In de media

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: In de media

Bericht door Fay »

Mijn id, niemand hoeft zich hier te verantdoorden dan wel te rechtvaardigen

Joyy
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: In de media

Bericht door Merel77 »

Mevrouw Griezel,

Je doet je naam iig eer aan. Ik snap de mods niet. Mensen als jij en aster hebben toch niets te zoeken op een forum waarin mensen ervaringen proberen uit te wisselen. En als je altijd maar aan zit te vallen en aan zit te vallen, dan moet je je niet zo aanstellen als je de bal eens teruggekaatst krijgt. Jullie halen het niveau continue naar beneden, ieder fatsoenlijk gesprek over oprechte gevoelens worden doodgeslagen. Het is al lame genoeg als de natuurlijke verschillen tussen genders onderling tot conflicten leiden, maar als er ook nog opzet in het spel is... en dan de vrede proberen te bewaren? Moeten we allemaal maar als een stel verstandige schapen inze mond houden ofzo? En dan de mods die maar blijven zeuren over recht op vrijheid van meningsuiting, iets met opmerkingen in zijn algmeenheid vs directe aanvallen blablabla. Het is jullie schuld, maar ook van de mods, die hadden jullie er al lang geleden uit moeten kicken. Maargoed, waarschijnlijk is het normbesef van de mods ook niet zo hoog. En als je denkt dat we ons dat allemaal maar moeten laten zeggen: nou mooi niet. Lekker grimmig zo'n forum, heel leuk. Achterlijke mensen hier, achterlijke mods. Dat moet dan het leukste forum zijn. Belachelijk. Ik voel me echt vreselijk als gender jongere van al weer 35 inmiddels tussen al die zure, verbitterde fossielen. Echt verschrikkelijk dit.

Ik heb niemand uitgescholden voor shemale. Als je aangeeft dat je tevreden bent met dat ding en dan gaat roepen dat dat vrouwelijk is en als je dan ook nog continue probeert te suggereren dat er niemand vrouwelijker is dan jij en weet ik veel wat al niet meer, nou sorry hoor maar dat vind ik compleet belachelijk.

Het is wat anders als je gewoon je srs nog niet hebt gehad. En mevrouw griezel, ik ga niet inhoudelijk in op je trol bericht. Het standpunt wat jij verkondigt is een heel eenzaam standpunt, niemand ziet dat zo, cis mensen al helemaal niet omdat het helemaal tegen het gezond verstand indruist. Daar komt nog bij dat je met je bericht ook helemaal geen poging lijkt te doen om oprecht te communiceren dus waarom zou ik. Ik zal er wel een melding van maken bij de mods en dan zullen zij waarschijnlijk wel weer zeggen dat het inderdaad wel een erg onvriendelijk bericht is gevolgd door een of andere maar.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: In de media

Bericht door Venka »

Je hebt gelijk hoor Merel,deze hele discussie gaat nergens over.De mod,s en Admins bepalen de regels en bepalen ook tot hoever een discussie mag gaan.Deze discussie draait uit op modder gooien en mensen kwetsen.Ik heb jaren lang zelf een groot forum geleid voor een on-line game,ik was 1 van de Admins die dus de mod,s moesten aansturen en in een discussie als deze was die al lang op slot en berichten werden verwijderd.Sommige gebruikers kregen een forum ban en een waarschuwing normaal communiceren of op zouten.

Geven de admins/mods geen grenzen aan dan is het hek van de dam

Ik ben ook lid van een ander forum wat niks met T zijn heeft te maken,daar komen per dag tussen de 500 en 1000 leden on-line en zonder dit gezeur,waarom omdat de admin/mods gelijk ingrijpen als forum regels worden geschonden.Het gaat om het geheel leuk te houden en een mooi informatief forum te krijgen waar geen scheef groei is tussen de diverse vormen van gender expressie.

Ik hanteerde altijd de stelling regels zijn regels,bevalt je de regels niet,kom dan niet meer hier of open een topic om een discussie te beginnen over de regels maar ik gaf iedereen 99% kans dat regels niet werden veranderd.Bij aanmelding op een forum van mij was accepteren van regels een voorwaarde voor registratie,dus weinig ruimte voor discussie.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: In de media

Bericht door Aster »

Merel77 schreef: Mensen als jij en aster hebben toch niets te zoeken op een forum waarin mensen ervaringen proberen uit te wisselen.
Dat doen wij dus ook, real life ervaringen uitwisselen en vertellen hoe wij ons leven als TS (real!) leven. Niet iedere TS is hetzelfde en niet alle TS'en leven hetzelfde en niet alle TS'en creeëren hun eigen 'online realiteit' he?

En als je altijd maar aan zit te vallen en aan zit te vallen
En daar ben jij van verschoond zeker? Nee, net zomin als van jezelf ophemelen.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: In de media

Bericht door Arike »

[mod-modus]
graag back on topic

anders gaat er ter afkoeling voorlopig een slotje op dit topic
[/mod-modus]
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6815
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: In de media

Bericht door Eva »

Ik wist dat we het nooit goed kunnen doen, Arike, maar het gaat nu wel een beetje ver.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: In de media

Bericht door J1nny »

Leer van mij, als admin op een ongeveer 10 maal zo groot forum, je doet het echt nooit goed.
Dikke huid kweken.
Enige oplossing.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: In de media

Bericht door Venka »

EvaVanA schreef:Ik wist dat we het nooit goed kunnen doen, Arike, maar het gaat nu wel een beetje ver.
Het is niet persoonlijk bedoeld Eva,maar jullie als moderator bepalen hoe ver een discussie gaat en niet wij.Als jullie merken dat het de verkeerde kant uit gaat is ingrijpen de enigste oplossing.Over het algemeen is er hier onderling een perfecte sfeer en veel leden zijn hier voor hulp,praat plek en dit forum is tevens een klankbord.Persoonlijk vind ik het jammer dat bepaalde leden andere leden (bij wijze van) in de haren vliegen.Dat moet niet nodig zijn maar in RL is het niet anders,alleen daar heb je geen moderators.Dus eigenlijk is een forum een afspiegeling van de maatschappij.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6815
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: In de media

Bericht door Eva »

Dat in de haren vliegen is voor sommigen verdomd noodzakelijk. Sorry, ben even wat pissig.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
mevrouwgriezel
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:08
Gender: Trans MtF

Re: In de media

Bericht door mevrouwgriezel »

Dit lijkt een beetje op stemmingmakerij.

Daniela, de conclusies die jij trekt uit mijn woorden zijn creatief maar komen niet overeen met hoe ik denk.

Ik suggereerde dat allemaal niet hoor. Het was niet eens een argument maar een observatie. Ik heb genoeg transseksuelen ontmoet die in alles mannelijk waren behalve hun geslachtsdeel...andersom heb ik transseksuelen meegemaakt die in alles vrouwelijk waren behalve hun geslachtsdeel.

De laatste groep kwam op mij en andere mensen geloofwaardiger over...ookal was het uiterlijk niet perfect. Misschien bestaat er ook wel zoiets als geestelijke passabiliteit ?

De meeste transen geloven alleen in uiterlijke passabiliteit en zijn dus van mening dat als je er maar vrouwelijk genoeg uit ziet, je alles hebt gewonnen. Maar mensen hebben nu eenmaal ook andere zintuigen waarmee men een man of vrouw herkent. En die zintuigen observeren veel meer dan alleen het uiterlijk.

( Bovendien ontstaat er een vertekend beeld door enerzijds een barbie-achtig vrouwelijk uiterlijk voor jezelf te wensen en anderzijds een typische lesbienne te zijn, dat bestaat niet in onze samenleving. Dat is echt een op zichzelf staand transseksueel fenomeen).

Dat een vrouwelijke biovrouw ook wel eens een schietvereniging bezoekt staat daar los van en het zijn bovendien uitzonderingen.

En Merel; ik heb je helemaal niet willen kwetsen in mijn post en snap ook niet hoe ik dat dan zou hebben gedaan ?

Je hebt toch werkelijk beweert dat transseksuelen die geen srs ondergaan niet vergaand vrouw-zijn en dat zij ervoor kiezen als shemale door het leven te gaan ? ( shemale wordt overigens vaak als een zeer kwetsend woord ervaren door non-op TSen die net als jij ook als normale vrouwen behandeld willen worden ).

Zo heb je ook gezegd dat het een recht is van transseksuelen om tegen potentiele liefjes over je TS-zijn te zwijgen. Dat is gewoon jouw mening.

Dat ik een andere mening heb dan jij, is dat dan automatisch kwetsend ?

Bovendien weet ik zeker dat biomannen en vrouwen het met mij eens zijn. Maar omdat ik een TS ben, moet ik van andere TSen denken als een TS en enkel in het " belang " van een TS, en anders word ik niet geaccepteerd.

Je zegt dat iemand slecht is wanneer die persoon zwijgt over sm-verlangens binnen een relatie...maar een persoon is goed wanneer die over transseksualiteit zwijgt.
Want die persoon beschermt zichzelf tov de boze buitenwereld. Maar wie beschermt die persoon dan die verliefd op je is geworden? Wie beschermt zijn gevoelens ? Het gaat volkomen boven mijn pet dat je de teleurstelling van zo'n man of jongen zou willen meemaken. Hoe kun je daar niet diep bedroefd over zijn ? En je er niet schuldig over voelen ?
Tenzij je een soort minachting voor de gevoelens van de ander hebt en /of egoistisch bent ?

Leg mij dan eens uit hoe ik dit anders moet zien en waarom?


Overigens even nog over dat het verzwijgen van een sm-verlangen "slecht" zou zijn; het boek 50 tinten grijs niet voor niets zo populair onder biovrouwen. Ik ken geen biovrouw waar ik intieme gesprekken mee heb gehad die niet af en toe droomt van een dominante man...dat vertrouwen zij mij toe omdat ik blijkbaar geloofwaardig genoeg ben als vrouw of vrouwelijk iemand voor die vrouwen...overigens vertrouwde ze mij al dergelijke dingen toe pre-transitie.

Dus al die biovrouwen die dat verzwijgen tegen een vriendje die zijn in jouw ogen slecht ? Zomaar een vraagje.

Weet je als vrouw ook wat vrouwen bezig houdt dan?
En waar blijkt dat dan uit ?

Hoop niet dat dit alweer als een aanval wordt geinterpreteerd...?

Want dat is ook zoiets.
Vrouwen zijn vaker geneigd eerst het probleem bij zichzelf te zoeken, terwijl mannen meestal precies het tegenovergestelde doen en het probleem buiten zichzelf zoeken.

Waarom kom ik niet het zelfreflecterend vermogen van biovrouwen tegen hier in deze discussie en wordt er zo weinig geprobeerd een gelijkwaardige discussie met mij aan te gaan? Met respect voor elkaars verschillen en meningsverschillen.

Ik zeg hier niet dat jullie geen vrouwen zijn maar ik zeg wel dat ik dat stukje vrouwelijkheid hier vaak mis.

Mag ik hier dan alleen meedoen als ik het met jullie eens ben ? Ik ben net zo goed een TS als jullie dat zijn. Waarom is mijn mening en ervaring dan minder waardevol als die van jullie?
Laatst gewijzigd door mevrouwgriezel op 11 dec 2012, 06:40, 4 keer totaal gewijzigd.