Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ervaringen Stepwork

Psychologen en procedures
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Esther91 »

Lisa1973 schreef: 02 apr 2021, 20:27 Inmiddels ga ik een klacht indienen en net als Esther het tuchtcollege benaderen.
Na 4 maanden heb ik nog steeds geen inzage in mijn medisch dossier binnen gekregen.
Dit is voor mij druppel welke de bekende emmer echt doet overlopen.
Het is niet alleen dat maar ook dat ze mijn behandelaar verkeerde informatie geven, volgens hem zou ik al een jaar op een wachtlijst staan voor FFS.
Maar dat klopt niet want mijn vorige behandelaar was nijdig dat ik zelf het VU had gebeld in januari 2020 en toen was ik niet bekend bij geen enkele afdeling.
En het VU accepteert dergelijke verwijzingen al vrij lang niet meer.
Volgens zijn gegevens kan Kanhai ook een FFS uitvoeren, voor zover ik kan beoordelen op internet alsmede op het forum ben ik nog niemand tegen gekomen die dat inderdaad bij hem heeft ondergaan.
(Als dat wel zo is dan hoor ik dat graag.)
Echter voor mij is Kanhai geen optie en dat heb ik ten derde malen ook bij mijn behandelaar neergelegd.

Ze willen kosten wat het kost mij als cliënt aan boord houden, ze weten dat ik mijn medisch dossier over zal dragen richting het VU om te voorkomen dat ik pas in 2024 een keer wordt opgeroepen.
En dan komt er nog een wachttijd aan om bij Brigitte op gesprek te komen.

Wat er in bovenstaande posting gebeurd is kan werkelijk niet door de beugel.
Het laat maar zien dat Stepwork aan het einde van zijn verhaal zit, de oprichter ervan zit ergens anders en laat het schip gewoon ten onder gaan.
Ik zou op 9 april een gesprek hebben maar vrees dat dit niet door zal gaan.
Voor een 2e keer in mijn traject sta ik waarschijnlijk weer met lege handen, het hoort er geloof ik een beetje bij in mijn geval.
Ben weer een stuk verder inmiddels maar afsluiten dat zit er voorlopig nog niet in.
Moet je wel zorgen dat je voldoende bewijs gaat verzamelen. Het is zo dat je moet betalen om het onderzoek op te starten. Als je klacht gegrond wordt verklaard dan krijg je dat geld achteraf wel terug.
:text-thankyouyellow:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Anon20230219 »

Nou bewijs genoeg, mailbox puilt uit van de vele mails welke ik heb verzonden over allerlei zaken waar ik heel veel werk in moest verrichten.
Heb wel een klacht neergelegd bij de geschillen commissie welke verbonden is aan Stepwork.
Eerst kijken wat dit gaat doen, mocht dat weer op zijn Rutte's aflopen dan de tucht commissie..
Wel beetje apart dat je moet betalen maar ze er gelijk bij zeggen dat ze voorlopig geen tijd voor je hebben..
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Pan-Tastique »

Pan-Tastique schreef: 02 apr 2021, 14:53 Ik post hier nagenoeg nooit berichten, maar moet toch even mijn frustratie kwijt mbt Stepwork. Zit al ruim een uur in Rotterdam te wachten op mijn afspraak waar ik sinds December 2018 al op wacht, vervolgens is de behandelaar niet aanwezig, staat niet eens op het bord met reserveringen (Wijnhaven), en Stepwork neemt de telefoon niet op.

Ik denk dat ik maar naar de huisarts ga voor een verwijzing naar Amsterdam of Nijmegen. Dit schept geen vertrouwen, en de verhalen hier doen me ook geen goed...
Zojuist een CC gehad, niet eens een antwoord van hen dat aan mij gericht was, maar een CC gericht naar mijn behandelaar om te vragen of hij me gebeld had dat ze op 2 april vrij waren. Wauw.

Ja sorry hoor, maar Stepwork heeft die afspraak op 2 april zelf ingepland, dat heb ik niet verzonnen... dit vind ik echt een beetje belachelijk. En ik ben dan uiteraard ook niet gebeld dat ze er niet zouden zijn. Professioneel dit, hoor.

Wat jij zei, Lisa, dit slaat nergens op. Dit kan gewoon niet.
Sharon.
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2016, 14:48
Gender: Non-binair

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Sharon. »

Ik heb dezelfde rommelige ervaringen met Stepwork en inmiddels begint het uit de klauwen te lopen. Vorig jaar moest ik eens naar Rotterdam, daar een half uur zitten wachten om ze vervolgens even te bellen waarom ik er nog steeds zat. Was mijn behandelaar gewoon ziek. Nooit door iemand gebeld of geen enkel berichtje ontvangen. Om vervolgens nog maar te zwijgen over de reiskosten die ik gemaakt heb voor nada en niet terug kan claimen.

