Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ervaringen FFS

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
robin1963
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 jan 2019, 10:29
Gender: Vrouw
Locatie: Drenthe

Re: Ervaringen FFS

Bericht door robin1963 »

Ik wacht inmiddels meer dan een jaar na mijn consult bij Brigitte Meijer...... direct goedkeur gekregen bij mijn verzekering maar dus nog steeds wachten wachten.......
Ik twijfel ook of ik naar dr Kanhai moet gaan, dit duurt allemaal wel erg lang.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Anon20230219 »

robin1963 schreef: 30 sep 2020, 18:05 Ik wacht inmiddels meer dan een jaar na mijn consult bij Brigitte Meijer...... direct goedkeur gekregen bij mijn verzekering maar dus nog steeds wachten wachten.......
Ik twijfel ook of ik naar dr Kanhai moet gaan, dit duurt allemaal wel erg lang.
Bij Kanhai loopt het op het moment ook stroef.
Nou scheelt het wel dat je al goedkeuring hebt gehad maar je zal voor Kanhai misschien weer een nieuwe verwijzing moeten aanvragen.
En juist het indienen van die machtiging is in mijn geval het punt waar dingen op spaak lopen.
Na 5 maanden daar achteraan bellen ben ik niet veel op geschoten en inmiddels valt het niet mee om contact met kliniek Velsen te leggen.
Zou vorige week terug gebeld worden, de telefoon blijft angstvallig stil...
Gebruikersavatar
robin1963
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 jan 2019, 10:29
Gender: Vrouw
Locatie: Drenthe

Re: Ervaringen FFS

Bericht door robin1963 »

Oh dat is nooit fijn, ik heb een verwijzing van het UMCG gekregen en aan de hand daarvan belden ze vorige week van MKV.
Ze boden gelijk excuses aan voor de vertraging wat ik wel netjes vond. Echt vertraagd was het ook niet ( 1 maand na versturen verwijzing).
Nu een afspraak voor oktober (intake).
Affgelopen maand een borstvergroting bij de Gender Clinic gehad en was erg fijn en goed maar zij doen (nog niet) geen FFS
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Anon20230219 »

robin1963 schreef: 30 sep 2020, 20:22 Oh dat is nooit fijn, ik heb een verwijzing van het UMCG gekregen en aan de hand daarvan belden ze vorige week van MKV.
Ze boden gelijk excuses aan voor de vertraging wat ik wel netjes vond. Echt vertraagd was het ook niet ( 1 maand na versturen verwijzing).
Nu een afspraak voor oktober (intake).
Affgelopen maand een borstvergroting bij de Gender Clinic gehad en was erg fijn en goed maar zij doen (nog niet) geen FFS
Ok dat is dan wel snel en dat is alleen maar fijn.
Hoop dat je snel na je intake geopereerd kan worden.

In mijn geval spelen er meer dingen mee, heb zelf het vermoeden dat ze mij beetje willen afschuiven om vervolgens te vergeten.
Zodoende dat ik naar andere opties aan het kijken ben.
Amber Vlinder
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2017, 01:53
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Amber Vlinder »

Dag lieve meiden,
Sorry dat ik even het citeren laat voor wat het is want mijn laptop bevindt zich nu even in een coma-achtige toestand, en ik moet het nu even via mijn telefoon doen.

