In de media

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gesloten
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: In de media

Bericht door J1nny »

Raisa schreef:Dat respect moet uiteraard andersom ook gelden vanuit post-ops naar non-ops of mensen die twijfelen over de srs. Op Issis zie ik dat die mensen maar al te vaak travestiet of man genoemd worden.
Iemand is wat hij/zij is.
Ik heb alleen niets met travestieten.
Dat is mijn afwijking, ik heb ook niets met mannen.
Wel met vrouwen.
En blijkbaar ruik ik op kilometers afstand wie vrouw is en wie niet.

Daarom zijn travestieten niet minder, alleen niet mijn ding.
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: In de media

Bericht door Raisa »

Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat je MtF's die om welke reden dan ook geen SRS kunnen of willen krijgen best veel pijn doet door ze een travestiet of man te noemen: hiermee misgun je ze de titel vrouw. Wie ben jij om te oordelen over hun vrouwelijke gevoelens waar je helemaal niets vanaf weet?
Wanneer je respect wilt krijgen zul je het ook moeten geven.
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: In de media

Bericht door J1nny »

En juist daar ben ik het met je eens.
Ik zal een M-F dan ook nooit een travestiet noemen.
Dat doe ik alleen tegen een travestiet.
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: In de media

Bericht door Barbarella »

Levendula heeft een bitchy evil testosteron bui, en dat maakt haar niet minder ongesteld dan welke bio babe dan ook.

Levendula schreef;"Accepteer jezelf en laat de rest met rust."

Fijn dat mensen het met mij eens zeggen te zijn maar waarom gaat het dan over RESPECT en niet over ACCEPTATIE!

Respect kun je afdwingen acceptatie niet.

Acceptatie van anderen begint bij de acceptatie van jezelf.
Acceptatie door anderen begint bij Acceptatie van jezelf.

Hey dat is leuk, daar kan je aan werken. en als je daar niet aan wil werken. nou dan ga je toch lekker lopen knokken voor respect. Ik hoop dat je van knokken houdt want je wint het nooit.

Levendula
Na mij de zondvloed!
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: In de media

Bericht door J1nny »

Ik heb mijzelf volledig geaccepteerd, dat is het probleem niet.
De meeste mensen in mijn omgeving ook wel, in meer of mindere mate.

Ik heb alleen niets met, nu ga ik in herhaling vallen, doei.
Jasper
Berichten: 196
Lid geworden op: 28 sep 2012, 19:48
Gender: Man
Locatie: Borger

Re: In de media

Bericht door Jasper »

mensen, zullen we het gezellig houden? Dit is toch niet nodig. Iedereen beleeft de dingen op zijn of haar eigen manier, dus geef elkaar wat ruimte!
wat de moeite waard is is de moeite waard
Hexley
Berichten: 134
Lid geworden op: 02 apr 2012, 11:17
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: In de media

Bericht door Hexley »

Raisa schreef:
Aster schreef: Van de vrouwelijke bevolking is 3% lesbisch maar van de MTF gemeenschap maar liefst even 80-85%.
[ Afbeelding ]
Je denkt toch niet dat je onder zo'n extreme uitspraak uit komt zonder een bron met harde cijfers te geven?
Wikipedia - Homoseksualiteit: Percentages

In België en Nederland wordt vaak gezegd dat één op de tien inwoners in mindere of meerdere mate homoseksueel is. Dit cijfer komt echter uit het Amerikaanse Kinsey report uit 1948 en werd sindsdien vooral door de homobeweging gebruikt. Nederlands onderzoek in de jaren zestig gaf een resultaat van 5% overwegend homoseksuele respondenten. Uit het rapport "Niet te ver uit de kast" van het Sociaal en Cultureel Planbureau uit 2012 blijkt dat grofweg 4% van de mannen en 3% van de vrouwen zich als homoseksueel, resp. lesbisch identificeert. Als biseksueel betitelen zich 3% van de mannen en eveneens 3% van de vrouwen, terwijl 10% van de mannen en 12% van de vrouwen aangaven dat zij één of meerdere keren seks hebben gehad met mensen van het eigen geslacht.[2]

In grote steden wonen vaak relatief meer homoseksuele mannen en vrouwen. Zo bleek in 2009 dat in Amsterdam tussen de 10 en 11% van de mannen van 18 jaar en ouder homoseksueel is en tussen de 3 en 4% van de vrouwen lesbisch. Van de mannen tussen 30 en 34 jaar woonde 11,7% samen met een man en was 5,9% van de vrouwen samenwonend met een vrouw.[3]
Die uitspraak van Aster, is dus helemaal niet zo gek hoor,... ;)
Afbeelding
mevrouwgriezel
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:08
Gender: Trans MtF

Re: In de media

Bericht door mevrouwgriezel »

Daniela schreef: Hoe kom je er bij dat het lichamelijk aanpassen aan je mentale en geestelijke identiteit iets is voor halfslachtige transseksuelen.
Ik heb dat niet gezegd, lees mijn postje nog maar eens na.
Merel77 schreef:Goed van je Jinny dat je gewoon bij jezelf blijft. Ik vind een vagina trouwens ook essentieel. Wat mevrouw griezel zegt daar snap ik echt helemaal niks van. Ik zou zeggen dat ik een vrouw ben omdat ik dat van binnen ben, om hoe je je voelt inderdaad, maar ik zou echt niet zonder vagina kunnen hoor... Iedere vrouw heeft toch een vagina, zo raar is dat dus niet.
Iedere GEBOREN vrouw heeft een vagina...wordt dus GEBOREN MET een vagina en NIET met een piemel. Dat is dus geen argument.
Dat het voor jouw persoonlijke gevoel klopt een vagina te hebben heeft alles met JOU te maken en niet met het "vrouw-zijn" want
biovrouwen worden niet voor die keuze gezet: In je lichaam laten snijden om het aan te passen aan je gevoel of niet?

