Nieuwe chat! Zie dit topic.

Solliciteren aan vooravond van transitie?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
zuidwest
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 jun 2019, 22:19
Gender: Trans MtF

Solliciteren aan vooravond van transitie?

Bericht door zuidwest »

Ik zit met een dilemma. Normaal gesproken zal ik begin 2021 starten met mijn transitie. Nu zag ik een paar dagen geleden een leuke vacature langskomen. Normaal gesproken zou ik solliciteren, echter deze tijd is niet normaal. Ten eerste Corona, dus je begint aan een nieuwe job vanuit thuis. Echter ik merk dat ik ook wel behoefte heb aan rust, zeker met de aanstaande transitie. Van de andere kant ben ik bang dat het heel moeilijk gaat worden om nieuw werk te vinden (mijn huidige werk bevalt niet echt meer) zodra ik als vrouw door het leven ga. Ik sta echt in dubio. Wat zijn jullie ervaringen met solliciteren en na je transitie werk te vinden?
Gebruikersavatar
Hal
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 jul 2019, 18:53
Gender: Trans FtM

Re: Solliciteren aan vooravond van transitie?

Bericht door Hal »

Niet geschoten is altijd mis, toch? Gewoon solliciteren en besluiten of je het wel wilt kan dan altijd nog als je het aanbod eenmaal hebt.
7-19: wl Stepwork
6-20: wl TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: T-Day
12-20: wl T-cendent
10-21: mastectomie
01-22: intake T-cendent
6-22: groen licht
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Solliciteren aan vooravond van transitie?

Bericht door Anon20210626 »

Op deze vacature zal je anders niet meer solliciteren , waarom niet die shot for nothing ? Als je toch eigenlijk al weg wil .... Zie het als oefening .

Ben je al begonnen met je sociale transitie ? Zo niet , wanneer ga je dat doen ? Dat zijn factoren die je kan laten meewegen . Durf je te solliciteren in je nieuwe leven?

Bedenk dat het altijd prettiger solliciteert als je een baan hebt ...... De druk is veel minder hoog .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Solliciteren aan vooravond van transitie?

Bericht door Marica »

toen ik eenmaal mijn coming out gedaan had ben ik nog 1 keer als mijn oude ik wezen solliciteren, dat voelde zo fout, brrrrrr, nee nooit meer. Ik zag er toen nog niet erg vrouwelijk uit, maar met mijn mannenkleren aan. :cry: Nee, vanaf die dag, volledig vrouwelijk gekleed naar sollicitaties gegaan. dat is nooit een probleem gebleken.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Solliciteren aan vooravond van transitie?

Bericht door Matijs »

Wat bedoel je met dat je in 2021 gaat starten met je transitie? Welke? Het sociale? Het medische?

Nadat ik ergens aangenomen was, ging ik in mannenkleding naar het werk. Dat bouwde ik op. Al was dat meer voor mezelf om er zelf aan te wennen. Na een aantal maanden liet ik ook mijn haar kort knippen. Mijn collega's wenden dus onbewust aan mijn nieuwe identiteit.

Ik deed mijn coming-out op het werk nadat mijn contract verlengd was. Niet omdat ik bang was dat ik weggestuurd zou worden, maar omdat ik het jaar erop 'opnieuw' wilde beginnen. Ergens wist ik al dat het goed zat; dat mijn collega's het zouden accepteren.

Anyway, je kunt uiteraard wachten tot 2021 en dan als vrouw solliciteren, maar dat hoeft dus niet. Je hebt een leuke vacature gezien, dus waarom nu al niet solliciteren? Als je wordt aangenomen, weet je wel al in wat voor team je terechtkomt. Het is niet dat je al gelijk je plannen voor de toekomst moet vertellen.
###