Nieuwe chat! Zie dit topic.

Verkiezingen!!!

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!

Op welke partij ga je stemmen?

Peiling eindigde op 22 mar 2021, 16:23

VVD
0
Geen stemmen
PVV
1
4%
CDA
0
Geen stemmen
D66
6
23%
GL
8
31%
SP
3
12%
PvdA
2
8%
CU
1
4%
PvdD
2
8%
Anders, namelijk?
3
12%
 
Totaal aantal stemmen: 26

Gebruikersavatar
Marieke
Berichten: 293
Lid geworden op: 01 feb 2014, 20:44
Gender: Trans MtF

Verkiezingen!!!

Bericht door Marieke »

Ik was benieuwd hoe onder ons het stemgedrag ligt, ik zag tot mijn verbazing er geen draadje over in dit lounge gedeelte, dus ik dacht, ik maak er 1tje aan, je hoeft geen uitleg te geven waarom je op iemand stemt als je dat niet wil, maar ik ben zelf wel benieuwd naar jullie antwoorden, ik zal netjes beginnen 😉

(de poll kan maar 10 opties hebben, dus ik heb de partijen die het hoogst in de peilingen staan in de poll gezet 🙄)

Ik was van plan om op Lilianne Ploumen te stemmen van de PvdA, ze wil zich inzetten voor dat vrouwen eindelijk gelijk worden aan mannen, en dat vind ik erg belangrijk want ze verdienen nog steeds minder, daarnaast vond ik haar erg sterk als minister van ontwikkelingssamenwerking toen ze hard optrad tegen landen die mensenrechten schenden (doodstraf invoeren op homoseksualiteit bijvoorbeeld) en de geldkraan naar die overheden dicht draaide en in plaats daarvan lokale organisatires steunen, ook staat ze bekend om haar inzet voor rechten van vrouwen over de hele wereld met bijvoorbeeld rechten voor abortus en dergelijke, en ten slotte heeft ze zich ook meermaals ingezet voor onze LHBTQIA+ probleempjes in de tweede kamer, dus vandaar stem ik op haar 😊
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Verkiezingen!!!

Bericht door Citizen Erased »

Ik zweef nog altijd. Opvallend vind ik wel dat ik eigenlijk niemand ken die ook maar enigszins overweegt om op de op voorhand gedoodverfde winnaar te stemmen. Zit je dan in een bubbel, het hoekje waar de klappen vallen óf is het een kwestie van goede smaak?
Gebruikersavatar
Marieke
Berichten: 293
Lid geworden op: 01 feb 2014, 20:44
Gender: Trans MtF

Re: Verkiezingen!!!

Bericht door Marieke »

Geen idee, maar het zal inderdaad wel Rutte 4 worden ben ik bang, maar hopelijk deze keer in een coalitie met wat linksere partijen 😊
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Verkiezingen!!!

Bericht door Jannet V »

Om het even weer bovenaan te krijgen. :D
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Verkiezingen!!!

Bericht door Citizen Erased »

Nederland slaapt verder..
Always Eva
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2021, 23:25
Gender: Geen

Re: Verkiezingen!!!

Bericht door Always Eva »

4 jaar klagen, verkiezingen... toch weer hetzelfde kiezen alle fouten vergeven blijkbaar... ik maak me op voor het aanhoren van weer 4 jaar klagen.
Ik ben wel klaar met de individualisering en verkapitalisering van NL.
Dus inderdaad.... we slapen verder....
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Verkiezingen!!!

Bericht door Citizen Erased »

Vier jaar gaan ze niet redden, er komen nog (minstens) twee parlementaire enqûetes inzake gevoerd wanbestuur aan. Al zou men zich (niet geheel ten onrechte) weleens gesteund kunnen voelen door het stemvee wat zich kennelijk al getroost weet met een weinig doorleefd “sorry” en nog wat holle frases over het gave land waar ze zich in bevinden.
Indien noodzakelijk neemt ons baken van fatsoen, Kaag, het dan over. Nog meer van hetzelfde, ditmaal met ander geslachtsdeel.
Gebruikersavatar
Marieke
Berichten: 293
Lid geworden op: 01 feb 2014, 20:44
Gender: Trans MtF

Re: Verkiezingen!!!

Bericht door Marieke »

Op zich wel blij met de groei van d66, maar links in het algemeen heeft flink moeten inleveren 😞
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Verkiezingen!!!

Bericht door Lise »

Citizen Erased schreef: 17 mar 2021, 23:52 Al zou men zich (niet geheel ten onrechte) weleens gesteund kunnen voelen door het stemvee wat zich kennelijk al getroost weet met een weinig doorleefd “sorry” en nog wat holle frases over het gave land waar ze zich in bevinden.
Ik denk dat een groot deel van de bevolking, inclusief ikzelf trouwens, dit land in de basis ook best "gaaf" vindt.
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Verkiezingen!!!

Bericht door Citizen Erased »

Lise schreef: 18 mar 2021, 11:10
Citizen Erased schreef: 17 mar 2021, 23:52 Al zou men zich (niet geheel ten onrechte) weleens gesteund kunnen voelen door het stemvee wat zich kennelijk al getroost weet met een weinig doorleefd “sorry” en nog wat holle frases over het gave land waar ze zich in bevinden.
Ik denk dat een groot deel van de bevolking, inclusief ikzelf trouwens, dit land in de basis ook best "gaaf" vindt.
Naar blijkt. Helaas niet dankzij, maar ondanks Rutte en co.