Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoe voelt jouw non-binair zijn?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Transboy1985
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jun 2020, 14:40
Gender: Non-binair
Locatie: Zutphen

Re: Hoe voelt jouw non-binair zijn?

Bericht door Transboy1985 »

Oké bedankt voor je antwoord
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Hoe voelt jouw non-binair zijn?

Bericht door sammy »

Voor mij voelt het als een opluchting, een bevrijding, een gevoel dat ik mezelf mag en kan zijn.
Ik ben heel blij dat het label non binair bestaat, dat betekent dus ook dat ik niet de enige ben die zich zo voelt.
Zelf wil ik geen labels aan mijzelf geven, waarom is dat per se nodig?
Ik merk wel dat er nog veel onbegrip is, dat vind ik erg lastig. Ik weet niet zo goed hoe ik daarmee om moet gaan.
Ik vind het dan heerlijk om gewoon van mijzelf af te schrijven, dan ben ik er niet zo meer mee bezig in m'n hoofd.
Dat heb ik nu ook gedaan over onbegrip, en deze heb ik ook met mijn omgeving gedeeld door ze op m'n social media te zetten.
Ik krijg er goeie reacties op, dat mensen het ook beter begrijpen.

Naast dat ik blij ben mijzelf gevonden te hebben, merk ik ook dat er nog genoeg beren op de weg staan. Dat voelt om gewoon maar te zeggen: zwaar klote.
Ik ben vandaag naar de huisarts geweest, nu moet ik van alles gaan uitzoeken. Hoe zit het met verzekeringen, wat zijn goeie ziekenhuizen, wat kunnen ze in het ziekenhuis. Zodat ik de huisarts weer kan bellen en een doorverwijzing kan krijgen. Dat voelt als veel en overweldigend. Waarom is het allemaal zo moeilijk??

tja dus dat
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Hoe voelt jouw non-binair zijn?

Bericht door Brownie »

Tiffan schreef: 02 nov 2019, 14:44 ik voel me man én vrouw van binnen... Gemiddeld komt het dus neer op 'een beetje er tussenin', dus non-binair.
Als gender een schaal is met man aan de ene kant en vrouw aan de andere, dan zit ik sowieso nooit helemaal aan de ene of de andere kant.
Grappig dat je non-binair definieert als een punt op één lijn van M-------V (Dus dat impliceert M=100%-V).
Je zou ook kunnen denken in twee dimensies: M: 0....100% en V: 0....100%. Dan kan je punt kiezen in een vlak.
Wat ik dan trouwens nog steeds binair zou noemen, omdat het gedefinieerd is op basis van M vs V.
Non-binair is voor mij wanneer je die M/V gebaseerde definitie loslaat, bijvoorbeeld derde gender.

Maar antwoord op de vraag: ik voel me singulair. Maar waar ik in deze binaire wereld moet kiezen vind ik V prettiger.
Gebruikersavatar
Lauren79
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jun 2020, 08:04
Gender: Non-binair

Re: Hoe voelt jouw non-binair zijn?

Bericht door Lauren79 »

Wat fijn dat deze topic is aangemaakt zeg. Ik herken mij enorm in de verhalen hier.
Voor mij is het met regelmaat verwarrend te noemen tot heel bevrijdend. Ook ik vind stickers/namen er voor geven moeilijk. Voor nu zie ik mijzelf als androgyne, maar of dat hetzelfde als non-binair is...geen idee.
Bij mij wisselt het enorm, van momenten dat ik mij zeer vrouwelijk voel en dan wee mannelijk tot en met dagen “stabiel” meer mannelijk of meer vrouwelijk.
Maar het vrouwelijke overheerst vooral. Ik heb niet zoveel met borsten maar zou wel graag een vagina willen bijvoorbeeld. Als ik transgender ondergoed draag onder mijn skinny en in de spiegel kijk, dan is dat vaak een emotioneel moment... ik voel me dan echt mijzelf.
Verwarrend dus en ook bevrijdend.
Ik val ook op mensen die “er tussenin” zitten. Het vrouwelijke / mannelijke trekt mij aan. Van jongs af aan al.
Ik zit in een wereld waarbij mijn vrouwelijke deel niet geaccepteerd wordt, dus dat is nog steeds een dagelijks gevecht. Maar met de kleinste veranderingen op uiterlijk gebied ben ik al heel blij. Stap voor stap krijg ik meer lef om mijzelf te zijn....:-)
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Hoe voelt jouw non-binair zijn?

