Kleine wereld

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Kleine wereld

Bericht door Brownie »

Nu we nog verder onze kleine huiselijke bubbel in worden gedwongen door de overheidsmaatregelen ben ik heel benieuwd hoe jullie het ervaren. Ik merk dat ik het enerzijds heel vervelend vind dat ik nu 'stilsta' (ik heb nu mijn gezichtsontharing maar even on hold gezet omdat ik niet zie hoe dat kan met het verplichte mondkapje op).

Maar aan de andere kant merk ik ook dat ik veel minder last heb van dysforie, simpelweg omdat ik nu veel minder onder de mensen kom. De mensen die ik nog zie kennen me en daar kan ik goed mezelf zijn en verder gaat alles eigenlijk zo op afstand dat geslacht niet meer relevant is in die contacten. Herkennen jullie dat?
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Kleine wereld

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik herken het voordeel van het mondkapje, dat ik nooit meer misgenderd word. Gezichtsontharing kan nog wel gewoon doorgaan, je moet dan uiteraard wel je mondkapje afzetten.
Irene
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Kleine wereld

Bericht door Lise »

Mijn gezichtsontharing gaat ook gewoon door. Sterker nog, de paar dagen niet mogen scheren voor een epilatiesessie zijn opeens een stuk minder vervelend als je buiten de deur/in de kliniek vooraf toch gewoon een mondkapje op hebt.
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Kleine wereld

Bericht door Jer158 »

Ik ben al wat verder in mijn transitie (passen is geen vraag meer, dysforie geen issue - zolang ik kleding aan heb), maar ik merk dat ik er met mondkapje ouder uitzie dan zonder en minder vaak voor ID wordt gevraagd. In het begin (maart/april) dacht ik nog dat het te maken met "welke tiener draagt er op eigen initiatief een mondkapje", maar dit is niet veranderd sinds mondkapjesplicht.

Verder merk ik geen invloed van transitie of trans zijn op de beleving van de pandemie. Behalve dan dat ik een online afspraak had met de genderkliniek en de videochat mijn nickname van een online quiz had bewaard. Ik zag het gelijk en paste mijn naam aan, maar de psych was sneller met: "Ik zie hier Jer staan, maar ben je Johnny? Wil je dat ik je Johnny noem?"
Hung her from the branches of a mango tree
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Kleine wereld

Bericht door Vethrvolnir »

ik word met mondkapje op consequent misgenderd.
mijn stem daarentegen is mannelijk. dus zodra ik wat zeg zie ik mensen in de war zijn. sommigen houden zelfs vol me te misgenderen nadat ik hen heb aangegeven wat mijn gender is. dus tja. cognitieve dissonantie zeg maar. bij hen . anderen reageren op een geamuseerde manier verbaasd. of doen hoorbaarhun best . transgenderteam medewerker aan de telefoon " op je foto in je dossier zie ik een ...eh...?...man... inderdaad , wat baardgroei ..."
bedankt , zou je dan bijna zeggen
:shock:
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Kleine wereld

Bericht door Anon20210626 »

Vethrvolnir schreef: 24 jan 2021, 21:14 ik word met mondkapje op consequent misgenderd.
Dus die kaaklijn die volgens jou alle bron van ellende is en de oorzaak van de misgendering en nu zo goed wordt verstopt door een mondkapje Is het dus niet...... Heb je daar wel eens over nagedacht .....
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Kleine wereld

Bericht door Vethrvolnir »

klopt dat is waarom ik primair mijn voorhoofd ga laten aanpassen...heb jij wel goed meegelezen?

@Renée
:shock:
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Kleine wereld

Bericht door Hrafn »

@Vethrvolnir ik wordt met mondkapje ook gemisgendered, heeft ook te maken met een soort snel scannen plus aannames, in mijn geval; klein, lang haar, vrij androgyn gekleed tel daarbij op dat mannen met lang haar hier nauwelijks voorkomen (ben de enige in het dorp, denk ik) totdat ik begin te praten, dan ontstaat de verwarring wat ook wel weer komisch is. Voor bloedprikken moet je een afspraak maken, was verder niemand krijg je de vraag 'heeft u een afspraak, mevrouw?' en dan antwoorden 'ik heb een afspraak om 10 uur... meneer van E' bij 'ik heb' valt het kwartje en verschijnt de 'oh shit, het is een man' blik. :lol:
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Kleine wereld

Bericht door Vethrvolnir »

in mijn geval: kort kapsel , niet androgyn gekleed...
klein ( maar kleine mannen worden niet standaard misgenderd. mijn vader bijv heeft dit probleem nooit gehad. men dacht wel eens dat hij italiaan was maar nooit dat hij een vrouw was)

echter:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5426879/

https://sci-hub.se/10.1097/GOX.0000000000001297

https://imgur.com/a/9TzulA0
:shock:
Februari
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 aug 2020, 15:22
Gender: Trans MtF

Re: Kleine wereld

Bericht door Februari »

Voor mij is het niet anders als voorheen. Ik ervaar hooguit hetzelfde als datgene waar de meerderheid last van heeft. Niet meer lekker kunnen uit eten in een restaurant, geen musea kunnen bezoeken. Tot slot heb ik een paar jaar hormonen achter de rug, sinds de start van de corona crisis de vaginaplastiek en in het begin van de tweede lockdown mijn borstvergroting. Hierdoor heb ik een deel van de lockdown niet bewust mee kunnen maken.

Ik heb dan natuurlijk ook persoonlijke issues. Moet binnenkort naar de psycholoog voor iets anders. Heeft niks met genderdysforie te maken, maar ik denk dat het 'm niet gaat worden als ik niet normaal een gesprek kan voeren face to face zonder mondkap.

Mijzelf aan de avondklok houden doe ik niet. Ik heb ook behoefte aan andere contacten en ik voel me niet verantwoordelijk voor als mensen de corona krijgen. Voor familie houd ik afstand. Ik draag een mondkapje op in de auto en we houden onze contacten voorzichtig.

Maar voor degene met wie ik het bed wil delen ga ik uiteraard geen idioterie gehoorzamen. ;)
Gesloten