Nieuwe chat! Zie dit topic.

Stemmen TK2021

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Februari
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 aug 2020, 15:22
Gender: Trans MtF

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Februari »

Ben blij voor Lise dat ze in de tweede kamer zit en hoop op goede zaken in de politiek voor de zorg omtrent transgenders. Mijn nare ervaring met de lange wachttijden en onnodig lange traject wens ik niemand toe.

Toch heb ik op Thierry Baudet gestemd. Niet omdat ik hem zo'n lekkere stuk van een gozer vind, maar omdat ik mij veiliger voel bij zijn rebelie tegen alle onzin. ;)
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Danielle »

Februari schreef: 21 mar 2021, 01:38 Ben blij voor Lise dat ze in de tweede kamer zit en hoop op goede zaken in de politiek voor de zorg omtrent transgenders. Mijn nare ervaring met de lange wachttijden en onnodig lange traject wens ik niemand toe.

Toch heb ik op Thierry Baudet gestemd. Niet omdat ik hem zo'n lekkere stuk van een gozer vind, maar omdat ik mij veiliger voel bij zijn rebelie tegen alle onzin. ;)
Je weet dat Baudet deze week alweer de eerste openlijke aanval op ons als trans personen heeft geopend? We hebben een parlement dat voor zeker 20% openlijk transfoob is, en nog eens 14% die ook genegen zijn om tegen verbetering van de positie van LHBT te stemmen.

Het is maar waar je jezelf veilig bij voelt.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Citizen Erased »

Danielle schreef: 21 mar 2021, 07:22 Je weet dat Baudet deze week alweer de eerste openlijke aanval op ons als trans personen heeft geopend? We hebben een parlement dat voor zeker 20% openlijk transfoob is, en nog eens 14% die ook genegen zijn om tegen verbetering van de positie van LHBT te stemmen.
Doel je nu op de genderkeuzeweek bij basisscholen?
Gebruikersavatar
Februari
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 aug 2020, 15:22
Gender: Trans MtF

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Februari »

14% houd gelukkig in dat 86% voor verbetering is. Ik heb om economische redenen en voor het recht op lichamelijke zelfbeschikking op hem gestemd. Hij is meer een rebel die mensen zoals ik nodig hebben op dit moment.

Zijn "aanval" mening over het tv programma Gewoon Bloot door het een als een opening voor pedofilie te zien en dat er "zelfs transgenders" in voorkomen deel ik uiteraard niet. Het zou mij een worst wezen of hij daar last van heeft. Hij heeft geen invloed op hoe ik me voel in de samenleving als transgender gerelateerde persoon.

Tot zover dient hij wel een goede weerstand onder een deel van de bevolking aan te moedigen omtrent de crisis. Die weerstand is voor deze deel momenteel echt nodig. Ik ben zeer tevreden met de uitslag op dit moment. Niet te links, niet te rechts. Precies zoals ik graag een douche instap: niet zo heet en niet koud. Ik heb juist meer hoop op een goede tijd die we tegemoet gaan. ;)


PS: als het goed is zou die programma vandaag op tv komen. Ben wel erg benieuwd. ........ Op teletekst gekeken: Het komt om 19:20. Op NL3. Top!
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Danielle »

Februari schreef: 21 mar 2021, 09:34 14% houd gelukkig in dat 86% voor verbetering is. Ik heb om economische redenen en voor het recht op lichamelijke zelfbeschikking op hem gestemd. Hij is meer een rebel die mensen zoals ik nodig hebben op dit moment.
20+14= 34. Eenderde van de tweede kamer is openlijk transfoob en/of heeft in de afgelopen kabinetsperiode tégen LHBT positieve moties en wetten gestemd.
Zijn "aanval" mening over het tv programma Gewoon Bloot door het een als een opening voor pedofilie te zien en dat er "zelfs transgenders" in voorkomen deel ik uiteraard niet. Het zou mij een worst wezen of hij daar last van heeft. Hij heeft geen invloed op hoe ik me voel in de samenleving als transgender gerelateerde persoon.
Nee. Het gaat erom dat hij op ostentatieve wijze aankondigt dat hij kamervragen gaat stellen over het 'opdringen van genderideologie' omdat er op scholen aandacht geschonken gaat worden aan het concept genderidentiteit.

Dit is de eerste actie van velen die we gaan zien vanuit het rechts-conservatieve deel van de kamer dat iedere kans zal aangrijpen om de mensenrechten die de LHBT gemeenschap op moeizame wijze heeft vergaard terug te dringen. En als de kansen zich niet aandienen, dan zullen ze die zelf wel creëren. Dat patroon hebben we gezien in de VS, Hongarije en Polen waar extreem-rechts populisme een steeds harder gaat schreeuwen.

Ik durf er geld op in te zetten dat er nog voor het einde van het jaar minstens één motie ingediend wordt om iets van LHBT rechten in te perken en dat er voor het einde van 2022 er minstens één wetsvoorstel dat LHBT emancipatie terugdraait is ingediend.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Stemmen TK2021

Bericht door MichelleB »

"Ik stem op de uil", zei de muis. "Want hij lijkt me zo wijs"
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Nate_0 »

@Februari... Je als LHBT veilig voelen bij een antisemitische, anti-islamitische en racistische partij... Dat vind ik nogal wat. Evenals de aanname dat als een 14% actief tégen LHBT-rechten is, dat zou betekenen dat de rest vóór vooruitgang is. Zo werkt het natuurlijk niet; er zal een groep mensen zijn die het niks kan schelen en mee gaat met wat het hardst geroepen wordt, en waarschijnlijk ook een aantal mensen die hun bekrompen ideologieën niet uitspreken.

Baudet heeft volgens Februari geen invloed op hoe zij zich voelt, maar Baudet heeft wel invloed op hoe het land durft te praten over dit soort issues. Zijn beleid is openlijk intolerant--dit hebben we bij Trump ook gezien--en daardoor gaat de algemene intolerantie ook omhoog. Ik voel me een stuk minder veilig wanneer systematische onderdrukking van minderheden niet alleen wordt goedgesproken maar als groot punt op een verkiezingsagenda staat.

Rebels vind ik hem trouwens ook niet. Eerder iemand die onbeschaamd arrogant is en enkel voor zijn eigen hachje gaat.

Ik zie niet in hoe iemand als Baudet een positieve invloed kan hebben op Nederland, zeker niet als het op de belangen van minderheden aan komt (welke minderheid dat dan ook is). En Baudet-stemmers, zeker vanuit minderheidsgroepen (lees: iedereen die geen welvarende cisgender heteroseksuele witte man van middelbare leeftijd is)? Die zijn naïef.

Trouwens, @Citizen Erased... Als je zo tegen mensen hun eigen keuzes in gender bent, waarom ben je dan in transitie gegaan?
Laatst gewijzigd door Nate_0 op 21 mar 2021, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
meerdere zakken met zaagsel
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Citizen Erased »

Danielle schreef: 21 mar 2021, 12:07 Ik durf er geld op in te zetten dat er nog voor het einde van het jaar minstens één motie ingediend wordt om iets van LHBT rechten in te perken en dat er voor het einde van 2022 er minstens één wetsvoorstel dat LHBT emancipatie terugdraait is ingediend.
Ik durf er ook geld op in te zetten dat er nog voor het einde van het jaar minstens een paar duizend zich in het land mogen vestigen die niks gevroten hebben van het LHBTI-evangelie en daar ronduit vijandig tegenover staan en dat we, zolang linkse fatsoensrakkers liever wegkijken, veroordeeld zullen zijn tot extreem-rechtspopulisten om die beklijvende handschoen enigszins op te pakken. Helaasch.
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Citizen Erased »

Nate_0 schreef: 21 mar 2021, 12:53 Trouwens, @Citizen Erased... Als je zo tegen mensen hun eigen keuzes in gender bent, waarom ben je dan in transitie gegaan?
Ehr.. als ik m’n gender had kunnen kiezen, was ik niet in transitie gegaan?
Daarbij: kinderen kunnen volwassenen meer leren dan omgekeerd, zeker wanneer het om dit ‘thema’ gaat (wat bij kinderen een absoluut non-issue is totdat het door volwassenen thema gemaakt wordt).
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Nate_0 »

Citizen Erased schreef: 21 mar 2021, 13:15 Ehr.. als ik m’n gender had kunnen kiezen, was ik niet in transitie gegaan?
Daarbij: kinderen kunnen volwassenen meer leren dan omgekeerd, zeker wanneer het om dit ‘thema’ gaat (wat bij kinderen een absoluut non-issue is totdat het door volwassenen thema gemaakt wordt).
Hoe ik dit nu opvat: Je bent dus tegen "genderkeuzeweek" en denkt dat kinderen geen issue hebben met genderidentiteit. "Genderkeuzeweek" is dus een probleem voor je omdat gender geen keuze is. Natuurlijk wordt het ook nergens zo genoemd, jij brengt zelf de "keuze" er in--het thema is genderdiversiteit. Tegelijkertijd is het uit de kast komen en in transitie gaan wél een keuze, en een optie waar kinderen niet per se van af weten. Ik had in ieder geval geen idéé als kind. Kinderen herhalen bovendien wat ze van hun ouders mee krijgen, dus als zij denken dat iemand die transgender is liegt/fout bezig is/etc. zal dat kind dat over nemen. Bovendien ervaren kinderen gender al vanaf een jaar of 3, dus kan best dat ze zelf transgender zijn en door dit soort openheid eerder in transitie kunnen en de verkeerde pubertijd vermijden. Of dat een van hun vriendjes/vriendinnetjes of papas/mamas transgender is.

Maar ik snap ook dat begrip opbrengen voor een medemens die anders is extreem moeilijk kan zijn. Zeker wanneer je geen genderdiversiteitsweek hebt gehad als kind en je opeens alles als volwassene nog moet leren.
meerdere zakken met zaagsel