Nieuwe chat! Zie dit topic.

Face coach-digitale visualisatie ter ondersteuning van transitie

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Face coach
Gast

Face coach-digitale visualisatie ter ondersteuning van transitie

Bericht door Face coach »

Beste mensen,

Ik ben cosmetisch arts en designer en ik wil graag onderzoeken of ik iets kan betekenen voor mensen die een gendertransitie doormaken.

Eerst even een kleine introductie over waar dit vandaan komt...
Anderhalf jaar geleden ontstond er een idee tijdens mijn masteropleiding aan de kunstacademie. Ik deed mijn afstudeer project over het ‘design van het gezicht’ en Ik werd begeleid door een geweldige docente die transvrouw is. Tijdens onze gesprekken kwamen we op het idee dat het voor iemand in transitie heel fijn zou kunnen zijn om tijdens een aantal gesprekken en visualisaties samen te kijken wat er nou echt nodig zou zijn om daadwerkelijk vrouwelijker of mannelijker te ogen en tevredener te zijn met het uiterlijk.

Ik heb het concept voor zo’n visualisatie dienst verder uitgewerkt. Het zou gaan om het digitaal visualiseren van veranderingen in het gezicht. Ik zou met behulp van digitale fotografie, 3d scans en mijn medische achtergrond realistische beelden kunnen creëren van mogelijkheden tijdens een transitie. Deze visualisaties zouden tijdens enkele contactmomenten besproken worden, om vragen en overwegingen te kunnen bespreken.

De uitkomst van de gesprekken en visualisaties zouden gebruikt kunnen worden in de gesprekken met artsen en andere hulpverleners.

Ik zou deze dienst heel graag verder willen ontwikkelen en een pilot willen opstarten. Maar eerst wil ik aftasten of er überhaupt vraag naar is. Vandaar dat ik het hier wil delen.

Wat denken jullie?
Alle input is welkom.

Heel veel dank voor jullie tijd.
Hartelijke groet,
Marsha Wichers
[email protected]
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Face coach-digitale visualisatie ter ondersteuning van transitie

Bericht door Annabel »

Beste Marsha,
Wat je hier beschrijft lijkt mij een goede toevoeging in het gehele traject. Ik zou in ieder geval interesse hebben in zo'n dienst.
Soms zijn het subtiele dingetjes dat een gezicht veel mannelijker of vrouwelijker doet lijken; dus om deze dan doelmatig in kaart te brengen, lijkt me dat een goede start!