Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wachttijd de Vaart

Psychologen en procedures
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door moonlight89 »

Ik heb volgende week (na een maand wachten) intake bij de Vaart. Ik zal dan ook te horen krijgen hoe lang het duurt wanneer ik 'echte' 1e gesprek heb. Vanaf Intake gaan die 26 weken, want dan kom je officieel op de wachtlijst. Gezien Corona gok ik zelf dat het nog wel iets langer zou kunnen duren, maar ik zal het laten weten zodra ik volgende week meer hoor. ;)
Gebruikersavatar
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door anna_ »

ik heb me 2mrt aangemeld, 2 april intake gehad en hoor al maanden dat ik bijna aan de buurt ben. Inmiddels zit ik maandag op 34 weken na aanmelding en 30 weken na intake.

Maandag ga ik weer bellen of ze al wat weten maar ben bang dat ik het antwoord al wel weet....
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
zuidwest
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 jun 2019, 22:19
Gender: Trans MtF

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door zuidwest »

anna_ schreef: 23 okt 2020, 12:33 ik heb me 2mrt aangemeld, 2 april intake gehad en hoor al maanden dat ik bijna aan de buurt ben. Inmiddels zit ik maandag op 34 weken na aanmelding en 30 weken na intake.

Maandag ga ik weer bellen of ze al wat weten maar ben bang dat ik het antwoord al wel weet....
Ik zit zelf bij De Vaart en kan je vertellen dat ik blij ben dat ik daar mijn diagnostische fase doorloop. Natuurlijk zal het allemaal wat langer duren dan normaal. Zelf heb ik in april/mei/juni ook enkel afspraken via beeldverbindingen gehad omdat ze zo min mogelijk fysieke afspraken wilden. Kan me dan ook voorstellen dat het allemaal wat langer duurt voor mensen die nog op de wachtlijst staan. Hou moed, want je bent daar in goede handen.
Gebruikersavatar
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door anna_ »

zuidwest schreef: 23 okt 2020, 13:45 Ik zit zelf bij De Vaart en kan je vertellen dat ik blij ben dat ik daar mijn diagnostische fase doorloop. Natuurlijk zal het allemaal wat langer duren dan normaal. Zelf heb ik in april/mei/juni ook enkel afspraken via beeldverbindingen gehad omdat ze zo min mogelijk fysieke afspraken wilden. Kan me dan ook voorstellen dat het allemaal wat langer duurt voor mensen die nog op de wachtlijst staan. Hou moed, want je bent daar in goede handen.
Volgens het laatst nieuws (wat ik 2 weken terug telefonisch gehoord heb van ze) begint er per November een extra psycholoog op de locatie Almere dus dat geeft sowieso moed. Ik heb in de tussentijd om praktische redenen al wel een DV laten opstellen zodat ik mijn formele registratie overal netjes heb kunnen aanpassen naar V/F.
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Emmelie
Berichten: 67
Lid geworden op: 21 jul 2020, 16:41
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Tilburg

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Emmelie »

Feest :dance:

Eerder had ik verteld daar op 27 februari een intake te hebben gehad bij de Vaart,

Op 5 november ben ik aan de beurt voor de diagnostische fase!

@anna_ hopelijk ben je dan ook snel aan de beurt
Gebruikersavatar
Theunix
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 mei 2020, 16:09
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Meteren

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Theunix »

Bedankt voor jullie reacties!
moonlight89 schreef: 23 okt 2020, 11:55 Ik heb volgende week (na een maand wachten) intake bij de Vaart. Ik zal dan ook te horen krijgen hoe lang het duurt wanneer ik 'echte' 1e gesprek heb. Vanaf Intake gaan die 26 weken, want dan kom je officieel op de wachtlijst. Gezien Corona gok ik zelf dat het nog wel iets langer zou kunnen duren, maar ik zal het laten weten zodra ik volgende week meer hoor. ;)
Jeeuh! :D Intake is altijd de eerste stap! Dus na de intake kom je pas op de wachtlijst, het is een en al een waiting game zo te horen. Let me know hoe het gesprek ging!
Emmelie schreef: 23 okt 2020, 17:16 Feest :dance:

Eerder had ik verteld daar op 27 februari een intake te hebben gehad bij de Vaart,

Op 5 november ben ik aan de beurt voor de diagnostische fase!