Om het gehele traject (dat inmiddels al meerdere jaren duurt) van behandelaar naar behandelaar naar behandelaar over te hoppen (waarschijnlijk omdat ieder van hen steeds een stukje groeit in functie binnen Stepwork en daardoor steeds minder praktisch patienten behandeld).

En dan hebben we het nog niet gehad over hoe het werkelijke probleem waar ik moeite mee ondervind voor mijn idee nooit echt de juiste aanpak heeft gehad. Ik heb een handvol diagnoses mogen ontvangen, maar waar het werkelijk om gaat: non binair zijn, mezelf accepteren en daarmee oké zijn, zelfacceptatie, heeft in mijn beleving nooit de spijker op z’n kop geslagen. De behandelingen gleden al snel in het putje: add, autisme, hoogbegaafd, en noem maar op.

Mijn laatste behandeling op basis van trauma haalde dan ook weer weinig uit en heb besloten het maar af te ronden met Stepwork. De behandelingen voelde steeds meer als verspilde tijd en geld voor ze in het laatje brengen dan dat ik er zelf ook écht baat aan had. Godzijdank net op tijd, want mijn laatste behandelaar zat volgens mij nog geen maand later ook al ziek thuis.

Daarnaast, sinds de pandemie heb ik behoorlijke ongezonde side-habits ontwikkelt die me in de greep houden. Dus ik zou weer opgeroepen worden (echt nodig, ondanks dat ik Stepwork door alles enigsins beu ben) Allereerst word ik op donderdag afgebeld door wmo behandelaar vanwege ziekte (Hoe kan het toch dat iedereen daar om de haverklap ziek is?). Maar oke, dat kan. Vervolgens de vrijdag zou ik naar Rotterdam moeten, word ik kort voortijd gebeld door het secretariaat dat het de hoofdbehandelaar niet gaat lukken, er is wat tussen gekomen, maar hij zou me wel eventjes kunnen bellen vanuit z’n auto. Ehm, nee. Ik ben geen vluggertje dat even vanaf de A12 afgewerkt zal worden. In overleg na meerdere telefoontjes met het secretariaat de afspraak kunnen verplaatsen naar de maandag erop in Assen, daar zou de hoofdbehandelaar aanwezig zijn dus dat zou goed uitkomen want hij had nog een gaatje vrij. Maar 3x raden wie er vrijdagavond laat (na 18.00) nog word gebeld dat het maandag toch niet door kan gaan omdat de behandelaar toch niet op de locatie aanwezig zal zijn?

Oftewel, 3 afspraken in 1 week, en alle 3 afgezegd. t’ is bijna een prestatie.

Zat van. Echt zat van.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Anon20230219 »

Tja ik ga voor vrijdag nog even bellen of mijn afspraak nog doorgaat aankomende vrijdag want het verloopt allemaal erg rommelig.
De geschillen commissie gaat mijn klacht in behandeling nemen, daarvoor willen ze eerst Stepwork horen en daarna kan ik mijn zegje doen.
Ze vroegen nog wel of ik eventueel bewijzen kon overhandigen, gelukkig hangt er onder mijn mailbox een mapje met Stepwork wat uit zijn voegen barst van de mails welke erin zitten.
We gaan het zien en meemaken maar weer.
Op naar het volgende debacle kan ik zo zachtjes aan wel stellen.
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Esther91 »

Even een update over de stand van zaken.

Stepwork heeft vanaf vandaag 4 weken de tijd gekregen om orde op zaken te stellen. Lukt dat niet, dan is er een zitting gereserveerd op 25 juni a.s.

Ben benieuwd naar hun reactie, hopelijk lukt het nog om de administratie weer bij te werken.
:text-thankyouyellow:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Anon20230219 »

Esther91 schreef: 15 apr 2021, 18:57 Even een update over de stand van zaken.

Stepwork heeft vanaf vandaag 4 weken de tijd gekregen om orde op zaken te stellen. Lukt dat niet, dan is er een zitting gereserveerd op 25 juni a.s.

Ben benieuwd naar hun reactie, hopelijk lukt het nog om de administratie weer bij te werken.
Ben benieuwd wat daar uit komt..
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Nate_0 »

Ik werd net gebeld door iemand van Stepwork's administratie. Hele vrolijke meneer, die me de mededeling gaf dat ik nog even 3100 euro aan ze moet betalen want dat staat nog open. Hij weet immers ook niet waarom de zv dit niet uitkeert. Is blijkbaar ook al een herinnering over gestuurd, maar dat is dr niet een die ik ooit ontvangen heb.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Jennifer84
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 jul 2017, 00:21
Gender: Trans MtF
Locatie: provincie Utrecht

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Jennifer84 »

Merkwaardig, lijkt wel of ze nog willen cashen voordat ze nat gaan
Wees jezelf, het leven is te kort om iemand anders te zijn.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Nate_0 »

Dit gaat overigens om mijn behandeling in 2017 :)
meerdere zakken met zaagsel