Bad Habits

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Bad Habits

Bericht door Barbarella »

Mijn ADHD symptomen zijn een stuk minder sinds ik om aan het gaan ben. Ik heb daar wel o mijn ideeen over maar dat komt een andere keer.

Dat de werking per week minder wordt is niet vreemd, dat heet gewenning. Dex is in feite niets anders dan hele schone speed en dan precies die helft van speed die pept dan je depri wordt is ook niet vreemd, Je blij-voel-hersen-celletjes raken gewoon uitgeput. Had je straat speed gebruikt dan had het een speed depressie geheten. speed depressies staan niet als erg lief bekend.

Ik kan me soms wel boos maken met wat voor gemak dit soort middelen aan kinderen gegeven worden. niet dat het altijd onterecht is maar een paar procent van de jeugd aan dit soort middelen, no way.

Vind sowieso dat er te ligt gedacht wordt over psychofarmaca.

Levendula
Na mij de zondvloed!
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Bad Habits

Bericht door Fay »

naja, adhd medicatie als dex is geen speed, factor 1000 verschil, er zitten vergelijkbare stoffen in,maar de werking is meer dan dat

Gewenning in een week vindt ik nogal, eerst slikken met een werkduur van 5 uur, per week ging daar een uur af, later begon het zelfs tegen me te werken

Ik kreeg depressies als ik het slikte, was het middel uitgewerkt werd ik weer vrolijk(er)


Over adhd , midicatie en kids etc, ik ga me niet meer druk maken over zovel stupiditeit van ouders die meteen naar artsen lopen om ene diagnose adhd met medicatie,zonder dat ook maar iets onderzocht is

Joyy
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Bad Habits

Bericht door Barbarella »

Depressie als je het slikt ken ik van ritalin, dat is echt heel naar.

Maar sorry Dex is echt niet meer dan speed alleen de dosis verschilt.

En laat ik me er dan ook maar niet druk om maken.

Levendula
Na mij de zondvloed!
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Bad Habits

Bericht door Jessy »

joyy schreef:In die zin dat ik vindt dat ik wel wat mag afvallen en chocoloda daar absoluut niet in helpt, portjes ook niet trouwens ;)
bewegen wel!
Bewegen heeft me nooit echt veel goed gedaan. Maar dat komt omdat ik me van bewegen altijd ongelofelijk hongerig ga voelen en dus meer eten. En wat ik meer eet doet meer kwaad, dan het bewegen goed doet.
Mijn laagste gewicht had ik toen ik zonder werk hele dagen thuis zat... :oops:
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Bad Habits

Bericht door Fay »

Aanpassen van eetpatroon een eettijden scheelt een hele hoop

Ben kompleet van afhaal wat dan ook gestapt, kook elke dag groente en nu en dan vlees, mag nog iets gevarieerder maar het receptenboek wordt steeds uitgebreider en ik vind koken zelfs leuk om te doen tegenwoordig, wat dat betreft een inhaalslag bezig en voel me er goed bij

Joyy
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Bad Habits

Bericht door Minne »

Over die energiedrankjes..ik slurp ook wel eens een Red Bulletje leeg, en als ik m'n atelier binnenloop met een blikje Red Bull word ik altijd meteen bestookt met bezorgde 'JE GAAT DOOOOOD!' verhalen van ateliergenoten..die zelf minstens 5 koppen koffie per dag drinken(ik ben allergisch voor koffie), elk weekend stappen en flink zuipen en elke dag roken. En ik drink op z'n allermeest 3 blikjes Red Bull per wéék, en vaak zat helemaal niks of 1 blikje per week. Plus, ik rook niet en drink en snoep nauwelijks. En toch ontploft iedereen als ik binnenkom met een blikje energietroep xD Tuurlijk is 't slecht, maar alles in moderatie.

Maar goed, jah, Red Bull is m'n bad habit. En broodjes bapao.
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Bad Habits

Bericht door Fay »

3 blikjes per week lijkt me ook net iets anders dan 12 per dag

koffie is trouwens net zo ongezond , emotieblokker

Joyy
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Bad Habits

Bericht door Arike »

Jessy schreef:
joyy schreef:In die zin dat ik vindt dat ik wel wat mag afvallen en chocoloda daar absoluut niet in helpt, portjes ook niet trouwens ;)
bewegen wel!
Bewegen heeft me nooit echt veel goed gedaan. Maar dat komt omdat ik me van bewegen altijd ongelofelijk hongerig ga voelen en dus meer eten. En wat ik meer eet doet meer kwaad, dan het bewegen goed doet.
Mijn laagste gewicht had ik toen ik zonder werk hele dagen thuis zat... :oops:
Hoe drukker ik ben, hoe meer ik eet op onregelmatige tijden en nogal eens bij snoep..
Mag bij mij dus ook wel wat gewicht af ;)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Jake
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 sep 2012, 23:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Drenthe

Re: Bad Habits

Bericht door Jake »

Ik drink de laatste weken al veel minder energy drinks dan daarvoor, maar m'n pa drinkt het ook. Als het in de koelkast staat is het moeilijk te negeren.

Wat drugs betreft heb ik wiet, salvia hexia en magische truffels allemaal 1 keer gebruikt en vond het niet veel aan. Van Salvia viel ik vrijwel meteen in slaap. Van truffels werd ik gek omdat 5 minuten wel 60 minuten leken. Daarnaast bleef het effect 5 uur werken, dus voor mijn gevoel bleef het dagen doorgaan. Wiet vond ik wel prettig, maar werd ik misselijk van. Ik ben wel klaar met dat experimenteren, helder kunnen nadenken is zeker zo fijn.
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Bad Habits

Bericht door Laurens2 »

Geen alcohol, drugs, sigaretten en energy drinks hier :) Ook geen (te) veel gamen, junk food, koffie en chocolade.
Ik gedraag me als een voorbeeldige jongen ;)
Plaats reactie