Bericht door sammy »

Hoe langer ik mijzelf uit en mijzelf ben, hoe meer ik merk dat mensen het lastig vinden en niet begrijpen. Ik merkte ook hoe veel last ik daar zelf van heb, hoeveel het mij bezig hield.
Daarom ben ik even wat van mij af gaan schrijven..:

𝘒𝘦𝘯 𝘫𝘦 𝘮𝘪𝘫? 𝘒𝘦𝘯 𝘫𝘦 𝘮𝘪𝘫 𝘦𝘤𝘩𝘵?
𝘑𝘦 𝘩𝘦𝘣𝘵 𝘮𝘦𝘯𝘪𝘯𝘨𝘦𝘯,
𝘖𝘷𝘦𝘳 𝘮𝘪𝘫𝘯 𝘮𝘦𝘯𝘪𝘯𝘨𝘦𝘯, 𝘮𝘪𝘫𝘯 𝘬𝘦𝘶𝘻𝘦𝘴, 𝘮𝘪𝘫𝘯 𝘬𝘭𝘦𝘥𝘪𝘯𝘨 𝘴𝘵𝘪𝘫𝘭, 𝘮𝘪𝘫𝘯 𝘩𝘢𝘢𝘳.

𝘈𝘭𝘴 𝘪𝘬 𝘭𝘦𝘦𝘧 𝘷𝘰𝘭𝘨𝘦𝘯𝘴 𝘫𝘰𝘶 𝘮𝘦𝘯𝘪𝘯𝘨𝘦𝘯, 𝘩𝘦𝘣 𝘪𝘬 𝘨𝘦𝘦𝘯 𝘷𝘳𝘪𝘫𝘩𝘦𝘪𝘥 𝘰𝘮 𝘮𝘪𝘫 𝘵𝘦 𝘣𝘦𝘸𝘦𝘨𝘦𝘯.

𝘡𝘰𝘶 𝘫𝘪𝘫 𝘩𝘦𝘵 𝘣𝘦𝘵𝘦𝘳 𝘷𝘪𝘯𝘥𝘦𝘯 𝘢𝘭𝘴, 𝘪𝘬 𝘷𝘳𝘰𝘶𝘸𝘦𝘭𝘪𝘫𝘬𝘦𝘳 𝘣𝘦𝘯, 𝘮𝘢𝘯𝘯𝘦𝘭𝘪𝘫𝘬𝘦𝘳, 𝘬𝘭𝘦𝘪𝘯𝘦𝘳, 𝘥𝘶𝘯𝘯𝘦𝘳, 𝘨𝘳𝘰𝘵𝘦𝘳, 𝘥𝘪𝘬𝘬𝘦𝘳, 𝘭𝘪𝘦𝘷𝘦𝘳, 𝘻𝘢𝘤𝘩𝘵𝘦𝘳, 𝘴𝘵𝘰𝘦𝘳𝘥𝘦𝘳, 𝘭𝘶𝘪𝘥𝘦𝘳, 𝘰𝘧 𝘴𝘵𝘪𝘭𝘭𝘦𝘳...?
𝘖𝘧 𝘮𝘢𝘨 𝘪𝘬 𝘮𝘦𝘻𝘦𝘭𝘧 𝘻𝘪𝘫𝘯?

𝘉𝘦𝘯 𝘪𝘬 𝘮𝘪𝘫𝘯 𝘭𝘪𝘤𝘩𝘢𝘢𝘮? 𝘏𝘦𝘵 𝘭𝘪𝘤𝘩𝘢𝘢𝘮 𝘸𝘢𝘢𝘳𝘮𝘦𝘦 𝘪𝘬 𝘨𝘦𝘣𝘰𝘳𝘦𝘯 𝘣𝘦𝘯? 𝘉𝘦𝘯 𝘪𝘬 𝘢𝘭𝘭𝘦𝘦𝘯 𝘸𝘢𝘵 𝘫𝘪𝘫 𝘬𝘢𝘯 𝘻𝘪𝘦𝘯? 𝘈𝘭𝘭𝘦𝘦𝘯 𝘸𝘢𝘵 𝘫𝘪𝘫 𝗡𝗨 𝘬𝘢𝘯 𝘻𝘪𝘦𝘯?
𝘖𝘧 𝘣𝘦𝘯 𝘪𝘬 𝘸𝘪𝘦 𝘪𝘬 𝘸𝘪𝘭 𝘻𝘪𝘫𝘯, 𝘸𝘪𝘭 𝘸𝘰𝘳𝘥𝘦𝘯, 𝘻𝘰𝘢𝘭𝘴 𝘪𝘬 𝘨𝘦𝘻𝘪𝘦𝘯 𝘸𝘪𝘭 𝘸𝘰𝘳𝘥𝘦𝘯?

