Stemmen TK2021

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gesloten
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Stemmen TK2021

Bericht door Eva »

Voor alle duidelijkheid: deze post is niet bedoeld om een politieke discussie te starten Integendeel! Ik wil me graag houden aan regel 6 van onze forumregels: “Wees behoedzaam met onderwerpen als religie en politiek.”

Dan over dat stemmen: we hebben nog even de tijd hoor. Pas op 21 maart 2021 gaan we de mensen kiezen die ons zullen vertegenwoordigen in de Tweede Kamer.
Mensen die lid zijn van een politieke partij zijn vaak nu al bezig om hun kieslijst te bepalen. De rij met namen waaruit jij straks kunt kiezen áls die politieke partij bij jou in de smaak valt.

Toch kúnnen er ook andere redenen zijn om op een bepaald persoon te stemmen. Als jij meent dat ons soort mensen ook vertegenwoordigd zou moeten zijn in het parlement dan maak jij misschien liever een vakje rood bij een persoon die weliswaar niet van jouw favoriete partij is, maar waar jij je persoonlijk toch meer door vertegenwoordigd voelt.

In de partij waarvan ik lid ben (maakt niet zoveel uit welke partij dat is) staan twee transpersonen op de (voorlopige) kieslijst. Lisa van Ginneken (voorzitter van Transvisie) op plaats 20. Kán verkozen worden, maar dan moeten we een heel goede campagne voeren.
De definitieve kieslijst wordt vanaf nu bepaald door de leden. Zodra ik de code heb ontvangen ga ik de lijstvolgorde beïnvloeden. Ik schuif de naam van Lisa brutaal naar positie 2. Ja, ik duw daarmee quasi een man naar positie 3 voor wie ik een enorm zwak en respect heb en die zich zelfs ook onder de regenboog schaart.
Natuurlijk wordt dat de lijst niet, maar ik ken Lisa dan een flink aantal punten toe, zodat ze misschien op een wat hogere plek zal komen. Want nogmaals: ik vind dat wij een vertegenwoordiger in het parlement moeten hebben. Een transpersoon dus.

Nog even over die voorlopig kieslijst waarop Lisa staat. Mijn meissie staat ook op die lijst. Op de allerlaatste plaats, dat wel. Dat ga ik zo houden!
In de top 10 ga ik haar sowieso niet krijgen en ik vind Emma als eerste lijstduwer heel eervol.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Danielle »

Mogen we hier wel gaan benoemen welke punten er in partijprogramma's voor ons van belang zijn? Om zo een beetje overzicht te krijgen welke partijen een transvriendelijker beleid beogen? Dus zaken op gebied van zorg, mensenrechten, herziening familierecht, onafhankelijke rechtspraak etc. Dat kan wellicht wat helpen bij het maken van shortlistjes voor zwevende kiezers.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Anon20210626 »

Is dat niet juist wat de vorige keer zo haastig af gesloten werd? Let wel , ik heb er geen bezwaar tegen maar Vildana's aanzet hiertoe werd binnen no time afgesloten .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Eva »

V. vroeg in haar post letterlijk "... op welke partij ga jij volgend jaar stemmen?"
We hebben in het verleden genoeg trieste gevallen van ontsporing meegemaakt om dit door de vingers te zien. Dat V. zich zo ernstig gebelgd voelde dat ze vertrok vond ik wel jammer, eerlijk gezegd. Haar bedoeling was natuurlijk niet slecht.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Anon20210626 »

De meesten zouden daar toch heel terughoudend op hebben gereageerd denk ik hoor . Het had niet zo'n vaart gelopen . Daarbij het raakt een ieder .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Marica »

Het gaat mijn eerste Tweede Kamer verkiezingen worden als mijzelf.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
zuidwest
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 jun 2019, 22:19
Gender: Trans MtF

Re: Stemmen TK2021

Bericht door zuidwest »

Marica schreef: 21 dec 2020, 07:28 Het gaat mijn eerste Tweede Kamer verkiezingen worden als mijzelf.
En ik werk die dag op een stembureau
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Emma »

zuidwest schreef: 21 dec 2020, 21:07

En ik werk die dag op een stembureau
Ik heb dat jaren gedaan, maar mag niet dit jaar.

Dit was GR2014: https://emmaiamme.nl/nl/kast/stemmen/
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
zuidwest
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 jun 2019, 22:19
Gender: Trans MtF

Re: Stemmen TK2021

Bericht door zuidwest »

Emma schreef: 21 dec 2020, 23:25
zuidwest schreef: 21 dec 2020, 21:07

En ik werk die dag op een stembureau
Ik heb dat jaren gedaan, maar mag niet dit jaar.

Dit was GR2014: https://emmaiamme.nl/nl/kast/stemmen/
Dat je dat bij deze verkiezing niet mag begrijp ik heel goed ... ;)
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Emma »

zuidwest schreef: 22 dec 2020, 21:07
Dat je dat bij deze verkiezing niet mag begrijp ik heel goed ... ;)
Ik heb me ooit aangemeld nadat ik de plaatselijke CDA lijstrekker wethouder als voorzitter van het stembureau tegenkwam. Dat vond ik idd ook niet kunnen :)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gesloten