Nieuwe chat! Zie dit topic.

Mooie transtimelines op Reddit.

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Mooie transtimelines op Reddit.

Bericht door DelicateFlower »

Hoi!

Vandaag kwam ik een leuke Reddit-pagina tegen. Transtimelines staat vol met voor, tussentijdse en na foto's, of hoe je het ook wilt noemen. :D Ik deel de link, omdat het mij erg geruststelt! Je ziet namelijk (ook) MtF's die eerst een flinke baard hadden. Ja, ook ik heb een flinke baard. Ik ben me ervan bewust dat ik deze heb om 'iets' te camoufleren. Ondertussen snap ik niet dat ik 'm heb... Maar blijkbaar ben ik niet de enige! Fwiew... ;)

Ook zie je op verschillende foto's dat sommigen tijdens hun proces heel veel zijn afvallen. Ik denk dat dit komt doordat ze 'simpelweg' hun hart zijn gaan volgen. In ieder geval heel mooi om te zien allemaal! Oordeel zelf maar: https://www.reddit.com/r/transtimelines/

:hbeat:
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Mooie transtimelines op Reddit.

Bericht door AnneCeleste »

Voordat ik in transitie ging keek ik heel vaak op die subreddit; toen hielp het inderdaad om te laten zien dat het allemaal goed kan komen. Ik kwam mensen tegen van mijn leeftijd en die ook een beetje een vergelijkbaar uiterlijk hadden met fantastische transformaties. En dat gaf echt hoop!

Helaas werkt het nu precies tegenovergesteld. Ik zie die mensen die een paar maanden hormonen nemen en passabel zijn, of na 6 keer laseren al van hun baard af zijn en daar zit ik dan, 30 maanden aan de hormonen en al dat harde werk zonder resultaat. Nu kan ik daar niet lang meer naar kijken... Het is echt enorm deprimerend.

Dat is het ook met reddit natuurlijk: het haalt de meest mooie resultaten naar boven, en als je je daarmee gaat vergelijken dan is dat ook vragen om problemen.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Mooie transtimelines op Reddit.

Bericht door Eva »

Och, veel van die zo geslaagde transmensen zien 's ochtends in de spiegel een iets minder geslaagde versie hoor ;)
Vertel mij wat...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Mooie transtimelines op Reddit.

Bericht door MichelleB »

Haha ja die subreddit ken ik wel :P
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Mooie transtimelines op Reddit.

Bericht door DelicateFlower »

AnneCeleste schreef: 07 dec 2020, 17:25 Ik kwam mensen tegen van mijn leeftijd en die ook een beetje een vergelijkbaar uiterlijk hadden met fantastische transformaties. En dat gaf echt hoop!
Precies! Verbazingwekkend zijn de verschillen soms. En ook wat je zegt qua leeftijd. Ik weet dondersgoed dat er genoeg transmensen op latere leeftijd in transitie gaan, maar ik vraag me nu al af of ik niet 'te laat' ben. En ik ben nog 'maar' 36. En dan zie ik daar inderdaad leeftijdsgenoten die 'gewoon' de stap alsnog zetten. Dat inspireert.
AnneCeleste schreef: 07 dec 2020, 17:25 Helaas werkt het nu precies tegenovergesteld. [...] Nu kan ik daar niet lang meer naar kijken... Het is echt enorm deprimerend.
Ja, dat is de keerzijde helaas. :( Ik snap heel goed wat je bedoelt. Je geduld wordt erg op de proef gesteld...
AnneCeleste schreef: 07 dec 2020, 17:25 Dat is het ook met reddit natuurlijk: het haalt de meest mooie resultaten naar boven, en als je je daarmee gaat vergelijken dan is dat ook vragen om problemen.
Inderdaad, hetzelfde met al die perfecte plaatjes op Instagram, van al die mensen met hun geweldige levens. Om jaloers op te worden, terwijl je ondertussen weet hoe nep het meeste is, haha.
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Mooie transtimelines op Reddit.

Bericht door DelicateFlower »

Eva schreef: 07 dec 2020, 18:02 Och, veel van die zo geslaagde transmensen zien 's ochtends in de spiegel een iets minder geslaagde versie hoor ;)
Vertel mij wat...
O, het ging mij totaal niet om wel of niet geslaagd zijn, volgens jezelf of volgens anderen. Maar ik vond het vooral fijn om, zoals @AnneCeleste al zei, leeftijdsgenoten te zien. En in mijn geval dus ook mannen met baard. Dat geeft je toch wat moed.

Ik weet dat je onzekerheden niet zomaar weg zijn als je eenmaal in transitie bent gegaan. :) Naïef ben ik dus zeker niet.
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Mooie transtimelines op Reddit.

Bericht door DelicateFlower »

MichelleB schreef: 07 dec 2020, 18:32 Haha ja die subreddit ken ik wel :P
Vanwaar dat tongetje? :P Haha!
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Mooie transtimelines op Reddit.

Bericht door MichelleB »

Ik heb daar ook wel eens gepost daarom hahaha
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Mooie transtimelines op Reddit.

Bericht door DelicateFlower »

MichelleB schreef: 07 dec 2020, 19:39 Ik heb daar ook wel eens gepost daarom hahaha
Haha ik vermoedde het al :P
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Mooie transtimelines op Reddit.

Bericht door Marica »

Ik heb geen succesverhalen nodig om zelf te ervaren hoe de vlag erbij hangt. Het echte leven is de scherprechter of ik wel of niet passabel ben. Mijn eigen ervaring is dat het reuze meevalt. Misgenderen komt eigenlijk niet meer voor. Met of zonder make up maakt niets uit. Ik merk geen enkel verschil. Ik kom gewoon over als een vrouw van 56 jaar, It's all about attitude.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)