We hebben geen getallen van biovrouwen die in zo'n situatie terecht komen en wat ze dan doen/beslissen.
Het is heel grappig hoe het mannelijke gedrag van transen wordt afgedaan als emancipatie... maar blijkbaar kun je geen vrouw zijn
met een piemel... dan ben je niet "vergaand" vrouw, maar een shemale. Dat is wat jij zegt Merel.

Ik vind het erop lijken dat jij, net als veel andere transseksuelen die ik heb ontmoet, de realiteit als het ware inkleuren. Op de manier
zoals het hen uitkomt en bevalt. Of het kan zijn dat de meeste zelfs niet in staat zijn voorbij hun eigen transseksualiteit de wereld in te kijken
en de ware mening van mensen te kunnen en willen aanhoren, en dus niet de opmerkingen die ze je uit respect en redelijkheid/bezorgdheid verkopen.

Het is zeer interessant te weten dat we voor veel mensen een TS zijn, en dus NIET een vrouw. Zelfs voor de mensen die ons als vrouw zien,
die zullen ons OOK zien als TS. Waarom? Omdat we TS zijn. Je kunt een ander niet verplichten mee te gaan in jouw belevingswereld
alleen... want de ander heeft ook recht op zijn of haar belevingswereld en de rol die wij daar in hebben zal niet altijd de rol zijn die wij
voor onszelf wensen...

Het is goed voor je rechten op te komen als TS maar je hoeft niet door te draven om zodoende
mensen jouw werkelijkheid op te dringen. Verspilde moeite want dat krijg je toch niet voor elkaar.
Bovendien heeft de ander OOK recht op zijn subjectieve werkelijkheid en die kan er soms heel anders uitzien.

En nuchterheid en inlevingsvermogen zijn je vijanden niet.
En ik ben dat ook niet.

Binnen intieme situaties vind ik dat een ander het recht heeft te weten dat wij trans-zijn... net zoals wij het recht hebben om respectvol als een vrouw behandeld te worden.

Groetjes
Mevrouw Griezel
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: In de media

Bericht door Venka »

Ik vind deze discussie redelijk ver door draven over welk plaatje op wie geplakt moet worden.Het klinkt als competitie drang wat in de mannenwereld heel normaal is,een discussie die door testosteron word beslecht.Ik zie hier geen FtM aan de discussie mee doen,en terecht ook het gaat echt nergens over.Neem mensen gewoon zo als ze zijn, als mensen.Dat hokjes gedoe..word er echt misselijk van.Een discussie tussen 2 mannen of iemand buitenspel staat of niet komt hier heel dichtbij.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: In de media

Bericht door Anon20180501 »

Nogmaals, dit schreef je mevr. Griezel;
Aan het ene uiterste heb je TSen die het vrouw-zijn nergens anders aan relateren dan aan het hebben van een vagina (de meer mannelijk denkende)...
Hier lijk je te willen suggereren dat seksuele geaardheid cq seksuele voorkeur, kortom seksualiteit een rol speelt in de keuzes die men maakt...

Vervolgens;
En aan het andere eind bevinden zich TS die het vrouw-zijn ook relateren aan het hebben van een vrouwelijke inborst en geaardheid (de meer vrouwelijk denkende).
En hier lijk je te willen suggereren dat genderidentiteit een rol speelt in de keuzes die men maakt...

Mijn vrouwlijke inborst/genderidentiteit heeft me doen besluiten om het traject in te gaan en voor mijn gevoel hoort daar een srs bij om het beeld dat ik van mezelf als vrouw heb te volmaken. Daarbij komt niets mannelijks kijken. Sterker nog, ik heb nooit als een man gedacht, gehandeld en daarnaar gedragen. Wel me proberen in te denken hoe een man dacht, handelde en zich gedroeg en dat zoveel als ik kon geimiteerd om toch maar, al was het geforceerde uit compensatiegedrag voor het van nature ontbreken van deze eigenschappen, als man over te komen en gezien te worden maar daar ben ik nooit in geslaagd.

Deze visie op mezelf als vrouw zijnde en de keuzes die ik daarin gemaakt heb hebben ook niets te maken met hoe bio/ts-mannen naar vrouwen kijken en daarover denken. In het dagelijks leven loop ik dan ook niet rond te bazuinen of visueel te 'bewijzen' dat ik een vrouw ben. Mijn looks, verschijning, gedrag en handelen zorgen ervoor dat ik als vrouw gezien word. Wel vertel ik erover als daar aanleiding toe is om misverstanden en teleurstellingen te voorkomen maar meestal pas als 'ze' al diep in mijn prive-levensfeer cg omgeving doorgedrongen zijn en/of een relatie met mij willen aangaan. Elk ander laat ik in het ongewisse.

Liefs Daniela
Laatst gewijzigd door Anon20180501 op 10 dec 2012, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten