In de media

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gesloten
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: In de media

Bericht door Aris »

iemand bekend met deze serie ?
http://www.youtube.com/watch?v=owJMZuzOiSg" target="_blank

Hit and Miss volgt Mia, een huurmoordenaar met een geheim: ze is een pre-op transseksueel.
Mia's leven komt in een neerwaartse spiraal toen ze een brieft onvangt van een ex-vriendin die kanker heeft en waaruit blijkt dat Mia een zoon heeft verwekt elf jaar geleden.
Ze wordt geconfronteerd met een moeilijke beslissing want ze krijgt de taak om voor haar zoon te zorgen,
een keuze die haar dwingt om haar moordenaars instincten te mengen met haar nieuwe "baan" namelijk die van moeder.
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: In de media

Bericht door Venka »

Jinny schreef: Ik zal evengoed wel voor een mannelijke M-V uitgemaakt worden, al is het maar omdat ik alles behalve passabel ben (lichamelijk).
Kan er slecht mee zitten.
Het gaat erom hoe ik mij voel.
En daar kan een ander geen oordeel over vellen.
Ik ben het helemaal met jouw eens,wat een ander denkt dat maakt geen hol uit.
Wat is passabel......ik zat vorige week in de trein en tegen over mij kwam een vrouw zitten,zeker 3 koppen groter als mij(ik ben zelf niet erg groot) en in omvang zeker 2,5 keer mijn postuur,ze was niet dik hoor.Ze ging zitten als een vent at haar brood als een kerel en dronk haar cola als een vent,ik miste alleen nog een harde boer na het drinken.Het was wel een bio-vrouw hoor,want ze had kinderen.Ik vind passabel zijn maar een term en het gaat erom hoe iemand zich voelt en presenteert aan de maatschappij.Ik zie ook wel eens transen die wellicht al helemaal klaar zijn maar zich blijven gedragen als mannen.De manier van lopen,spreken zitten,houding eigenlijk alles zegt dat ze man zijn maar als je naar uiterlijk,kleding kijkt moeten het vrouwen zijn.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: In de media

Bericht door Anon20180501 »

Mevr. Griezel schreef;
Aan het ene uiterste heb je TSen die het vrouw-zijn nergens anders aan relateren dan aan het hebben van een vagina (de meer mannelijk denkende)...
En aan het andere eind bevinden zich TS die het vrouw-zijn ook relateren aan het hebben van een vrouwelijke inborst en geaardheid (de meer vrouwelijk denkende).
Hoe kom je er bij dat het lichamelijk aanpassen aan je mentale en geestelijke identiteit iets is voor halfslachtige transseksuelen. Geestelijk half man/half vrouw.
Je lijkt hier te zeggen dat TS'en die een SRS willen ondergaan dat willen omdat ze zich aangetrokken voelen tot het vrouwelijke geslacht, wat overeenkomt met het hebben van een rijbewijs en daarom een Ferrari koopt omdat je buurman/vrouw die ook een heeft. Nee, als je slaagt voor je rijexamen wil je zelf auto rijden en niet meer mee hoeven liften met iemand.

Vraagje; Hoe denk jij over een lesbische cis-vrouw? Je beweert met bovenstaande namelijk dat haar geslachtsdeel niet in overeenstemming is met haar vrouwelijke geaardheid omdat ze zich aangetrokken voelt tot vrouwen.

Liefs Daniela
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: In de media

Bericht door Aster »

Daniela schreef: Hoe kom je er bij dat het lichamelijk aanpassen aan je mentale en geestelijke identiteit iets is voor halfslachtige transseksuelen. Geestelijk half man/half vrouw.


Vraagje; Hoe denk jij over een lesbische cis-vrouw?
Liefs Daniela
Een lesbische cisvrouw is als meisje geboren, dat is duidelijk.

Van de vrouwelijke bevolking is 3% lesbisch maar van de MTF gemeenschap maar liefst even 80-85%.

Rarara?

Media on topic: in de volksmond gaan MTF door voor 'omgebouwde homo's....maar niets is minder waar.
Het overgrote deel van de MTF bestaat uit 'omgebouwde heteromannen'.

Maar toch 'beklijft' iemand als Kelly in de media als 'omgebouwde homo'.......hoeveel (zeer) mannelijke, ex hetero bio vader transen die met bassende stem verkondigen '100% vrouw te zijn' er ook getoond worden in de media; dat beklijft niet.

Vermoedelijk omdat niemand, inclusief 1/2e/3e vrouw/moeder van hun kinderen, zich voor kan stellen dat er een vrouw schuilt in een (zeer) mannelijke man/bio vader...maar wel in een vrouwelijke 'homo'.

In dezelfde vergelijkingssferen als met jouw Ferrari: sommige vrouwen denken bij wijze van met een Rolls Royce getrouwd te zijn maar uiteindelijk blijkt dat een Cantaatje te zijn, als manlief zelf een vrouw 'blijkt' te zijn en in transitie gaat.

