Nieuwe chat! Zie dit topic.

"T" ervaringen | lichamelijk

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Caelan
Berichten: 137
Lid geworden op: 08 okt 2019, 13:48
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Limburg

Re: "T" ervaringen | lichamelijk

Bericht door Caelan »

Dean schreef: 18 mar 2020, 11:16 De 1e verandering die merkbaar was (binnen een week 🤣) was groei van onderen, in de 1e maanden was dit ook best pijnlijk, waarschijnlijk omdat hij ineens veel meer bloot wordt gesteld aan van alles; stiksels van je ondergoed, eventuele stoppels van haar daar etc. Ik ben na de start ook nog maar 1 keer echt ongesteld geweest, daarna was dit ook over. Met een maand of 2 dropte m’n stem echt gigantisch, inmiddels (14 maanden) denk ik dat ik wel redelijk m’n definitieve toonhoogte heb bereikt. Met een maand of 6 had ik al redelijk wat gezichtsbeharing en verder haar overal 🤣 benen, billen, buik etc. Momenteel zit ik op ongeveer 14 maanden en de haargroei neemt nog steeds toe, alleen gaat het nu langzamer. Mijn vetverdeling is gigantisch veranderd. Ik ben een grove 10 cm😱 op m’n heupen verloren. Ben zo’n 2 broekmaten omlaag gegaan en 1 shirtmaat omhoog. Ook m’n voeten en handen zijn breder geworden. Vrijwel al m’n oude schoenen zijn te klein geworden. Mijn haarlijn van m’n hoofdhaar is behoorlijk opgetrokken en er zijn lichte inhammen ontstaan. Ook m’n kaak is duidelijk hoekiger geworden, voornamelijk door de toename van spierweefsel daar denk ik. Het schijnt ook dat de vorm van m’n voorhoofd wat veranderd is (ter hoogte van de wenkbrauwen). M’n oren zijn volgens mij ook gegroeid. Ik heb een behoorlijke toename is spierkracht gekregen. Wat daar waarschijnlijk ook mee samen gaat; m’n metabolisme is veranderd. Ik heb vrijwel altijd honger 🤣 en kom veel minder makkelijk aan. Omdat ik altijd honger heb let ik wel goed op de hoeveelheden die ik naar binnen werk. Een ‘probleemgebied’ waar ik nog slecht vanaf kom is het vet van de ‘love handles’. Ik hoop die in het komende jaar verder weg te kunnen trainen, want die zitten me echt dwars. Mijn lichaamsgeur en de geur van m’n urine is ook veranderd; wat sterker? In het 1e half jaar ongeveer? merkte ik nog wel heel sterk de hormoonspiegel schommelingen van de oestrogeen/progesteron, en dat zat me wel in de weg. Inmiddels is dat wat stabieler denk ik. Waarschijnlijk is dat een combinatie van factoren; betere houding door de mastectomie en toename in spierweefsel; klachten waar ik al dik 20 jaar last van had als rugpijn en nekpijn zijn aanzienlijk afgenomen. Iets heel geks, maar soms wel frustrerend; heel verdrietig zijn (het gevoel is gelijk), maar dat verdriet er niet ‘uit kunnen gooien’, omdat de tranen gewoon niet komen.

Ben vast nog wel iets vergeten 😅🤣 maar dit zijn zo even de dingen die in me opkomen. Misschien wel belangrijk om te vermelden; ik ben gestart met 1 pompje Tostran en heb dit in ongeveer 9 maanden langzaam opgebouwd tot een ‘normale’ mannelijke bloedwaarde. Met +/- 11 maanden heb ik 1 injectie Sustanon gehad, en 3 weken later de 1e injectie Nebido. Volgende maand (13 april) krijg ik de 2e. In principe is de toedieningsvorm niet heel relevant verder, omdat je met allemaal een goede bloedwaarde zou kunnen bereiken, maar de langzame opbouw kan wel verschil maken.
Wat ontzettend fijn om jouw ervaring te mogen lezen. Jij hebt echt een hele metamorfose ondergaan (zoals veel mensen natuurlijk), maar ik vind het vooral erg fijn om ook te lezen over dat de omtrek van jouw heupen e.d. af is genomen. Zelf heb ik niet heeeeel veel heup, maar het zit me wel erg dwars. Een gekke vraag, maar is er ook iets veranderd aan je bovenbenen? Ik merk bij mij namelijk dat hier veel vet zit en ik vraag me af of dit ook verandert wanneer je T hebt.
"There will be haters, there will be doubters, there will be non-believers, and then there is you, proving them wrong."
Gebruikersavatar
Transboy1985
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jun 2020, 14:40
Gender: Non-binair
Locatie: Zutphen

Re: "T" ervaringen | lichamelijk

Bericht door Transboy1985 »

Hallo Dean. Even een kleine vraag, misschien een gekke vraag, maar ik las jouw bericht betreft tekst: binnen een week 🤣) was groei van onderen, in de 1e maanden was dit ook best pijnlijk, waarschijnlijk omdat hij ineens veel meer bloot wordt gesteld aan van alles.

