Nieuwe chat! Zie dit topic.

In de media

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: In de media

Bericht door Raisa »

Aster schreef:Reuze interessant, zo'n redenering strikt van uit jezelf....maar je ziet over het hoofd dat er talloze homo BIO mannen zijn die als kind 'geconditioneerd' werden en mannelijke bezigheden aangeboden/opgedrongen kregen....waarvan in het latere leven als homoman NIETS van al die mannelijke bezigheden, conditonering etc te merken is.
Sterker nog: als kind legden ze het al terzijde.
Wederom praat je weer over absoluutheden. Ik ken genoeg homomannen die van nature vrij mannelijk en stoer zijn (Een docent van mij bijvoorbeeld, die trektochten door de Alpen organiseert en veldwerken begeleidt) Net als dat ik genoeg hetero biomannen ken die van nature weer vrouwelijk zijn (van een jaargenootje van me snap ik nog steeds niet hoe die geen MtF kan zijn). Ook ken ik een heel mooie native vrouw die met jongeren met een strafblad de wildernis van Wyoming in trekt om ze discipline bij te brengen.
Wanneer je mentaal volwassen wordt en voldoende zelfvertrouwen hebt kun je zelf buiten die genderrollen kijken. Wanneer en of dit gebeurt hangt geheel af van je eigen persoonlijkheid en je omgeving. Zo kan ik me voorstellen dat jij je dochter zou ontmoedigen als die zou willen leren vliegen (of iets anders wat jij als typisch mannelijk beschouwt). Ik zou het toejuichen.
Dit sluit geheel aan bij:
Aster schreef:Ondanks dat die als 'meisje', meisjesdingen letterlijk opgedrongen kreeg werd ie later toch echt de rasechte man die hij was en wel geboren....nul komma niks vrouwelijks aan de 'latere' Bruce/John)
En nee, ik redeneer niet vanuit mijzelf, ik heb het hier met vele andere mensen over gehad voordat ik uberhaupt tot mijn conclusie over culturele gender conditionering kon komen.
Aster schreef:Wat jij omschrijft is typisch iets voor een (qua natuur mannelijke) MTF (die het goed praat)
Wat ik omschrijf is wat ik waargenomen heb, Ik heb niets goed te praten want ik doe niets verkeerd.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: In de media

Bericht door Aster »

Raisa schreef: Zo kan ik me voorstellen dat jij je dochter zou ontmoedigen als die zou willen leren vliegen (of iets anders wat jij als typisch mannelijk beschouwt). Ik zou het toejuichen.
.
Welnee, hoe kom je daar bij? Vooropgesteld dat die dochter geen FTM zou zijn mag ze van mij doen wat ze wil hoor. Maar als ze tegenstrijdige dingen zou gaan beweren, dan zou ik wel mijn wenkbrauwen optrekken.

Net zoals jou ouders dat doen, toch? Schreef je ettelijke keren?

Dat kan ik me op mijn beurt wel weer voorstellen.
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: In de media

Bericht door Raisa »

Ik houd er mee op Aster. Je weigert in te gaan op bepaalde discussiepunten waardoor het voor mij geen waarde heeft om door te gaan. Daarom ga ik nu verder met vruchtbaarder bezigheden zoals het poetsen van mijn laarzen.

Wel vraag ik me af wat je toch drijft om zo compulsief door te drammen (is dat geen mannelijke eigenschap volgens jou ;-) ) over wat jij als mannelijk en vrouwelijk omschrijft. Deze discussies worden immers iedere keer weer door jou opgezet. Wat heb je te verdedigen of goed te praten? Of ben je simpelweg maar wat aan het trollen?

Roos out.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: In de media

Bericht door Aster »

Raisa schreef:Ik houd er mee op Aster. Je weigert in te gaan op bepaalde discussiepunten waardoor het voor mij geen waarde heeft om door te gaan. Daarom ga ik nu verder met vruchtbaarder bezigheden zoals het poetsen van mijn laarzen.

Wel vraag ik me af wat je toch drijft om zo compulsief door te drammen (is dat geen mannelijke eigenschap volgens jou ;-) ) over wat jij als mannelijk en vrouwelijk omschrijft. Deze discussies worden immers iedere keer weer door jou opgezet. Wat heb je te verdedigen of goed te praten? Of ben je simpelweg maar wat aan het trollen?