Van een vrouwelijke -voormalige- homo kun je gerust stellen dat het in transitie gaan in het verlengde van haar vrouwelijke natuur.
Laatst gewijzigd door Aster op 09 dec 2012, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: In de media

Bericht door Raisa »

Aster schreef: Van de vrouwelijke bevolking is 3% lesbisch maar van de MTF gemeenschap maar liefst even 80-85%.
Afbeelding
Je denkt toch niet dat je onder zo'n extreme uitspraak uit komt zonder een bron met harde cijfers te geven?
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: In de media

Bericht door Barbarella »

Levendula naar hoederhok..... knuppel vangen!

Houdt er alsjebliept mee op om zaken in rangorden te plaatsen.

Biovrouwen zijn niet beter dan transvrouwen. hetro transvrouwen zijn niet beter dan pottransvrouwen. getrouwde transvrouwen met kinderen hebben het niet makkelijker dan jonge transvrouwen zonder kinderen. Niet passabelte transvrouwen hebben net zo goed het recht te zijn wie ze zijn als wel passabeletrans vrouwen. Statistieken zijn niet van toepassing. Waarom zijn statistieken niet van toepassing? Omdat ik het zeg(hoofdletterpunt) Oh wat zeg je? klink ik als een kerel? mooi zo!

Accepteer jezelf en laat de rest met rust.

Levendula
Na mij de zondvloed!
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: In de media

Bericht door Aris »

Levedula, ben het helemaal met je eens, altijd maar alles in rangorde en hokjes willen plaatsen.

Ik vind dat ik zelf toch altijd overal buiten val wat dat betreft, heb er dan ook een grote hekel aan.
Ik ben ik, ben er aardig tevreden mee, wat een ander er ook van vind.
Ik pas nergens in en zou dat ook niet willen, laat iedereen gewoon ins zijn/ haar waarde en respecteer dat.
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: In de media

Bericht door J1nny »

Levendula schreef:Levendula naar hoederhok..... knuppel vangen!

Houdt er alsjebliept mee op om zaken in rangorden te plaatsen.

Biovrouwen zijn niet beter dan transvrouwen. hetro transvrouwen zijn niet beter dan pottransvrouwen. getrouwde transvrouwen met kinderen hebben het niet makkelijker dan jonge transvrouwen zonder kinderen. Niet passabelte transvrouwen hebben net zo goed het recht te zijn wie ze zijn als wel passabeletrans vrouwen. Statistieken zijn niet van toepassing. Waarom zijn statistieken niet van toepassing? Omdat ik het zeg(hoofdletterpunt) Oh wat zeg je? klink ik als een kerel? mooi zo!

Accepteer jezelf en laat de rest met rust.

Levendula
Applaus.
Ik heb kinderen.
Ik ben getrouwd.
Ik heb altijd in zeer mannelijke beroepen mijn brood verdiend.
Ik houd zeer veel van de vrouw waarmee ik al bijna 20 jaar samenleef.
Ik ben überpassabel, voor een grote grove kerel.

En oja, ik worstel al 35 jaar met mijn transseksualiteit, kleinigheidje waarschijnlijk.
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: In de media

Bericht door Raisa »

Dat respect moet uiteraard andersom ook gelden vanuit post-ops naar non-ops of mensen die twijfelen over de srs. Op Issis zie ik dat die mensen maar al te vaak travestiet of man genoemd worden.
Erin
Berichten: 305
Lid geworden op: 31 mar 2012, 21:18
Gender: Anders
Locatie: NoordOostpolder

Re: In de media

Bericht door Erin »

Ik heb even oppervlakkig de discussie bekeken, inhoudelijk ga ik er niet op in maar:
Levendula schreef:Levendula naar hoederhok..... knuppel vangen!

Houdt er alsjeblieft mee op om zaken in rangorden te plaatsen.

Biovrouwen zijn niet beter dan transvrouwen. hetro transvrouwen zijn niet beter dan pottransvrouwen. getrouwde transvrouwen met kinderen hebben het niet makkelijker dan jonge transvrouwen zonder kinderen. Niet passabelte transvrouwen hebben net zo goed het recht te zijn wie ze zijn als wel passabeletrans vrouwen. Statistieken zijn niet van toepassing. Waarom zijn statistieken niet van toepassing? Omdat ik het zeg(hoofdletterpunt) Oh wat zeg je? klink ik als een kerel? mooi zo!

Accepteer jezelf en laat de rest met rust.

Levendula
Ik sluit me hierbij aan.
De een heeft wat aan hokjes, de ander niet. Het belangrijkste is elkaar te respecteren ook als die anders is of een andere visie heeft dan jezelf. Leven en laten leven.
Groetjes
Elise
Gender: van beide kanten iets.
Gesloten