Wordt de mini penis al bloot gesteld als je met de testro bezig bent? ( dit is toch pas naar de operatie of wordt de penis al blood gesteld tijden de groei onder de testro. ( dus je kan je kleine penis al zien? Sorry voor mijn stomme vraag. Maar ik was even benieuwd wat mij te wachten staat. Ik hoop dat u hier op wil reageren want ik ben nieuwsgierig.
Gebruikersavatar
Transboy1985
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jun 2020, 14:40
Gender: Non-binair
Locatie: Zutphen

Re: "T" ervaringen | lichamelijk

Bericht door Transboy1985 »

Ps al iemand anders mijn vraag kan beantwoorden zijn die uiteraard van harte welkom!
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: "T" ervaringen | lichamelijk

Bericht door Matijs »

Dat is uiteraard voor elk persoon anders. Sommigen ervaren groei, anderen niet of nauwelijks. Dan heb ik het ook meteen over de gevoeligheid. Als er groei is, is dat maar heel weinig, dus verwacht er zeker niet te veel van.

Bij mij was het na twee weken wat gevoelig daaronder, maar dat duurde slechts een dag en het was niet pijnlijk, alleen irritant. Ik heb niet het gevoel dat er iets gegroeid is.
###
Gebruikersavatar
Transboy1985
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jun 2020, 14:40
Gender: Non-binair
Locatie: Zutphen

Re: "T" ervaringen | lichamelijk

Bericht door Transboy1985 »

Oke bedankt voor reactie
Gebruikersavatar
Steppenwolf
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2018, 20:15
Gender: Trans FtM

Re: "T" ervaringen | lichamelijk

Bericht door Steppenwolf »

Ik gebruik nou 1,5 jaar Testosteron. De eerste drie maanden merkte ik groei onder de riem en dat het ontzettend gevoelig werd, tot pijnlijk aan toe.
Maar dat is persoonlijk, dus wees niet bang lmao. Daarnaast: Hoog libido wat met de tijd weer in balans raakte, groei van spiermassa, lichte groei van lichaamsbeharing, lagere stem, eerste tekenen van baardgroei. Deze effecten groeiden met de maanden door in een lineaire groei.

Nu al een op gang gekomen baard, alleen nog wat gemixt met blonde en donkere haren. Borst haar, buikhaar, veel beenhaar, armhaar. Meer mannelijke vorm van handen en voeten.
Less is more
Gebruikersavatar
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: "T" ervaringen | lichamelijk

Bericht door Dean »

Caelan schreef: 11 mei 2020, 12:03 Wat ontzettend fijn om jouw ervaring te mogen lezen. Jij hebt echt een hele metamorfose ondergaan (zoals veel mensen natuurlijk), maar ik vind het vooral erg fijn om ook te lezen over dat de omtrek van jouw heupen e.d. af is genomen. Zelf heb ik niet heeeeel veel heup, maar het zit me wel erg dwars. Een gekke vraag, maar is er ook iets veranderd aan je bovenbenen? Ik merk bij mij namelijk dat hier veel vet zit en ik vraag me af of dit ook verandert wanneer je T hebt.
Sorry! Was al een tijdje niet op het forum geweest :)
Maar er is zeker ook wat veranderd aan de vorm van mijn bovenbenen, maar wel minder. Misschien komt dat nog, en misschien hoort het ook wel gewoon bij mijn bouw (niemand in de familie heeft stokkies als benen :p ). En zoals je zelf ook al zegt; het hangt er natuurlijk ook van af waar jouw lichaam onder invloed van de oestrogenen het vet graag vasthoudt :)
Well, here I am! What are your other two wishes?
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: "T" ervaringen | lichamelijk

Bericht door Vethrvolnir »

over de groei van onder. stel het tipke groeide sneller dan de voorhuid. en dan steekt die naar buiten tegen je onderbroek. auw! ook als je een erectie hebt kan dat

maar spectaculaire omvang... helaas niet.
van 0.5 cm naar 1cm breed en van 1 cm naar 2 a 3 cm lang tot nu toe.
maar groei is groei :p
:shock:
Gebruikersavatar
Hal
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 jul 2019, 18:53
Gender: Trans FtM

Re: "T" ervaringen | lichamelijk

Bericht door Hal »

Suf punt, wellicht, maar is er iemand anders langer geworden door T?

Ik ben toch heus achter in de 30 en zou dus niet meer moeten groeien, maar bij de laatste meting was er zomaar ineens 3 cm bijgekomen, en dat lag niet aan m'n schoenen en de meting was nou ook niet bepaald 's morgens vroeg, of zo.
7-19: wl Stepwork
6-20: wl TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: T-Day
12-20: wl T-cendent
10-21: mastectomie
01-22: intake T-cendent
6-22: groen licht
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: "T" ervaringen | lichamelijk

Bericht door Jer158 »

3 cm is een boel, maar 1-2 cm is vrij normaal. Kraakbeen houdt meer vocht vast onder invloed van testo. Dat is ook waarom krimpen een symptoom is van lage testo bij cis mannen
Hung her from the branches of a mango tree