Stevige wandelingen is goed voor lichaam en geest,ik doe het ook met veel plezier.Daarnaast vind ik in tegenstelling van joggen, fitness dat je bij wandelen echt lekker die wind door je hoofd kan laten waaien.Heel verfrissend en echt een aanrader voor iedereen.
Ik heb jarenlang gefietst, tot zeer intensief aan toe. Sinds mijn transitie heb mede door het werk daar weinig tijd voor, dus het afgelopen anderhalf jaar is er niets van gekomen. Ik ben sinds kort weer begonnen met spinning 1x in de week, en als de lente weer aanbreekt ga ik weer de racefiets pakken.
Ik probeer 3-4x per week naar de sportschool te gaan. Meestal is het meer spierkweken dan cardio, maar cardio moet ook gebeuren. Ben alleen de laatste 3 weken niet echt geweest door verkoudheid en omdat ik volgende week tentamens heb . Vorige week wel een uurtje Bodypump gedaan . Ik ben van plan om donderdag weer te gaan omdat ik dan twee opdrachten heb ingeleverd en weer heel even tijd heb.
Sinds een aantal weken hebben we hier een zwemgroepje. Elke zondagavond gaan we zwemmen. eerst baantjes trekken en daarna nog even van de glijbaan af etc. Zwemgroepje is van de zorgboerderij waar ik woon. Verder erg actief op de dagbesteding, is allemaal lichamelijk werk.
Ik doe 2 tot 3 keer per week een stukje hardlopen door de bossen. Heerlijk, ipod met lekker muziekje en dan mijn verstand op nul. Werkt bij mij heel goed om de stress laag te houden. Ben wel een recreatieve lopen hoor, maar loop meestal afstanden tssen de 7 en 8 km.
Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen!