauwelijks wachttijd.
Irene
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Tips eerste gesprek met de huisarts.

Bericht door Anon20210626 »

Ik moest 10 maanden wachten tussen intake en start diagnostiek .
Oh ja de wachtlijst voor intake was ook niet gering .

Ze hadden daarvoor zelfs een totale opnamestop gehad omdat het geld gewoon op was . Lees de verzekeraars hadden niet meer ingekocht ....... Ieder jaar nam de vraag toe maar de budgets niet , of minder dan die toename . De genderpoli zat met de handen in het haar want zij kregen alles over zich heen .



Ze zijn van alle tijden hoor , die wachtlijsten .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Tips eerste gesprek met de huisarts.

Bericht door Geke76 »

Morgen naar mijn huisarts, doorverwijzing naar waar?
T cendent neemt niemand aan momenteel door patiënten overname i.v.m. faillissement Stepwork.
De Vaart zit niet écht in de buurt, dus nog maar eens verder op onderzoek uit. Om een beetje sip van te worden, zeker met alle wachttijden ook.... dan toch maar AMC of?

Wellicht weet zij, mijn huisarts, er wel wat over.

Iemand nog recente tips?

Gr. Geke

Ps. Fijn alle reactie die geplaatst zijn met ervaringen.
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Tips eerste gesprek met de huisarts.

Bericht door San(ne) »

Geke76 schreef: 15 nov 2021, 23:34 Morgen naar mijn huisarts, doorverwijzing naar waar?
T cendent neemt niemand aan momenteel door patiënten overname i.v.m. faillissement Stepwork.
De Vaart zit niet écht in de buurt, dus nog maar eens verder op onderzoek uit. Om een beetje sip van te worden, zeker met alle wachttijden ook.... dan toch maar AMC of?

Wellicht weet zij, mijn huisarts, er wel wat over.

Iemand nog recente tips?

Gr. Geke

Ps. Fijn alle reactie die geplaatst zijn met ervaringen.
De Vaart heeft ook een locatie in Almere (naast Assen en Zwolle). Misschien toch een optie als Amsterdam een mogelijkheid voor je is.
Voorheen stond de locatie Almere alleen niet op hun site, het is een nieuwe locatie. Ik weet niet hoe dat nu is.