𝘞𝘦 𝘮𝘢𝘬𝘦𝘯 𝘢𝘢𝘯𝘯𝘢𝘮𝘦𝘴 𝘰𝘷𝘦𝘳 𝘮𝘦𝘯𝘴𝘦𝘯.
𝘎𝘦𝘣𝘢𝘴𝘦𝘦𝘳𝘥 𝘰𝘱 𝘸𝘢𝘵 𝘫𝘪𝘫 𝘸𝘦𝘦𝘵 𝘦𝘯 𝘥𝘦𝘯𝘬𝘵.
𝘉𝘦𝘱𝘢𝘭𝘦𝘯 𝘸𝘪𝘫 𝘸𝘪𝘦 𝘪𝘦𝘮𝘢𝘯𝘥 𝘪𝘴?
𝘞𝘪𝘦 𝘣𝘦𝘱𝘢𝘢𝘭𝘵 𝘸𝘪𝘦 𝘪𝘬 𝘣𝘦𝘯?
𝘐𝘴 𝘮𝘪𝘫𝘯 𝘸𝘢𝘢𝘳𝘥𝘦 𝘢𝘭𝘭𝘦𝘦𝘯 𝘨𝘦𝘣𝘢𝘴𝘦𝘦𝘳𝘥 𝘰𝘱 𝘫𝘰𝘶 𝘮𝘦𝘯𝘪𝘯𝘨?
𝘖𝘧 𝘪𝘴 𝘫𝘰𝘶 𝘮𝘦𝘯𝘪𝘯𝘨 𝘰𝘷𝘦𝘳 𝘮𝘪𝘫, 𝘯𝘪𝘦𝘵 𝘮𝘪𝘫𝘯 𝘷𝘦𝘳𝘢𝘯𝘵𝘸𝘰𝘰𝘳𝘥𝘦𝘭𝘪𝘫𝘬𝘩𝘦𝘪𝘥?

𝘈𝘭𝘴 𝘫𝘦 𝘯𝘢𝘢𝘳 𝘮𝘦 𝘬𝘪𝘫𝘬𝘵 𝘻𝘪𝘦 𝘫𝘦 𝘮𝘪𝘴𝘴𝘤𝘩𝘪𝘦𝘯 𝘦𝘦𝘯 𝘮𝘢𝘯 𝘰𝘧 𝘦𝘦𝘯 𝘷𝘳𝘰𝘶𝘸.
𝘔𝘢𝘢𝘳 𝘢𝘭𝘴 𝘪𝘬 𝘯𝘢𝘢𝘳 𝘣𝘪𝘯𝘯𝘦𝘯 𝘬𝘪𝘫𝘬 𝘻𝘪𝘦 𝘪𝘬 𝘨𝘦𝘦𝘯 𝘷𝘢𝘯 𝘥𝘦 𝘵𝘸𝘦𝘦.

𝘈𝘭𝘴 𝘪𝘬 𝘻𝘦𝘨 𝘥𝘢𝘵 𝘪𝘬 𝘯𝘰𝘯𝘣𝘪𝘯𝘢𝘪𝘳, 𝘢𝘨𝘦𝘯𝘥𝘦𝘳, "𝘨𝘦𝘯𝘥𝘦𝘳𝘯𝘦𝘶𝘵𝘳𝘢𝘢𝘭" 𝘣𝘦𝘯, 𝘪𝘴 𝘩𝘦𝘵 𝘯𝘪𝘦𝘵 𝘦𝘦𝘯 𝘳𝘢𝘥𝘪𝘤𝘢𝘢𝘭 𝘪𝘥𝘦𝘦.
𝘏𝘦𝘵 𝘪𝘴 𝘯𝘪𝘦𝘵 𝘰𝘮 𝘢𝘢𝘯𝘥𝘢𝘤𝘩𝘵 𝘵𝘦 𝘬𝘳𝘪𝘫𝘨𝘦𝘯, 𝘩𝘦𝘵 𝘪𝘴 𝘨𝘦𝘦𝘯 𝘵𝘳𝘦𝘯𝘥.
𝘐𝘬 𝘻𝘦𝘨 𝘥𝘢𝘵 𝘰𝘮𝘥𝘢𝘵 𝘪𝘬 𝘥𝘢𝘵 𝘯𝘰𝘶 𝘦𝘦𝘯𝘮𝘢𝘢𝘭 𝘣𝘦𝘯.

