Help mee met het bedenken van dingen die ik gedaan kan krijgen in mijn jaarlange wachttijd voor mijn eerste transitie.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Plaats reactie
Think-a-girl1808
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jan 2021, 14:29
Gender: Onzeker

Help mee met het bedenken van dingen die ik gedaan kan krijgen in mijn jaarlange wachttijd voor mijn eerste transitie.

Bericht door Think-a-girl1808 »

Hoi, ik sta nu op de wachtlijst for een gesprek om hopelijk mijn transitie naar een daadwerkelijke vrouw te starten. Hebben jullie misschien ideeën over dingen die ik kan ondernemen tijdens de wachttijd van een jaar of meer?
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Help mee met het bedenken van dingen die ik gedaan kan krijgen in mijn jaarlange wachttijd voor mijn eerste transiti

Bericht door Irene_de_Vreede »

Je kan alvast aan je sociale transitie beginnen, je zou met logopedie kunnen beginnen en als je het je kan of wil veroorloven zou je al met ontharing kunnen beginnen.
Irene
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Help mee met het bedenken van dingen die ik gedaan kan krijgen in mijn jaarlange wachttijd voor mijn eerste transiti

Bericht door Jannet V »

Net als Irene zegt, je sociale transitie. Die vergt namelijk veel meer tijd dan de medische.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Help mee met het bedenken van dingen die ik gedaan kan krijgen in mijn jaarlange wachttijd voor mijn eerste transiti

Bericht door Marica »

Inderdaad, logopedie. Nagels onderhoud, lakken, make uppen, kleding kopen etc.

Je kan zoveel al doen zonder dat het echt opvalt. Een damesspijkerbroek zit 'anders' dan een mannen model. Probeer eens een bh een hele dag te dragen onder je kleding. Zonder vulling, Leer eerst eens het gevoel kennen om zoiets aan te hebben.
Scheer je benen en lak je teen nagels. dat zijn allemaal kleine dingen die niet opvallen in het dagelijks leven.
Denk na over je haardracht, je kan vast beginnen met het laten groeien. ( ik heb advies gevraagd aan mijn dames en heren kapper)
Wil je thuis experimenteren met make up? Het lijkt misschien eng, maar als de winkels weer open zijn, ze helpen je echt op weg. Echt. Ik heb samen met mijn vrouw een make up work shop gedaan. We hebben erg gelachen, en ik heb een hele hoop geleerd waar ik dingen uitpik die voor mij snel een resultaat op mijn gezicht laten zien binnen 5 minuten.

Je ziet, je kan een hoop doen zonder op te vallen, zodat je langzaam kan wennen aan het idee. Je zal zien dat die wachtlijsttijd nuttig is om alvast aan het idee te wennen om als de gewenste sekse te gaan leven. Als dan die intake er eenmaal is, ben je 'klaar' voor de Real Life Experience, en vervolgens de hormonen.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Always Eva
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2021, 23:25
Gender: Geen

Re: Help mee met het bedenken van dingen die ik gedaan kan krijgen in mijn jaarlange wachttijd voor mijn eerste transiti

Bericht door Always Eva »

Nou, ik weet niet of ik echt kan bijdragen aan ideetjes maar ik als man die zeer recent begonnen is met vervrouwelijken kan ik misschien wel wat tips meegeven. Zelf ben ik er ook achter gekomen dat sommige plannen misschien wel niet zo goed zijn als ik verwacht had.
Het hangt er ook vanaf natuurlijk hoe ver je al bent in je ontwikkeling zoals je coming out.
Veel dingen die je hoort zul je zelf ook al bedacht hebben en veel dingen zijn overbodig of enkel ter voorbereiding maar wie weet....
Goed, daar gaat ie:

1. Overzicht maken van zaken die wel en niet vergoed worden (was voor mij nogal een dingetje gezien punt 2)
2. Een wensenlijstje maken van dingen die je aan jezelf zou willen veranderen om het gewenste resultaat te bereiken (Bij mij bv nosejob is een must)
3. Opruimen typisch mannelijke dingen die je zelden gebruikt om schoon schip te maken (kledingstukken, aftershaves etc.)
4. Aanschaffen nieuwe garderobe en verzorgingsproducten en girl tools van make-up tot beautycase en much more (Gaat berg geld inzitten want je begint misschien net als ik bij o,o Daarom bestel ik heel veel anoniem in China, behalve schoenen)
5. Leren lopen op hakken als dat je smaak is, en vooral op verschillende ondergronden. Zoals ik oefen laat in de avond op een parkeerplaats met asfalt, daarnaast ook thuis op laminaat wat wel even compleet andere koek is.
6. Kleine uiterlijke veranderingen aanbrengen die niet of nauwelijks opvallen zoals parfum gebruiken, matte transparante nagellak dragen of panty's onder je broek, oorbellen laten zetten etc.
7. Aanwennen van een vrouwelijk ritueel, yep... de spiegel is geduldig :) (Denk aan wenkbrauwen epileren, scheren, nagels langer laten worden en verzorgd houden, bodymilk aanbrengen, regelmatig handcrème gebruiken voor zachtere handen, dag en nachtcrème gebruiken, zittend gaan plassen etc.)
8. Letten op hoe je loopt en praat en je gedraagt, in het algemeen lopen de meeste vrouwen niet als een bouwvakker met een varken tussen de benen. Dus kleinere pasjes, dijen wat meer sluiten, rechtop lopen, borst en schouders vooruit etc. (Laatste vooral belangrijk voor hakken lopen). Praten doen vrouwen over het algemeen iets meer ingetogen dan mannen. Ik kijk veel naar vrouwen en hun gedrag in real life maar ook op YouTube bv.). Denk ook eens aan hoe je jezelf beweegt met een rok, dingen waar je niet snel aan denkt zoals uit de auto stappen, trap lopen, zitten en opstaan op diverse meubilair want met een kort rokje is een barkruk net even anders dan zitten op een kussentje op de grond.
9. Aanleggen van een lijst van bedrijven die producten leveren op jouw maat en smaak (Voor mij waren dat bv zaken als schoenen)

Kortom: Het het meeste wat je kunt doen lijkt peanuts en zijn dingen waarvan je denkt acht dat komt wel, maar alles bij elkaar veranderen er zoveel dingen die je gewend bent! Dit alles is voornamelijk voorbereidend werk, en dingen in de marge maar zijn toch zaken die ik regelmatig onderschat had (probeer maar een uur non-stop buiten op een vrouwelijke manier te lopen zonder in je mannelijke tred terug te vallen). Ik kan me voorstellen dat je ongeduldig bent maar soms is een pas op de plaats beter. Zo had ik het voornemen een ingreep of wat te laten doen bij een plastisch chirurg, tot mijn vrouw me erop wees dat mijn uiterlijk door hormonen enzo ging veranderen en dat sommige ingrepen misschien vergoed worden. Dus ik ben tevreden met de kleine stapjes, maar die onderschat ik niet, breng maar is de discipline op elke dag na het douchen bodymilk te gebruiken pffff. Maar dingen in je dagelijkse routine brengen kan helpen, dan is het niet zo dat je straks een wagonlading aan dingen moet gaan doen die me misschien te veel worden.
Ik moet wel zeggen dat dit voor iedereen anders is, niet iedereen wil hakken of een rok, er zullen er ook zat zijn die happy zijn zonder make-up of heels en zich prima voelen in een tuinpak.

Dingen waar ik nog even mee zou wachten i.v.m. transitie en veranderingen aan je lijf zijn zaken als: ontharen schaamstreek (alles weghalen is wellicht niet wenselijk), niet overdreven de gym in voor vetrandjes weg te werken, beginnen gezond te leven/eten want dat helpt je de zware ingrepen te doorstaan, zorgen dat je op goed gewicht bent want te licht of te zwaar kan een rem zetten op het transitieproces (kennis van mij moest eerst 15 kilo afvallen voordat ze verder mocht, heeft haar bijna jaar geduurd aan extra tijd).

