Nieuwe chat! Zie dit topic.

borsten

Make-up, kleding, en zo voort
mariannevanh
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 dec 2020, 19:46
Gender: Vrouw

borsten

Bericht door mariannevanh »

Ik sta nog heel erg aan het begin van alles. Volgende week ga ik naar de huisarts en krijg ik wellicht de verwijsbrief voor het Amsterdam UMC.

Een tijdje terug was ik in een kledingwinkel om een leuke jurk uit te zoeken. De verkoopster was heel erg meedenkend om te kijken wat er bij mij past. Op een gegeven moment zegt ze: "je hebt geen borsten en daar zijn de meeste jurken wel op berekend". Tja, daar heeft ze gelijk in en daar had ik nog niet aan gedacht.
Deze winkel verkocht geen voorgevormde beha's en ook een lingeriewinkel in de buurt kon mij niet 1-2-3 helpen.
De borstomvang is uiteraard te meten met een centimeter, maar hoe bepaal ik wat de ideale cupmaat is die bij mij past?

Omdat ik verwacht dat het nog wel een tijdje kan duren voordat ik kan beginnen aan hormonen en andere behandelingen, wil ik graag een oplossing die mij het gevoel geeft dat ik een vrouw ben.

WIe heeft er tips?

Liefs,
Marianne
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: borsten

Bericht door Anon20210626 »

Je zou eens fijn protheses kunnen gaan passen bij bijvoorbeeld mariposa in bad ho even dorp of bij travisage in woerden .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Esther78
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:24
Gender: Transgender

Re: borsten

Bericht door Esther78 »

Ik heb bij Amazon die druppelvormige siliconen borstprothese gekocht. Degene die ik nu dagelijks gebruik, hebben 300 gram per kant, wat mij een B-cup geeft.
Als je kleding draagt wat niet teveel laat zien, niet teveel inkijk, dan ziet het er goed uit met een normale BH. Ik moet wel zeggen dat ik daarbij een body draag, waardoor de protheses beter blijven zitten in de BH.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: borsten

Bericht door Alice »

Tot een week geleden zou ik je aanraden om naar de Action te gaan daar liggen vaak in de schappen voor een redelijke prijs. Amazon is zeker een optie. Welke grote/maat past het best bij je. Probeer het uit met 2 zakjes gevuld met rijst of vogelzaad dan krijg je enig idee.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Theunix
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 mei 2020, 16:09
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Meteren

Re: borsten

Bericht door Theunix »

Ben precies met hetzelfde bezig!
Met een beetje budget wat ik heb ben ik best tevreden met de uitkomt wat ik tot nu toe heb gedaan, misschien help het jou ook :D .

Ik had eerst deze besteld https://www.bol.com/nl/p/super-zachte-s ... 1387/?s2a=
Denk hetzelfde als die van @Esther78.

Maar toen kwam ik erachter dat precies dezelfde op Ali Express stonden voor 2x zo goedkoop: https://nl.aliexpress.com/item/40003193 ... 4c4d7G6BqN

Het duurt even voordat ze binnen zijn maar ze zitten onder kleding super goed! Als je meer info wilt daarover, stuur me een dm. Kan ik eventueel ook wat foto's sturen.
De mesh bh die je erbij kan bestellen zou ik afraden, die houd alleen de protheses bij elkaar maar gaan in het zakje alle kanten op....

Ik ben nu aan het kijken naar de juiste BH erbij, geen speciale of zo. Maar een BH met voorgevormde cup en beugel zijn tot nu toe het beste in my opinion. Maar ben zelf ook nog aan het rond kijken en bestellen. Als er dichtbij een TxMax heb zou ik daar even kijken voor goedkope tijdelijke bh's. (als alles weer open is).

Ik begin nu eest met wat "goedkopere" optie om alles een beetje te kunnen ontdekken en mee te spelen zonder er serieus geld erin te steken. Zo kan je eraan wennen en onderzoeken wat jezelf lekker vind zitten!

Ik draag ze nu dagelijks en kan niet zonder hahaha :lol: Word dagelijks netjes aangesproken met mevrouw nu hihihi
Non-Binair Trans (AMAB) - Pronouces: Die/Diens

05/03/20 - Start traject bij De Vaart
14/12/21 - Start Laser ontharen/elektrisch epileren
03/07/22 - X in het paspoort
04/07/22 - Start HRT via Gender Clinic
27/07/23 - Start Traject MKV (vaginaplastiek)
Gebruikersavatar
Theunix
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 mei 2020, 16:09
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Meteren

Re: borsten

Bericht door Theunix »

Esther78 schreef: 17 dec 2020, 10:24 Ik heb bij Amazon die druppelvormige siliconen borstprothese gekocht. Degene die ik nu dagelijks gebruik, hebben 300 gram per kant, wat mij een B-cup geeft.
Als je kleding draagt wat niet teveel laat zien, niet teveel inkijk, dan ziet het er goed uit met een normale BH. Ik moet wel zeggen dat ik daarbij een body draag, waardoor de protheses beter blijven zitten in de BH.
Raad je een body aan boven een BH? Want ik had hier en daar gelezen dat de meeste body's een te strechie stofje hebben waardoor de protheses nog alle kanten opgaan. :eusa-think:
Non-Binair Trans (AMAB) - Pronouces: Die/Diens

05/03/20 - Start traject bij De Vaart
14/12/21 - Start Laser ontharen/elektrisch epileren
03/07/22 - X in het paspoort
04/07/22 - Start HRT via Gender Clinic
27/07/23 - Start Traject MKV (vaginaplastiek)
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: borsten

Bericht door Marica »

In het begin droeg ik siliconen protheses in een bh maat 85D.

Nu heb ik 85B/C van mijzelf. Maar 85D past beter bij mijn lijf en bouw
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Esther78
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:24
Gender: Transgender

Re: borsten

Bericht door Esther78 »

@DaphneT

Ja, dat zijn exact die die ik heb. :) Ik woon ook in Duitsland, en heb ze bij de Duitse Amazon voor 35 euro gehaald. Van Sotica.
Ik heb ook de 2x700gram uitgeprobeerd, maar die vond ik te groot en te nep. Deze heb ik sinds 2 jaar en ik vind de kwaliteit goed.

Ik heb er ook goedkope BH's (zonder push up, wel voorgevormd en met beugel) bij. Maar die worden snel slap en de bandjes zijn totaal niks. Ik draag een normale body van stretch stof over de BH en prothese. Daarmee blijft alles op zijn plek. Met alleen een body zonder BH gaat het inderdaad alle kanten op.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: borsten

Bericht door Marica »

Ja kan kleefspul gebruiken om de prothese op hun plek te houden. Het draagt ook bij aan de belevening dat er gewicht aan je borst hangt.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland

Re: borsten

Bericht door anna_ »

wat herkenbaar!
zelf heb ik heel even de druppelvormige goedkopere prothese gehad.

Al heel snel ben ik over gestapt naar de Silima Ultra Light icm prothese bh’s en badpak. Een keuze waar ik elke dag nog blij mee ben! Gewoon omdat het er zoveel natuurlijker uitziet.

Mijn advies zou ook zijn om rond te kijken voor goede en goedpassende protheses. Het scheelt nogal of je een maatje 34 hebt of 46... het moet optisch kloppen en in verhouding zijn (voor mij tenminste).
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)