Roos out.
Idd, je leest niet goed. Ik schrijf TALLOZE homo bio mannen en jij maakt er een 'absoluut gegeven' van alsof ik het over ALLE homomannen heb.

En verder schuif je me per veronderstelling dingen in de schoenen waar ik part noch deel aan heb zoals 'mijn dochter' etc.


Enz.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: In de media

Bericht door Eva »

Wat een narigheid weer. Soms hebben mensen die in een conflict raken allebei gelijk. Althans niet (helemaal) ongelijk.
Misschien moet je dan proberen niet boos te worden. Dat is overigens best een kunst!

Ik heb geen zin in een slotje en al helemaal niet in een ban. Daarvoor heb ik teveel waardering voor jullie.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: In de media

Bericht door Merel77 »

Oke dan. Ik heb mijn ding ook wel gezegd denk ik.
Merel77 schreef:
Aster schreef:Fysiek gezien toch wel een medisch gecreeërd 3e geslacht...een bio vrouw is iets compleet anders dan een MTF

En een TS vrouw is ook iets compleet anders dan een biovrouw.
Alsof jij het recht hebt om te bepalen wat Valentijn - of welke TS dan ook - is of niet. Ik denk dat zij wijzer is dan jij hoor. Ook al heb jezelf misschien een heel hoog IQ, EQ is ook belangrijk. Je kiest er mss voor om als shemale door het leven te gaan, moet jij weten. Maar een TS is toch altijd een stapje verder hoor. Maargoed, het valt me iedere keer heel erg op bij jou: niemand mag verder zijn dan jij en als dat wel zo is dan spoort diegene niet, dan leeft diegene in een schijnwereld, is lelijk en weet ik veel wat al niet meer. Ik weet wel: hoe ontzettend verbitterd intellectualistisch jij ook kunt babbelen, er klopt gewoon helemaal niets van.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: In de media

Bericht door Aster »

Merel77 schreef:Oke dan. Ik heb mijn ding ook wel gezegd denk ik.
Merel77 schreef:
Aster schreef:Fysiek gezien toch wel een medisch gecreeërd 3e geslacht...een bio vrouw is iets compleet anders dan een MTF

En een TS vrouw is ook iets compleet anders dan een biovrouw.
Alsof jij het recht hebt om te bepalen wat Valentijn - of welke TS dan ook - is of niet. Je kiest er mss voor om als shemale door het leven te gaan, moet jij weten.
Ik word warm noch koud van dat soort 'argumenten' en 'het recht te bepalen wat een 'shemale' is en wat niet'.
Diezelfde 'shemales' kunnen namelijk vinden dat post op MTF bio mannen zijn met een neovagina.

Waar ik ook warm noch koud van word trouwens.

Ik zie een TS als een TS.
Gebruikersavatar
mevrouwgriezel
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:08
Gender: Trans MtF

Re: In de media

Bericht door mevrouwgriezel »


Ik zie een TS als een TS.
Een TS is ook een TS. Alleen: de ene TS is de andere niet.

Aan het ene uiterste heb je TSen die het vrouw-zijn nergens anders aan relateren dan aan het hebben van een vagina (de meer mannelijk denkende)...
En aan het andere eind bevinden zich TS die het vrouw-zijn ook relateren aan het hebben van een vrouwelijke inborst en geaardheid (de meer vrouwelijk denkende).
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: In de media

Bericht door J1nny »

Ik wordt op andere plaatsen wel uitgemaakt voor (vis)wijf wegens mijn postgedrag.....
En een vagina is voor mij een van de voorwaarden.
Ik zal evengoed wel voor een mannelijke M-V uitgemaakt worden, al is het maar omdat ik alles behalve passabel ben (lichamelijk).
Travestiet is ook nog een mogelijkheid.
Kan er slecht mee zitten.
Het gaat erom hoe ik mij voel.
En daar kan een ander geen oordeel over vellen.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: In de media

Bericht door Merel77 »

Goed van je Jinny dat je gewoon bij jezelf blijft. Ik vind een vagina trouwens ook essentieel. Wat mevrouw griezel zegt daar snap ik echt helemaal niks van. Ik zou zeggen dat ik een vrouw ben omdat ik dat van binnen ben, om hoe je je voelt inderdaad, maar ik zou echt niet zonder vagina kunnen hoor... Iedere vrouw heeft toch een vagina, zo raar is dat dus niet.