Ik sta ook op de wachtlijst bij BM. Nu wil ik Robin85 niet meteen een down gevoel geven, maar ik sta er dus nu al 2 jaar op. Mijn zorgverzekeraar had binnen 7 dagen al een goedkeuring gegeven, en die was 2 jaar geldig, en is 1 oktober verlopen! Dus hij moet opnieuw worden aangevraagd. Het vervelende is ook dat BM ook nooit op mailtjes van wie dan ook reageerd; zelfs niet van de poli. Het schijnt nu ook best wel onduidelijk te zijn binnen het ziekenhuis wie nu de planning voor haar doet. Ik heb wel begrepen dat de planning voor FFS vanaf volgend jaar bij de Genderpoli komt te liggen. Maar voor nu wordt ik het hele.ziekenhuis doorgestuurd. Vorig jaar toen het nog wel duidelijk was wie de planning deed, bleek trouwens dat BM eigenlijk zelf altijd de mensen op de lijst aanwijst die ze in de komende periode wil opereren; en daarbij let ze dus niet op de datum van inschrijving.
Gezien het berichtje van Mermaid is dat nog steeds de situatie. Mijn vraag aan Mermaid is dan ook, was die afspraak van jou bij BM in augustus dan je eerste afspraak bij haar, of een vervolg? Als dat eerste het geval is, en je binnen een paar weken na je intake en goedkeuring van de zorgverzekeraar al gebeld wordt voor een operatie, is er toch echt iets helemaal mis bij haar.

Ik ga maar weer eens bellen en kijken of ik weer een telefonisch consult bij haar kan laten inplannen. En dan maar hopen dat ze die ook niet weer 2 keer gaat verschuiven net als vorig jaar.
En het vervelende is ook nog, dat het eigenlijk een hele lieve en betrokken vrouw is...

Lieve groet,
Amber
Amber Vlinder
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2017, 01:53
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Amber Vlinder »

Even een update.

Net gebeld met MKA poli, en het schijnt nu dus al zo te zijn dat Brigitte onder de gender poli valt. Dus die meteen gebeld, en een telefonisch consult laten inplannen, en dat wordt dan 16 oktober 11:30. Ben benieuwd. Ben wel blij dat ze nu gewoon onder de genderpoli valt. Zelf heb ik daar altijd hele positieve ervaringen mee; ik weet dat niet iedereen dat heeft. Maar ook nu werd ik voor het maken. Van een afspraak na 5 minuten al teruggebeld.

Mocht ik nog iets zinvols van Brigitte horen waar jullie ook iets aan hebben, zal ik dat hier laten weten.

Lieve groet,
Amber
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Brownie »

Welke genderpoli bedoel je?
Amber Vlinder
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2017, 01:53
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Amber Vlinder »

Sorry, die van het VUMC.
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Brownie »

thanx
Amber Vlinder
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2017, 01:53
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Amber Vlinder »

Lieve meiden,

Afgelopen vrijdag heb ik een telefonisch spreekuur gehad met Brigitte Meijer.
Ze valt vanaf nu inderdaad onder het Genderteam van het VUMC.
Ik sta gelukkig heel hoog op de lijst voor een FFS. De goedkeuring van mijn zorgverzekeraar (VGZ) was inmiddels na 2 jaar verlopen, maar daar heeft ze die vrijdag meteen ene verlenging voor aangevraagd.
Wel gaf ze aan dat ze wat problemen hebben met het reserveren van OK-ruimte, en ook Covid19 kan weer een rol gaan spelen.

Het was voor mij 2 jaar geleden dat ik bij haar was voor een gesprek over de FFS, en er is inmiddels qua techniek wel wat veranderd.
Destijds was afgesproken dat ik 3 operaties zou krijgen. één voor de kin/kaak, één voor voorhoofd/wenkbrauwen, en bij de derde zou naast wat huidcorrectie vanwege de vorige twee operaties ook het uitstekende bot bij de adamsappel worden aangepakt.
Nu wordt het bot bij de adamsappel bijgeschaafd tijdens de operatie van mijn voorhoofd/wenkbrauwen. Dit gebeurt dan via een kleine snee onder mijn kin waardoor er geen direct zichtbaar litteken zal overblijven.
6 maanden na de tweede operatie zal dan de huidcorrectie poliklinisch plaatsvinden wat weer een narcose scheelt.

Ze vertelde ook nog dat ze nu soms op speciaal verzoek van patiënten de eerste en tweede operaties samenvoegen. Dat schijnt dus te kunnen, maar het heeft niet haar voorkeur want het vraagt veel van je lichaam.

Dus ik ben weer helemaal gerustgesteld en verwacht nu begin 2021 mijn FFS te krijgen.

Lieve groet,
Amber