@anna_ hopelijk ben je dan ook snel aan de beurt
Zo happy voor je! :D
anna_ schreef: 23 okt 2020, 12:33 ik heb me 2mrt aangemeld, 2 april intake gehad en hoor al maanden dat ik bijna aan de buurt ben. Inmiddels zit ik maandag op 34 weken na aanmelding en 30 weken na intake.

Maandag ga ik weer bellen of ze al wat weten maar ben bang dat ik het antwoord al wel weet....
Fingercross dat er wat meer duidelijkheid komt! Ik las ergens dat het voor jou ook een aardig eindje rijden is, stukje planning zit er ook aan vast neem ik aan. Dan is het wel fijn om te weten waar je aan toe bent. Ik moet zelf ook vanaf Amsterdam een stukje met het OV of een autootje regelen ergens. Maar 1 ding heb ik wel geleerd om dit forum, het wachten op wanneer je mag starten en alle moeite die je erin stopt om ergens heen te gaan, zich allemaal op een later moment terug verdiend :hbeat:

Zo te horen wacht ik nog even met bellen om ze mijn inschrijving hebben ontvangen, ze zijn druk bezig :)
Non-Binair Trans (AMAB) - Pronouces: Die/Diens

05/03/20 - Start traject bij De Vaart
14/12/21 - Start Laser ontharen/elektrisch epileren
03/07/22 - X in het paspoort
04/07/22 - Start HRT via Gender Clinic
27/07/23 - Start Traject MKV (vaginaplastiek)
Gebruikersavatar
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door anna_ »

Emmelie schreef: 23 okt 2020, 17:16 Feest :dance:

Eerder had ik verteld daar op 27 februari een intake te hebben gehad bij de Vaart,

Op 5 november ben ik aan de beurt voor de diagnostische fase!

@anna_ hopelijk ben je dan ook snel aan de beurt

wat gaaf en fijn!!! hopelijk hoor ik dan inderdaad ook snel wat nu inderdaad 😁.
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Gebruikersavatar
Theunix
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 mei 2020, 16:09
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Meteren

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Theunix »

Hoi hoi lieve Mensen! :hbeat:

Vandaag heeft De Vaart mijn online aanmelding en het ontvangen van mijn verwijsbrief bevestigd en zal ik na een ingevulde "autobiografische vragenlijst" op de wahtlijst worden gezet voor een intake gesprek.

Echter hebben ze wel vermeld: In verband met drukte en de coronamaatregelen worden er dit jaar geen intakes meer gepland, dit betekent dat wij pas in het nieuwe jaar weer intakes zullen plannen. Zo gauw als u aan de beurt bent, zullen wij dan contact met u opnemen en een afspraak plannen.

Een update die ik graag even met jullie wilde delen :)
Non-Binair Trans (AMAB) - Pronouces: Die/Diens

05/03/20 - Start traject bij De Vaart
14/12/21 - Start Laser ontharen/elektrisch epileren
03/07/22 - X in het paspoort
04/07/22 - Start HRT via Gender Clinic
27/07/23 - Start Traject MKV (vaginaplastiek)
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door moonlight89 »

Balen dat je dan nog moet wachten voor de intake, maar fijn dat ze het wel even laten weten en dat je iig op de wachtlijst staat. Met de vragenlijst etc. heb je iig beetje idee dat er iets gebeurt..
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door moonlight89 »

Zojuist geweest voor intake en gehoord dat de wachttijd minimaal 26 weken is en men niet weet hoe lang het wel is. Alles gaat nu wel online, dus daarmee hopen ze geen al te grote vertragingen op te lopen.

Wat voor mij ook nieuw was, is dat ze alleen nog maar locaties hebben in Assen en Zwolle. Eerder dacht ik ook Almere en Apeldoorn, maar die zijn er niet meer..