Nieuwe chat! Zie dit topic.

Stemmen TK2021

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Danielle »

Serena schreef: 25 jan 2021, 23:27
Maar voor Nederland geldt denk ik PVV en FvD. Ik heb niet het idee dat die partijen vehement anti-homo oid zijn. Maar vooral andere prioriteiten stellen.
Die twee zijn expliciet anti-lhbt. Stemgedrag, uitspraken in de diverse politieke kamers en de allianties met allerlei extreem christelijk-conservatieve clubs zeggen meer dan er gewoon niets over schrijven in de partijprogramma's.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Februari
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 aug 2020, 15:22
Gender: Trans MtF

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Februari »

Daarom moet er ook op dat vlak in de politiek voor de conservatieve en nationalistische lhbt'rs verandering komen. Anders komt het op het feit neer dat de democratie voor een deel van de lhbt'rs niet werkt.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Anon20210626 »

serieus? gelukkig hebben we sjips en kola zullen we maar zeggen.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Lise »

Februari schreef: 26 jan 2021, 11:41 Daarom moet er ook op dat vlak in de politiek voor de conservatieve en nationalistische lhbt'rs verandering komen. Anders komt het op het feit neer dat de democratie voor een deel van de lhbt'rs niet werkt.
Is dat niet een beetje hetzelfde als zeggen dat er ook een PVV voor moslims zou moeten zijn, omdat de PVV behalve een anti-moslimpartij, er ook nog andere standpunten op nahoudt waar moslims het misschien wel heel erg eens mee zouden kunnen zijn?

Niemand gaat een politieke partij vinden die 100% (0f 75% trouwens) vindt wat jij vindt, dat betekent toch niet dat de democratie meteen niet zou werken?
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Citizen Erased »

.. het geestige is dat de PVV bijvoorbeeld opvallend veel stemmen trekt uit niet-autochtone hoek. Men is het schorem die de naam bezoedeld zat.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Danielle »

Februari schreef: 26 jan 2021, 11:41 Daarom moet er ook op dat vlak in de politiek voor de conservatieve en nationalistische lhbt'rs verandering komen. Anders komt het op het feit neer dat de democratie voor een deel van de lhbt'rs niet werkt.
Er is de roze leeuw, maar die weet gelukkig niet heel veel voet aan de grond te krijgen.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Fran
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:13
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Fran »

In alle waarschijnlijkheid stem ik PvdA, net als voorgaande keren. D66 neem ik vaak ook mee in de overweging.
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido
Gebruikersavatar
Februari
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 aug 2020, 15:22
Gender: Trans MtF

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Februari »

Lise schreef: 26 jan 2021, 13:25
Februari schreef: 26 jan 2021, 11:41 Daarom moet er ook op dat vlak in de politiek voor de conservatieve en nationalistische lhbt'rs verandering komen. Anders komt het op het feit neer dat de democratie voor een deel van de lhbt'rs niet werkt.
Is dat niet een beetje hetzelfde als zeggen dat er ook een PVV voor moslims zou moeten zijn, omdat de PVV behalve een anti-moslimpartij, er ook nog andere standpunten op nahoudt waar moslims het misschien wel heel erg eens mee zouden kunnen zijn?

Niemand gaat een politieke partij vinden die 100% (0f 75% trouwens) vindt wat jij vindt, dat betekent toch niet dat de democratie meteen niet zou werken?
Er zijn diverse redenen waarom mensen van welk geloof of geaardheid dan ook op bepaalde partijen stemmen.

Als er voor bepaalde doelgroepen een tekort is dan moet daar verandering in teweeg worden gebracht, binnen een partij of doormiddel van een nieuwe partij.

Betreft geloof kan ik alleen spreken over het geloof dat ik ken vanuit de bijbel via de Jehova's Getuigen. Zij hebben mij ooit studie gegeven. Hele lieve mensen. Ze hebben mij geleerd dat politiek niet iets is waar religieuzen mee bezig horen te houden, maar andersom mag het wel.

Voor een andere geloof/religie buiten de WTG om kan ik niet spreken. Daar moeten zij zelf voor spreken.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Irene_de_Vreede »

Je kan moeilijk voor iedere Nederlander een aparte partij die dan 100% bij je past oprichten.
Irene
Gebruikersavatar
Februari
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 aug 2020, 15:22
Gender: Trans MtF

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Februari »

Irene_de_Vreede schreef: 26 jan 2021, 19:17 Je kan moeilijk voor iedere Nederlander een aparte partij die dan 100% bij je past oprichten.
Dat zeg ik ook niet. Je kunt wel de keuze in de politiek bijstellen, door middel van een secundaire stem op een persoon dat los staat van de partij. En daarmee heb je al een hoop hokjesgeest denken doorbroken.

Dit is een veel betere oplossing voor een deel van de transgenders/mensen met genderdysforie om politieke keuzes te maken. Het gaat toch om vooruitgang.