𝘑𝘦 𝘻𝘦𝘨𝘵 𝘮𝘦, 𝘬𝘪𝘦𝘴 𝘨𝘦𝘸𝘰𝘰𝘯! 𝘑𝘦 𝘣𝘦𝘯𝘵 𝘮𝘢𝘯 𝘰𝘧 𝘷𝘳𝘰𝘶𝘸!
𝘐𝘬 𝘬𝘪𝘦𝘴 𝘯𝘪𝘦𝘵. 𝘏𝘦𝘵 𝘪𝘴 𝘯𝘢𝘮𝘦𝘭𝘪𝘫𝘬 𝘨𝘦𝘦𝘯 𝘬𝘦𝘶𝘴.

𝘐𝘬 𝘬𝘪𝘦𝘴 𝘦𝘳 𝘯𝘪𝘦𝘵 𝘷𝘰𝘰𝘳 𝘰𝘮 𝘳𝘢𝘢𝘳 𝘢𝘢𝘯𝘨𝘦𝘬𝘦𝘬𝘦𝘯 𝘵𝘦 𝘸𝘰𝘳𝘥𝘦𝘯, 𝘪𝘬 𝘬𝘪𝘦𝘴 𝘦𝘳 𝘯𝘪𝘦𝘵 𝘷𝘰𝘰𝘳 𝘰𝘮 𝘰𝘯𝘣𝘦𝘨𝘳𝘦𝘱𝘦𝘯 𝘵𝘦 𝘸𝘰𝘳𝘥𝘦𝘯, 𝘪𝘬 𝘬𝘪𝘦𝘴 𝘦𝘳 𝘯𝘪𝘦𝘵 𝘷𝘰𝘰𝘳 𝘰𝘮 𝘶𝘪𝘵𝘨𝘦𝘴𝘤𝘩𝘰𝘭𝘥𝘦𝘯 𝘵𝘦 𝘸𝘰𝘳𝘥𝘦𝘯 𝘰𝘧 𝘰𝘮 𝘣𝘦𝘭𝘢𝘤𝘩𝘦𝘭𝘪𝘫𝘬 𝘨𝘦𝘮𝘢𝘢𝘬𝘵 𝘵𝘦 𝘸𝘰𝘳𝘥𝘦𝘯.

𝗧𝗥𝗔𝗡𝗚𝗘𝗡𝗗𝗘𝗥 𝗭𝗜𝗝𝗡 𝗜𝗦 𝗚𝗘𝗡 𝗞𝗘𝗨𝗦!
𝗡𝗢𝗡𝗕𝗜𝗡𝗔𝗜𝗥 𝗭𝗜𝗝𝗡 𝗜𝗦 𝗚𝗘𝗘𝗡 𝗞𝗘𝗨𝗦!

𝘑𝘦 𝘷𝘳𝘢𝘢𝘨𝘵 𝘮𝘦, 𝘬𝘶𝘯 𝘫𝘦 𝘯𝘪𝘦𝘵 𝘨𝘦𝘸𝘰𝘰𝘯 𝘫𝘦𝘻𝘦𝘭𝘧 𝘻𝘪𝘫𝘯? 𝘔𝘢𝘢𝘳 𝘫𝘪𝘫 𝘣𝘦𝘨𝘳𝘪𝘫𝘱𝘵 𝘯𝘰𝘨 𝘯𝘪𝘦𝘵, 𝘥𝘢𝘵 𝘥𝘪𝘵 𝘪𝘴 𝘸𝘪𝘦 𝘪𝘬 𝘣𝘦𝘯! 𝘐𝘬 𝘣𝘦𝘯 𝘯𝘶 𝘮𝘦𝘻𝘦𝘭𝘧!

