Dat kan niet met UMCG

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
EasyBoy97

Dat kan niet met UMCG

Bericht door EasyBoy97 »

Dag iedereen.

Ik ben non-binair (AMAB). Vroeger meldde ik dat ik versneld (bij UMCG) orchiectomie probeerde te krijgen. Niet via GenderTeam, maar via urologen als "emergency". Ik zei dat mijn testikels na drie jaar hormonale medicijnen pijn doen. Ik krijg hormonale medicijnen uit mijn geboorteland via "Informed consent"😍. Het is nu tijd voor orchiectomie/SRS, want testikels worden steeds kleiner en hun disfunctie doet pijn. Het is niet erg, maar deze pijn is wel chronisch. En mijn gendergevoelens. En mijn nieren, die schade van Spironolactone kunnen krijgen.

Dat lukte niet. Urologen zeiden dat ik toch geen operatie mocht krijgen. "Als u uw pijn wilt verminderen, zou u naar een fysiotherapeut moeten gaan. Daar betaalt u alle kosten zelf. En wacht op GenderTeam".

Zo. Ik heb een afspraak met GenderTeam in oktober/november 2022 (aanmelding in oktober 2020). Dat kan nog langer duren door corona. En daar zullen zij mij afwijzen, want ik ben non-binair. Vroeger (nog in 2018) probeerde ik hormonen via mijn huisarts te krijgen, maar ik kreeg "Oo no, no. It's irreversible. Stop it 😱 and maybe go to GenderTeam😲". Dus ga ik verder met de hormonale medicijnen uit mijn geboorteland en ik krijg orchiectomie deze zomer in Azië. Ik kan niet meer wachten. De chronische pijn, mijn gendergevoelens, mijn nieren. Waarschijnlijk zal ik alles daar doen. Orchiectomie, SRS, de tweede deel van FFS, borstvergroting, stembandoperatie. Langzaam, maar zeker.

Succes iedereen!!!
Lise

Re: Dat kan niet met UMCG

Bericht door Lise »

EasyBoy97 schreef: 11 apr 2021, 10:02 Dag iedereen.

Ik ben non-binair (AMAB). Vroeger meldde ik dat ik versneld (bij UMCG) orchiectomie probeerde te krijgen. Niet via GenderTeam, maar via urologen als "emergency". Ik zei dat mijn testikels na drie jaar hormonale medicijnen pijn doen. Ik krijg hormonale medicijnen uit mijn geboorteland via "Informed consent"😍. Het is nu tijd voor orchiectomie/SRS, want testikels worden steeds kleiner en hun disfunctie doet pijn. Het is niet erg, maar deze pijn is wel chronisch. En mijn gendergevoelens. En mijn nieren, die schade van Spironolactone kunnen krijgen.

Dat lukte niet. Urologen zeiden dat ik toch geen operatie mocht krijgen. "Als u uw pijn wilt verminderen, zou u naar een fysiotherapeut moeten gaan. Daar betaalt u alle kosten zelf. En wacht op GenderTeam".

Zo. Ik heb een afspraak met GenderTeam in oktober/november 2022 (aanmelding in oktober 2020). Dat kan nog langer duren door corona. En daar zullen zij mij afwijzen, want ik ben non-binair. Vroeger (nog in 2018) probeerde ik hormonen via mijn huisarts te krijgen, maar ik kreeg "Oo no, no. It's irreversible. Stop it 😱 and maybe go to GenderTeam😲". Dus ga ik verder met de hormonale medicijnen uit mijn geboorteland en ik krijg orchiectomie deze zomer in Azië. Ik kan niet meer wachten. De chronische pijn, mijn gendergevoelens, mijn nieren. Waarschijnlijk zal ik alles daar doen. Orchiectomie, SRS, de tweede deel van FFS, borstvergroting, stembandoperatie. Langzaam, maar zeker.

Succes iedereen!!!
Ik snap eerlijk gezegd wel een beetje dat het Genderteam je niet met voorrang wil behandelen. Maar waarom zou het Genderteam je niet in 2022 willen behandelen als je aan de beurt bent, alleen omdat je non-binair bent? Er zijn hier op dit forum toch genoeg voorbeelden van mensen waarbij dat geen probleem was?
EasyBoy97

Re: Dat kan niet met UMCG

Bericht door EasyBoy97 »

Lise. Ik geloof niet dat ze mij kunnen vertouwen. De meeste Nederlandse psychologen zijn streng. Een persoon met een bijzondere eenzame karakter die non-binair trans is vinden strenge psychologen niet betrouwbaar. Dan heb ik ook PTSS (ik kreeg psychiatrische hulp in Nederland). En ik heb geen familieleden in Nederland (geen getuigen die mij lang kennen). Alle Nederlandse psychologen willen stabiele duidelijke patiënten met getuigen. Ik heb veel verhalen gelezen en ik vind psychologen voor/tijdens/na de transitie overbodig.

Wachtijden zijn HELEMAAL GEK. In 2018 moesten mensen 10 maanden bij UMCG wachten en op dit moment al 2 jaar. In ieder geval moet ik nu zelf werken. In het eind 2022 weet ik meer. Dan krijg ik misschien resterende operaties in Nederland. Who knows???