Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat gaan jullie dit weekend doen?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat gaan jullie dit weekend doen?

Bericht door Emma »

Een heleboel administratie wegwerken, moest ook een keer.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Wat gaan jullie dit weekend doen?

Bericht door Marica »

Wachten tot mijn andere draaitafel binnenkomt. Naast mijn Technics Sl1210mk2 had ik een Lenco direct drive modern plastic geval die ik verkocht heb. Daarvoor komt een betere draaitafel, de niet zo plastic ogende Audio Technica LP140XP wat een regelrechte kloon is van de Technics SL1210.
Zo heb ik dan een classic 40 jaar oude draaitafel die onverwoestbaar is, en zijn moderne broertje.

Lekker eten met 1 goede vriendin vanavond. Op tafel komt het in franstalig Canada populaire Poutine, wat in goed nederlands een patatje met jus of stoofvlees is, maar deze variant is wel degelijk anders van receptuur en smaak.

google het maar, er zijn meerdere recepten te vinden.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Wat gaan jullie dit weekend doen?

Bericht door Nate_0 »

Marica schreef: 02 apr 2021, 12:03 Lekker eten met 1 goede vriendin vanavond. Op tafel komt het in franstalig Canada populaire Poutine, wat in goed nederlands een patatje met jus of stoofvlees is, maar deze variant is wel degelijk anders van receptuur en smaak.

google het maar, er zijn meerdere recepten te vinden.
Ik dacht dat juist de jus in combinatie met cheese curds (weet het NL woord niet) zo kenmerkend waren voor poutine, nog meer dan stoofvlees?
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Wat gaan jullie dit weekend doen?

Bericht door Marica »

Nate_0 schreef: 03 apr 2021, 14:30
Marica schreef: 02 apr 2021, 12:03 Lekker eten met 1 goede vriendin vanavond. Op tafel komt het in franstalig Canada populaire Poutine, wat in goed nederlands een patatje met jus of stoofvlees is, maar deze variant is wel degelijk anders van receptuur en smaak.

google het maar, er zijn meerdere recepten te vinden.
Ik dacht dat juist de jus in combinatie met cheese curds (weet het NL woord niet) zo kenmerkend waren voor poutine, nog meer dan stoofvlees?
Cheese churds is wrongel wat niet in de winkel te koop is. Natuurlijk wel bij kaasmakende boeren. Je wilt in ieder geval kaas hebben die goed smelt. Of je stoofvlees toevoegt is aan iedereen vrij om te doen.
Ik gebruik een erg makkelijk recept:
500 gram mager rundvlees, wrongel of iets andere kaas, fles donker bier, bloem, friet, appelstroop, peper, en zout naar smaak.

Snij het vlees in kleine blokjes, en doe ze in een kom. Strooi er bloem overheen, en zorg dat alle stukjes goed bedekt zijn met bloem. Neem een flink stuk boter en bak het vlees goed aan. Giet het bier erbij en breng opnieuw aan de kook. Voeg 4 eetlepels appelstroop toe en laat het zachtjes pruttelen tot het vlees bijna uit elkaar valt (2,30 uur) Het moet een vrij dikke saus worden dus houd het goed in de gaten dat het niet te droog wordt. Voeg dan water of bier toe. Is de saus te dun, voeg dan meer stroop toe.

Bak de friet volgens de aanwijzingen van de fabrikant ( airfryer, oven, frituur) Doe wat friet in een diep bord, strooi er de wrongel die je klein gemaakt hebt overheen, en doe er direct de goed hete saus met stoofvlees overheen. Serveer direct. Ja de frietjes worden slap, bak ze daarom goed door. Serveer er sla naast. Eet smakelijk.

Ipv wrongel kan je Huttenkäse nemen (uit laten lekken en verkruimelen) Of je neemt mozzarella, wat je in erg kleine stukjes plukt.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
luciger
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 jan 2021, 15:30
Gender: Trans FtM

Re: Wat gaan jullie dit weekend doen?

Bericht door luciger »

Ik maak mijn veganistische poutine met de Greek white van Violife. Smaakt bijna precies hetzelfde als wrongel en kun je gewoon in de supermarkt halen.
2/7/2021: wachtlijst RadboudUMC
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Wat gaan jullie dit weekend doen?

Bericht door Esther91 »

Ik denk dat het weer een rondje wordt met de auto. Of even wat afspraken inplannen bij winkels
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Wat gaan jullie dit weekend doen?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Met mijn moeder naar de vaccinatiestraat.
Irene
Gebruikersavatar
Suzanne1
Berichten: 201
Lid geworden op: 25 jan 2020, 02:46
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Nieuwegein

Re: Wat gaan jullie dit weekend doen?

Bericht door Suzanne1 »

Gelukkig is er altijd nog de belastingaangifte voor het geval je niks nog leukers te doen hebt.
Het spannendste is op het einde als je de bedragen tussen jezelf en je partner kan verdelen om op het optimale bedrag uit te komen. Maar niet vergeten om eerst ff op te zoeken tot welk bedrag er niet terugbetaald hoeft te worden. Daar moet je dan op uit zien te komen. ...spannend ;)
:sad-bored: Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht!
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Wat gaan jullie dit weekend doen?

Bericht door Marica »

Hopenlijk is mijn nieuwe platenspeler binnen. Niet dat ik zonder zit, maar gewoon een tweede exemplaar naast de andere, de Technics SL 1210mk2
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
luciger
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 jan 2021, 15:30
Gender: Trans FtM

Re: Wat gaan jullie dit weekend doen?

Bericht door luciger »

Net een groot verslag ingeleverd, dus dit weekend even wat rustiger aan! Ik moet nog wel wat kleine uni-dingetjes doen, maar dit was dé grote drempel voor de komende paar weken.
2/7/2021: wachtlijst RadboudUMC