Zo dan, heel verhaal lol.
Voor de duidelijkheid, dit is mijn visie en hoe ik erin sta. Ik snap dat sommigen anders er mee omgaan :)
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Help mee met het bedenken van dingen die ik gedaan kan krijgen in mijn jaarlange wachttijd voor mijn eerste transiti

Bericht door Anon20230219 »

Werken aan je lichaamshouding kan je al doen.
Langzaam aan de mannenkleding subtiel verruilen voor vrouwelijkere kleding.
Badschuim en deo voor dames gaan gebruiken.
Ik heb ook veel video's zitten kijken van dames welke make-up aanbrengen.
Haar en nagels langer laten groeien.

Zijn maar een paar kleine dingen welke je al een heel ander gevoel kunnen geven.
Esther78
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:24
Gender: Transgender

Re: Help mee met het bedenken van dingen die ik gedaan kan krijgen in mijn jaarlange wachttijd voor mijn eerste transiti

Bericht door Esther78 »

Ik heb hier niet veel aan toe te voegen. Ik heb het ongeveer ook zo gedaan. Ik heb altijd voor ogen gehouden om "op te gaan in de massa".

Ik kijk hoe vrouwen praten, zitten, lopen, aangekleed zijn, Vrouwen doen alles anders dan mannen.

Ik heb een voorbereiding gedaan alvorens ik op punt A heb gezegd, en nu ga ik vrouwelijk naar buiten. Want ik vreesde blikken als ik afwisselend de ene dag mannelijk naar buiten ging, en de volgende dag weer vrouwelijk.

Ook met mijn haar. Ik heb het nu 2 jaar laten groeien. Ik ben eerst met pruik naar buiten gegaan. Elke dag. Toen mijn haar eindelijk gegroeid was zodat ik met zelfvertrouwen met mijn eigen haren naar buiten kon, heb ik op moment B de pruik weggegooid en sindsdien ga ik met mijn eigen haren door het leven. "De buitenwereld" kon ik dan zeggen dat ik naar de kapper ben geweest en niemand kijkt raar op.
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Help mee met het bedenken van dingen die ik gedaan kan krijgen in mijn jaarlange wachttijd voor mijn eerste transiti

Bericht door Vethrvolnir »

je zou alvast geld opzij kunnen leggen voor ontharing en operaties.. dan ben je minder afhankelijk van zorgverzekeraars.
als je zeker van je zelf bent zou je alvast ontharing en een deel van ffs op eigen kosten kunnen doen. scheelt stress
:shock:
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Help mee met het bedenken van dingen die ik gedaan kan krijgen in mijn jaarlange wachttijd voor mijn eerste transiti

Bericht door Marica »

Al geroepen, het lopen: Mannen lopen met hun handpalmen evenwijdig of iets achterwaarts gericht. Vrouwen onderarmen iets naar buiten, en handpalmen iets naar voren. Vrouwen zwaaien iets meer met hun armen dan mannen als ze lopen.

Waargenomen vanaf een terras, lekker mensen kijken en hun bewegingen vastleggen in je geheugen.
Op hakken lopen. Probeer over een fictieve lijn te lopen, voet achter voet. Doe kalm aan, de snelheid komt later. Kijk niet naar je voeten, dan gaat het geheid mis. Kijk in de verte en loop. Zo heb ik in de achtertuin gelopen om wat ik vroeger al kon. Ik liep stiekem in de stilettos van mijn moeder. Het was wat roestig, maar ik kan het nog wel. Met kerst is de enige tijd dat ik op 9cm hakken loop. Na afloop van alles gaan ze weer een jaar de kast in. De rest van jaar sneakers, enkellaarsjes etc.
Probeer niet direct 9cm palen, maar begin gewoon met een hakje van 5cm en dan steeds meer.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Nomey
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 okt 2020, 22:00
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: .

Re: Help mee met het bedenken van dingen die ik gedaan kan krijgen in mijn jaarlange wachttijd voor mijn eerste transiti

Bericht door Nomey »

Leuke en goede tips.
Daar kun je wel mee vooruit, je komt haast tijd te kort! :)

Ik schrijf alle gedachtes op, nou niet allema, maar ik probeer de excessen ast te leggen. Dat doe ik al een bijzonder tijdje. Ik zie verandering in mijn gedachten, hoe ik dingen doe of zie. Maar ook wat ik bereikt heb en hoe ik mij voel. Dit kan jou misschien ook helpen als je even vast loopt in je proces.
Plaats reactie