𝘏𝘦𝘵 𝘭𝘢𝘣𝘦𝘭 𝘯𝘰𝘯𝘣𝘪𝘯𝘢𝘪𝘳 𝘨𝘦𝘦𝘧𝘵 𝘮𝘪𝘫 𝘦𝘦𝘯 𝘰𝘱𝘭𝘶𝘤𝘩𝘵𝘪𝘯𝘨 𝘦𝘯 𝘷𝘳𝘪𝘫𝘩𝘦𝘪𝘥. 𝘐𝘬 𝘬𝘢𝘯 𝘻𝘪𝘫𝘯 𝘸𝘪𝘦 𝘪𝘬 𝘸𝘪𝘭 𝘻𝘪𝘫𝘯!

𝘐𝘬 𝘣𝘦𝘯 𝘥𝘪𝘵, 𝘰𝘮𝘥𝘢𝘵 𝘪𝘬 𝘥𝘪𝘵 𝘣𝘦𝘯!
𝗡𝗜𝗘𝗧 𝘰𝘮 𝘫𝘰𝘶 𝘵𝘦 𝘷𝘦𝘳𝘸𝘢𝘳𝘳𝘦𝘯 𝘰𝘧 𝘣𝘰𝘰𝘴 𝘵𝘦 𝘮𝘢𝘬𝘦𝘯.

𝘐𝘬 𝘣𝘦𝘯 𝘸𝘪𝘦 𝘪𝘬 𝘣𝘦𝘯! 𝘌𝘯 𝘪𝘬 𝘣𝘦𝘯 𝘵𝘳𝘰𝘵𝘴 𝘰𝘱 𝘸𝘪𝘦 𝘪𝘬 𝘣𝘦𝘯!
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Hoe voelt jouw non-binair zijn?

Bericht door Hrafn »

Ik vind het lastig te omschrijven hoe ik mij als non-binair voel omdat je toch vaak de binaire man/vrouw omschrijving nodig hebt om mensen een idee te geven maar dat is dan wel een oversimplificering van hoe ik mezelf zie. Ik zie mezelf als 100% vrouw en 100% man tegelijkertijd, het valt compleet samen, ben afab maar mijn lijf klopte niet bij wie ik ben, daarom ben ik uiteindelijk op mijn 48e in transitie gegaan, mijn expressie wisselt maar is een combinatie van heren- en dameskleding.
NNB
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 jan 2021, 19:01
Gender: Non-binair

Re: Hoe voelt jouw non-binair zijn?

Bericht door NNB »

sammy schreef: 04 dec 2020, 12:02 Voor mij voelt het als een opluchting, een bevrijding, een gevoel dat ik mezelf mag en kan zijn.
Ik ben heel blij dat het label non binair bestaat, dat betekent dus ook dat ik niet de enige ben die zich zo voelt.
Dit dus, bij mij ook. Ik voel me er completer en rijker door, want hoeveel mensen kunnen zeggen dat ze allebei zijn? En ik voel me nog meer de verbinder die ik al ben. In het artikel in de Correspondent las ik dit over de Zuni-stam:

"Kinderen werden allemaal simpelweg ‘kind’ genoemd, en droegen hun haar allemaal in hetzelfde kortgeknipte kapsel. In de loop van hun jeugd werd vanzelf duidelijk of een kind zich meer thuis voelde bij de mannen, bij de vrouwen of bij allebei. Deze derde groep werd de ‘lhamana’ genoemd. Behoorde je daartoe, dan had je volgens de Zuni spiritueel toegang tot zowel de mannelijke als de vrouwelijke ziel. Zo kregen de lhamana toegang tot de traditionele rollen van zowel mannen (jagen, oorlog voeren, religieus leiderschap) als vrouwen (geneeskunst, huishouden, stamverbanden in stand houden). Het was hun uitverkoren positie om de balans in de samenleving te beschermen."

Maar hoe het non-binair zijn zélf van binnen voelt? Ik weet 't niet. Het is gewoon een 'weten', al kan ik soms wel de vinger leggen op iets dat typisch uit mijn vrouwelijke energie voortkomt of juist erg mannelijk is.
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Hoe voelt jouw non-binair zijn?

