Nieuwe chat! Zie dit topic.

Stemmen TK2021

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Brownie »

Serena schreef: 25 jan 2021, 23:27 Je duidt nu meer op Amerikaanse politiek dan Nederlandse, maar ik ken wel LGBT mensen die zich kunnen vinden in wat je opnoemt. En daarom republikeins stemmen. Die houden dat dan vaak voor zich omdat het minder geaccepteerd wordt in de gemeenschap.
Ja daarom vroeg ik het ook even na. Conservatief is een breed begrip :) Ik kan me wel voorstellen dat LGB ers er moeite mee hebben als je tegen het homohuwelijk bent. En hoewel ik zelf tegen het burgerlijk huwelijk in welke vorm dan ook ben, kan ik me wel voorstellen dat zo'n politieke voorkeur invloed kan hebben op een vriendschap.

Maar ik ben het met jou en Februari eens dat we weer terug moeten naar het onderwerp van dit topic, zoals Februari schreef: Enige wat belangrijk is (en daar was deze topic om) is dat er wat moet veranderen in de zorg voor transgenders. DelicateFlower had een mooi begin gemaakt met een overzicht van de verkiezingsprogramma's en Emma had een goede link gedeeld waarmee je het partijgedrag kan zien aangaande de moties van de afgelopen jaren. Wat ik me nog afvroeg: is er ook zo'n site met een overzicht van het stemgedrag van de partijen in de eerste en tweede kamer aangaande wetsvoorstellen en amendementen?

Kan de politiek een rol spelen in de omgang met transgenders? Ik denk dat de politiek wel degelijk een rol kan spelen in de zorg voor transgenders. Zij schept de grenzen waarbinnen de zorgverzekeraars werken, die dan weer (binnen die grenzen) de werkwijze van genderteams zoals het VUMC mogelijk maken. Hetzelfde geldt overigens ook voor de grenzen buiten de zorg, zoals bijvoorbeeld de geslachtsregistratie en zelfs de Nederlandse taal.
vickyblauw
Berichten: 296
Lid geworden op: 24 sep 2014, 10:40
Gender: Transgender

Re: Stemmen TK2021

Bericht door vickyblauw »

De stemwijzer is weer online beschikbaar.

Stemwijzer.nl
You can't run away from the person you are in your heart. Just be!
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Citizen Erased »

Zeer lezenswaardig stukkie van mijn favoriete lijstduwer.
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Brownie »

Lisa zit in de TK dunkt me :) Gefeliciteerd Eva
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Anon20230219 »

Brownie schreef: 19 mar 2021, 20:21 Lisa zit in de TK dunkt me :) Gefeliciteerd Eva
Tja je zin dekt de lading want ze is transgender en zit in de TK.
Hiep hiep hoera ofzo?
Waarom dat nu zo in de media moet worden aangedikt snap ik niet helemaal.
Bij Shownieuws van SBS6 waren ze verbaasd dat wij als transgenders ook nog wat kunnen naast ons transgender zijn.
Lisa T is goed in ICT en ik als transgender schijn goed te zijn in het tot leven wekken van dood gewaande elektronica.

Wat ik er van vernomen heb is dat zij zich niet echt sterk gaat maken voor thema's welke ons als transgenders betreft in de TK dus ja..vergeef mij de gelaten houding op dit nieuwsfeit.
Zij wordt er beter financieel van en ik mag met laag inkomen verder strijden met Stepwork/zorgverzekering en het VU om mijn transitie af te ronden.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Emma »

Nounounou.

Ik denk dat het juist goed is dat Lisa laat zien dat ze geen one-issue kamerlid is. Het betekent niet dat ze de T-issues nu laten verpieteren, integendeel. Elke fractie werkt als het goed is als een team en dit soort dingen worden gewoon gezamenlijk besproken en besloten. Er is bovendien nog niks definitief ten aanzien van de portefeuilleverdeling.

De boel al tot de grond toe afbranden en impliciet zakkenvuller roepen voor er ook maar iemand daadwerkelijk beëdigd is is best wel een beetje heel erg kort door de bocht.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Stemmen TK2021

Bericht door MichelleB »

Ja. Wel hiep hiep hoera, want representatie is belangrijk.
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Suzanne1
Berichten: 201
Lid geworden op: 25 jan 2020, 02:46
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Nieuwegein

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Suzanne1 »

MichelleB schreef: 20 mar 2021, 15:49 Ja. Wel hiep hiep hoera, want representatie is belangrijk.
Ff wat anders.
"Representatie" is een mooi woord, echter als je het woord splitst in re-presentatie wordt het toch heel wat anders. Best maf omdat een "-" eigenlijk niks is. Ik kwam er op omdat als je het woord "representatie" uitspreekt, er een korte pauze zit tussen "re-" en de rest.
Ik weet het, het is mijn afwijking om zoiets te zien. Normaal komt er nu een flauwe woordgrap met "re-" maar vreemd genoeg schiet me nu ff niks te binnen.
Ik denk nog ff na over re-pressie en re-gelnicht...
:happy-smileyinthebox:
:sad-bored: Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht!
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Stemmen TK2021

Bericht door MichelleB »

Wat een bizarre toevoeging
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Suzanne1
Berichten: 201
Lid geworden op: 25 jan 2020, 02:46
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Nieuwegein

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Suzanne1 »

Bedankt, zolang je het maar niet te serieus neemt. Het gaat me alleen om de woordverandering.
Een lolletje af en toe mag toch?
:sad-bored: Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht!