Stemmen TK2021

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gesloten
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Hielke »

Uit het verkiezingsprogramma van Forum voor Democratie (p26):
"Wij willen...geen subsidies voor organisaties die een bijzondere “identiteit” vertegenwoordigen...en
geen speciale LHBTI-convenanten."

Dag Transvisie? Dag COC? enz.
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Hielke »

Citizen Erased schreef: 21 mar 2021, 12:53 Ik durf er ook geld op in te zetten dat er nog voor het einde van het jaar minstens een paar duizend zich in het land mogen vestigen die niks gevroten hebben van het LHBTI-evangelie en daar ronduit vijandig tegenover staan en dat we, zolang linkse fatsoensrakkers liever wegkijken, veroordeeld zullen zijn tot extreem-rechtspopulisten om die beklijvende handschoen enigszins op te pakken. Helaasch.
Ik deel je zorg.
Maar als extreemrechts het middel is tegen andere intoleranten, lijkt me het middel minstens even erg als de kwaal.

Als neergestoken worden door je eigen bodyguard.
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Citizen Erased »

Nate_0 schreef: 21 mar 2021, 13:41 Hoe ik dit nu opvat: Je bent dus tegen "genderkeuzeweek" en denkt dat kinderen geen issue hebben met genderidentiteit.
Nee hoor, ik zet ‘m veel scherper aan: het niet-conforme gedrag wat kinderen soms vertonen wordt gelabeld teneinde volwassen houvast te bieden, terwijl dit voor kinderen zelf totaal onnodig is. Dat ‘genderdivers’ daarbij een acceptabelder label is dan ‘genderkoekoek’ staat buiten kijf, maar doet niet af aan de labeltjesgekte die gaande is. Er zijn legio lesbische vrouwen die gelijksoortige gedragspatronen vertoonden als transgendermannen in hun jeugd, en die desgevraagd gelukkig zijn met hun vrouwzijn op latere leeftijd. Hoe differentieer je die twee groepen wanneer de zwaarte enkel nog op gender ligt en de stereotype gedragingen die daarbij wel of niet zouden horen?
Laat kinderen kind zijn. Het is vrij gezond om pas na je kindertijd te ontdekken hoe je ongeveer in mekaar steekt - en ook zeker geen schande om pas op latere leeftijd in transitie te gaan. Misschien moeten we maar eens van dat stigma af.
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Danielle »

Citizen Erased schreef: 21 mar 2021, 14:29
Nate_0 schreef: 21 mar 2021, 13:41 Hoe ik dit nu opvat: Je bent dus tegen "genderkeuzeweek" en denkt dat kinderen geen issue hebben met genderidentiteit.
Er zijn legio lesbische vrouwen die gelijksoortige gedragspatronen vertoonden als transgendermannen in hun jeugd, en die desgevraagd gelukkig zijn met hun vrouwzijn op latere leeftijd.
Wauw. Gewoon wauw. Niet gedacht dat ik uitgerekend op dit forum dat terf-argument van transing the children tegen zou komen.

Ik geeft het op.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Citizen Erased »

Hielke schreef: 21 mar 2021, 14:08
Citizen Erased schreef: 21 mar 2021, 12:53 Ik durf er ook geld op in te zetten dat er nog voor het einde van het jaar minstens een paar duizend zich in het land mogen vestigen die niks gevroten hebben van het LHBTI-evangelie en daar ronduit vijandig tegenover staan en dat we, zolang linkse fatsoensrakkers liever wegkijken, veroordeeld zullen zijn tot extreem-rechtspopulisten om die beklijvende handschoen enigszins op te pakken. Helaasch.
Ik deel je zorg.
Maar als extreemrechts het middel is tegen andere intoleranten, lijkt me het middel minstens even erg als de kwaal.

Als neergestoken worden door je eigen bodyguard.
Het is een duivels dilemma. De Deense PvdA bewijst dat het kan zonder je te verlagen tot een mensonterend niveau (grenzen dicht, geen mens meer naar binnen-retoriek). Hopelijk vindt dat hier navolging, al word ik van de analyses van het eigen verlies niet al te optimistisch.
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Hielke »

Citizen Erased schreef: 21 mar 2021, 14:29 ...het niet-conforme gedrag wat kinderen soms vertonen wordt gelabeld teneinde volwassen houvast te bieden, terwijl dit voor kinderen zelf totaal onnodig is.
Bedoel je zoiets als: wanneer een jongen graag roze jurkjes draagt hoeft dat niet te zeggen dat 'ie transgender is (of homo, for that matter)? Misschien is het gewoon een jongen die graag roze jurkjes draagt?
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Citizen Erased »

Danielle schreef: 21 mar 2021, 14:34
Citizen Erased schreef: 21 mar 2021, 14:29
Nate_0 schreef: 21 mar 2021, 13:41 Hoe ik dit nu opvat: Je bent dus tegen "genderkeuzeweek" en denkt dat kinderen geen issue hebben met genderidentiteit.
Er zijn legio lesbische vrouwen die gelijksoortige gedragspatronen vertoonden als transgendermannen in hun jeugd, en die desgevraagd gelukkig zijn met hun vrouwzijn op latere leeftijd.
Wauw. Gewoon wauw. Niet gedacht dat ik uitgerekend op dit forum dat terf-argument van transing the children tegen zou komen.

Ik geeft het op.
Dat is nou jammer, zeker omdat je het laatste deel van mijn quote weglaat. Hoe wedijver je met dat argument dan? De meesten komen pas op het onderscheid wanneer ze in hun puberteit zitten. Lijkt me ook niet heel gek. Of is het argument automatisch irrelevant omdat jij het met een bepaald kamp associeert (waar ik absoluut niet toebehoor)? Daarbij: wat is er mis met een lesbische vrouw zijn? Inclusie is een wondere wereld..
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Citizen Erased »

Hielke schreef: 21 mar 2021, 14:45
Citizen Erased schreef: 21 mar 2021, 14:29 ...het niet-conforme gedrag wat kinderen soms vertonen wordt gelabeld teneinde volwassen houvast te bieden, terwijl dit voor kinderen zelf totaal onnodig is.
Bedoel je zoiets als: wanneer een jongen graag roze jurkjes draagt hoeft dat niet te zeggen dat 'ie transgender is (of homo, for that matter)? Misschien is het gewoon een jongen die graag roze jurkjes draagt?
Inderdaad.
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Lise »

Citizen Erased schreef: 21 mar 2021, 14:29
Nate_0 schreef: 21 mar 2021, 13:41 Hoe ik dit nu opvat: Je bent dus tegen "genderkeuzeweek" en denkt dat kinderen geen issue hebben met genderidentiteit.
Hoe differentieer je die twee groepen wanneer de zwaarte enkel nog op gender ligt en de stereotype gedragingen die daarbij wel of niet zouden horen?
Laat kinderen kind zijn. Het is vrij gezond om pas na je kindertijd te ontdekken hoe je ongeveer in mekaar steekt - en ook zeker geen schande om pas op latere leeftijd in transitie te gaan. Misschien moeten we maar eens van dat stigma af.
Op kinderen van welke leeftijd doel je nu precies? Differentieren op hele jonge leeftijd is natuurlijk ook mega-lastig, en wordt bovendien ook nog eens zwaar beinvloed door de rol van de ouders. Je had altijd al ouders die structureel weigeren te accepteren dat hun kind anders is, aan de andere kant zijn er tegenwoordig ook ouders waarbij zelfs ik me afvraag of ze niet een beetje erg hard van stapel lopen om hun kind op hele jonge leeftijd een trans-etiket op te plakken.
Maar je hebt hele jonge leeftijd (basisschoolleeftijd) en je hebt puberteit leeftijd. Dat we van het stigma af moeten van op latere leeftijd in transitie gaan: mwoah. Misschien geldt dat voor FtM minder dan voor MtF, maar pas na je puberteit in transitie gaan omdat de maatschappij vindt dat je het pas op latere leeftijd "zeker" kan weten staat in veel gevallen garant voor een leven lang onnodig raar aangekeken worden en moeilijk passen (in zowel de Engelse als de Nederlandse zin van het woord). Wat ik nu over mezelf weet, wist ik ook al wel toen ik 15 was.
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Eva »

Citizen Erased schreef: 21 mar 2021, 14:29[...]
Er zijn legio lesbische vrouwen die gelijksoortige gedragspatronen vertoonden als transgendermannen in hun jeugd, en die desgevraagd gelukkig zijn met hun vrouwzijn op latere leeftijd.
[...]
Hiermee ga je toch iets te ver. Sowieso meen ik dat de verschillende standpunten voldoende zijn uitgediept hier.
Slotje dus.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gesloten