Bericht door sammy »

NNB schreef: 28 jan 2021, 00:04
sammy schreef: 04 dec 2020, 12:02 Voor mij voelt het als een opluchting, een bevrijding, een gevoel dat ik mezelf mag en kan zijn.
Ik ben heel blij dat het label non binair bestaat, dat betekent dus ook dat ik niet de enige ben die zich zo voelt.
In het artikel in de Correspondent las ik dit over de Zuni-stam:

"Kinderen werden allemaal simpelweg ‘kind’ genoemd, en droegen hun haar allemaal in hetzelfde kortgeknipte kapsel. In de loop van hun jeugd werd vanzelf duidelijk of een kind zich meer thuis voelde bij de mannen, bij de vrouwen of bij allebei. Deze derde groep werd de ‘lhamana’ genoemd. Behoorde je daartoe, dan had je volgens de Zuni spiritueel toegang tot zowel de mannelijke als de vrouwelijke ziel. Zo kregen de lhamana toegang tot de traditionele rollen van zowel mannen (jagen, oorlog voeren, religieus leiderschap) als vrouwen (geneeskunst, huishouden, stamverbanden in stand houden). Het was hun uitverkoren positie om de balans in de samenleving te beschermen."
Dat is wel heel mooi! En ook toch een soort bijzonder.
En dat heeft 2 betekenissen. Vaak is je beeld van een stam namelijk dat ze wat ouderwets denken.

Maar daarnaast laat het ook zien dat het dus mogelijk is "gender neutraal" op te voeden.

Ik zat eind vorige week met m'n ouders aan tafel, broertje was nog aan het werk. Mijn vader noemde mij "mijn dochter" Ik reageerde erop met, nou... eigenlijk niet, en vind het ook onprettig als jullie dat zeggen.
Toen zei hij: maar je bent formeel en technisch mijn dochter.
Ik: hoezo dat?
Hij: zo staat het op je papieren.

Ik merk dat ik daar nog steeds mee bezig ben en over nadenk.
Dan bedenk ik me wat ik allemaal had kunnen zeggen. Ik ben ook formeel en technisch je kind.
Of, wat maakt het eigenlijk uit wat er op mijn papieren staat, is toch veel belangrijker wat ik voel.

Door dit soort artikelen hou ik toch hoop.
We shall see what the future has for us.
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Hoe voelt jouw non-binair zijn?

Bericht door Vethrvolnir »

@sammy ha , mooi . als het om de papieren gaat: daar is iets aan te doen he . ^^

ben benieuwd wat er gebeurt als je je papieren zou aanpassen naar een x.

het is niet zo de papieren het begin en de reden zijn van. het was een zwak argument van zijn kant. maar het geeft wel aan dat hij zich verweert tegen het idee, en naar de " hogere autoriteit " van de papieren grijpt. wat nergens op slaat.

de papieren geven immers alleen weer wat er aan de buitenkant te zien was en hoe een groepje mensen dat interpreteerde toen je werd geboren. dat is alles.

vervolgens is men het culturele programmeerwerk begonnen op basis daarvan. en je vader houdt daar ( nog) aan vast. maar zijn uitgangspunt klopt niet.
:shock:
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Hoe voelt jouw non-binair zijn?

Bericht door sammy »

Vethrvolnir schreef: 28 jan 2021, 14:06 maar het geeft wel aan dat hij zich verweert tegen het idee
Inderdaad, is ook het beeld wat hij geeft bij alles wat ik doe en wil is dat hij zich er tegen af zet. Terwijl hij vervolgens wel zegt dat hij mij support en wil helpen.

Ik vind het momenteel ook lastig qua papieren. Als je in transitie bent kun je via je genderpoli regelen dat je naam aangepast kan worden en je geslacht van vrouw naar man en andersom. Dat papier kost dan 65 euro. Als je nog niet in behandeling bent is het 200/250 euro. Maar als je een x wilt moet je via de rechtbank, en dat kost veel. En ik weet gewoon niet zo goed wat ik dan precies wil.

Stel ik wil nu wel per se die x, betaal ik extra voor. En kom er dan later achter dat ik toch een m wil, is dus extra geld betalen..

Dus ben er nog niet uit en duurt sws nog even voordat het eindelijk zo ver is.
Tot die tijd kan hij dat argument dus gewoon nog gebruiken....
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die