Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ervaringen borstoperatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
JH_
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 feb 2017, 21:08
Gender: Man
Locatie: Brabant

Ervaringen borstoperatie

Bericht door JH_ »

Ik twijfel of ik de borstoperatie door laat gaan bij het VU door dr Smit. Omdat ik nu lees dat er zo'n goede ervaringen zijn met dr van Loenen.
Heeft iemand ervaring met dr van Loenen of dr Smit?
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Ervaringen borstoperatie

Bericht door Milan070 »

JH_ schreef:Ik twijfel of ik de borstoperatie door laat gaan bij het VU door dr Smit. Omdat ik nu lees dat er zo'n goede ervaringen zijn met dr van Loenen.
Heeft iemand ervaring met dr van Loenen of dr Smit?

Dr. Smit heeft mij samen met een ander geopereerd en het eindresultaat is geweldig!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Steppenwolf
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2018, 20:15
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen borstoperatie

Bericht door Steppenwolf »

Even dit topic heropenen. Zijn er meer mensen met ervaringen met de mastectomie van Dr. Smit ?
Ik ben opgeroepen voor op zeer kort termijn geopereerd te kunnen worden door hem. Ik zou graag meer ervaringen willen horen zodat ik de keuze kan maken of ik het aanbod aanneem.
Less is more
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Ervaringen borstoperatie

Bericht door Nate_0 »

Ik ben zelf bij van Loenen geopereerd, dus ik kan je hierbij in die zin niet helpen, @Steppenwolf.

Wat ik wél even wilde benoemen is dat een hoop mensen die naar van Loenen gaan, daar komen via Stepwork of een ander genderteam dat niet beschikt over een eigen chirurg. Dat is niet exclusief zo, maar wel vaak. Laat je dus ook niet al te bang maken door het feit dat zoveel FtM op het forum door van Loenen geopereerd worden. Een hoop mensen hadden al geen aanspraak kunnen maken op de chirurgie van het VU.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Ervaringen borstoperatie

Bericht door MichelleB »

Mijn filosofie bij de srs was "nou, wat er ook gebeurt.. het kan niet erger worden dan dat het nu is". Ja, ik weet het. Totaal andere ingreep, maar misschien dat zo'n instelling sowieso helpt?

Also, als je de operatiekamer binnenrijdt en *niet* zegt "I have to get this off my chest" dan shaaaame
-Life is a work in progress-
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Ervaringen borstoperatie

Bericht door Milan070 »

Ervaring is maar een mening van een persoon.
Wachttijden zijn al lang genoeg volgens velen, dus als jij op korte termijn kunt zou ik het doen.
Wil je écht perse door een bepaalde chirurg geopereerd worden dan zul je heel veel geduld moeten hebben.
Smit opereert al jaren bij de VU en ik ben nog geen negatieve ervaring met hem tegengekomen.
Maar als jij er geen goed gevoel bij hebt moet je het zeker niet doen.
Gebruikersavatar
Steppenwolf
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2018, 20:15
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen borstoperatie

Bericht door Steppenwolf »

Thanks voor de reacties. Ik heb inderdaad gewoon me laten inplannen, het voelt als een goeie beslissing dus ik ben tevreden!
Less is more
Gebruikersavatar
Arthas
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 mar 2017, 22:46
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen borstoperatie

Bericht door Arthas »

Hey @Steppenwolf , ik ben zelf door van Loenen geopereerd omdat ik ook zoveel goede ervaringen hoorde, nu ben ik zelf niet onwijs tevreden met het resultaat, ze konden bij mij geen keyhole operatie doen dus dat ik littekens kreeg wist ik wel, maar ik heb wat 'deuken' in mijn borstkast die niet weg zijn getrokken (operatie is nu twee jaar geleden) Ik ben wel erg mager vooral op mijn borstkas dus misschien speelt dat ook mee, maar ik heb het idee dat de littekens iets boven mijn borstspier zijn gezet waardoor het een soort vreemde split maakt.

Maar misschien heb je je operatie inmiddels al gehad! :)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Ervaringen borstoperatie

Bericht door Nate_0 »

Ik heb idd ook het idee dat m'n littekens niet ideaal zijn geplaatst en heb daarnaast commentaar gehad op de plaatsing van m'n tepels van iemand die zei dat ze wel erg laag zaten. Of nou ja, "tepels" want als zeldzame complicatie zijn de transplantaten niet aangehecht en zijn het twee rare littekens nu (maar te rood nog om te laten tattoeren ook al is de op bijna 2 jaar geleden). Ik vermoed een beetje dat het te maken heeft gehad met de kliniek waar het plaats vond aangezien ze daar destijds pas net was en de andere jongens die dezelfde dag hun operatie hadden ook stinkend wondvocht hadden. Links lijkt meer vet nog te zitten dan rechts, hoewel dat ook te maken zou kunnen hebben met een asymmetrische borstkas.

Daarnaast kon ik een nachtje in de kliniek blijven slapen en stond ik om 7u 's ochtends weer op straat. Ook niet ideaal dus.

Ik zou dus zeggen, laat je niet teveel beïnvloeden door alle lovende kritieken over van Loenen want verzekerd van een perfect resultaat ben je nergens. Als ik het opnieuw had kunnen doen weet ik niet of ik naar haar was gegaan tbh.
meerdere zakken met zaagsel