Ik heb me een poosje geleden aangemeld bij PSYQ, wie heeft hiermee een ervaring mee, tav duur en behandeltraject. Zelf zeggen ze 4 weken intake en 11 weken start behandeltraject.
Ps ik ben nieuw hier dus nog geen ervaring met dit forum.
Groetjes Evy
.
Aanmelding bij PSYQ.
-
Evy1946
- Voornaamwoorden: Ze haar
-
Nate_0
Re: Aanmelding bij PSYQ.
PsyQ geeft enkel ondersteuning bij het uitzoeken van je gevoelens, maar zal niks kunnen/mogen doen met betrekking tot een medische transitie. Je krijgt ook geen voorrang op wachtlijsten bij het UMCG/VUMC/etc., ongeacht of PsyQ je wel of niet diagnosticeert met genderdysforie.
meerdere zakken met zaagsel
-
Evy1946
Hi Nate,
Teleurstellende info, maar ze kunnen wel een diagnostiek met genderdysfonie doen. Verwijzing naar endocrinoloog voor hrt neem ik aan.
Voorlopig nog geen medische ingrepen tot dat ik er klaar voor ben.
Trouwens bedankt voor je bericht.
Teleurstellende info, maar ze kunnen wel een diagnostiek met genderdysfonie doen. Verwijzing naar endocrinoloog voor hrt neem ik aan.
Voorlopig nog geen medische ingrepen tot dat ik er klaar voor ben.
Trouwens bedankt voor je bericht.
-
Timo3
- Voornaamwoorden: hij/hem/zijn
Ik heb de diagnose gekregen bij Youz en VUmc weigert die diagnose over te nemen. Ik weet niet of dat bij PsyQ ook zo is, maar bij mij heeft het geen voordeel opgeleverd.
-
Evy1946
Probleem is de wachttijden, v.d Vaart, Stepwork, VUmc, etc. Soms tot 70 weken. Die tijd heb ik niet.
Dus was PSYQ, de meest gunstige.
Het enige wat is wil is een bevestiging en dan HRT
Ook bedankt Timo
Dus was PSYQ, de meest gunstige.
Het enige wat is wil is een bevestiging en dan HRT
Ook bedankt Timo
-
Tjitske
Van anderen hoor ik regelmatig dat ze zich aangemeld hebben bij meerdere aanbieders, zodat je op de plek waar je als eerste echte gesprekken hebt in behandeling kunt en daarnaast eventueel op het vumc kunt wachten. Je kan ook kijken op https://transgenderwegwijzer.nl voor organisaties in de buurt.
-
Evy1946
Ik word heel erg blij van jullie reacties.
Begin me al een beetje thuis te voelen met gelijkgestemden .
Begin me al een beetje thuis te voelen met gelijkgestemden .
-
KeepzD
- Voornaamwoorden: Hij/hem
PsyQ doet inderdaad wel de diagnostiek en geeft je een verwijzing mee voor een endo, en zo nodig ook naar een chirurg (bijv Dr van Loenen voor FtM transgenders, MtF weet ik zo niet).
Het is dan alleen wel zaak dat je zelf contact gaat zoeken met een endocrinoloog die je verder wil helpen. En dat is nog wel eens een puzzeltje, als je in je eigen regio zou willen blijven. Dit omdat endocrinologen niet vaak staan te springen om transgenders te helpen. De link die Tjitske geeft zou daarvoor een goede zet in de richting moeten zijn in ieder geval.
Er zijn ook nog andere lijstjes in omloop met endocrinologen die er voor open staan om transgenders te helpen. Het is de moeite waard om die op te zoeken.
Het is dan alleen wel zaak dat je zelf contact gaat zoeken met een endocrinoloog die je verder wil helpen. En dat is nog wel eens een puzzeltje, als je in je eigen regio zou willen blijven. Dit omdat endocrinologen niet vaak staan te springen om transgenders te helpen. De link die Tjitske geeft zou daarvoor een goede zet in de richting moeten zijn in ieder geval.
Er zijn ook nog andere lijstjes in omloop met endocrinologen die er voor open staan om transgenders te helpen. Het is de moeite waard om die op te zoeken.
Forever myself
-
Lise
Als dit je doel is (en niet puur psychische hulp hoe er om te gaan), zou ik dat heel goed expliciet controleren bij jouw vestiging van Psyq voor je aan het traject begint. Ik heb hier ooit iets anders over gehoord, maar dat is al wel een tijdje terug. Dus wat Dennis schrijft klopt waarschijnlijk gewoon, maar ik zou het echt goed checken en niet alleen aannemen.
-
Nate_0
De PsyQ waar ik behandeld werd deed helemaal niet aan doorverwijzen naar een endocrinoloog? Hun afdeling seksuologie gaat in ieder geval alleen om psychologische begeleiding, en online kan ik ook niks vinden over eventuele doorverwijzingen naar een endocrinoloog.
In hun gesprekken met mij wekten ze soms trouwens de indruk dat dat anders zou zijn, maar ik heb alles uiteindelijk bij een gender team gedaan en een aantal maand vertraging opgelopen omdat ik dacht dat PsyQ kon helpen.
Een diagnose kan dus wel maar wat ook al gezegd werd, die wordt niet geaccepteerd bij endocrinologen tot je het diagnostisch traject ook door bent bij een erkend gender team (en de seksuologie van PsyQ valt daar niet onder).
Met medische transitie bedoel ik alles wat met medicaties en operaties te maken heeft. Inclusief hormonen dus.
In hun gesprekken met mij wekten ze soms trouwens de indruk dat dat anders zou zijn, maar ik heb alles uiteindelijk bij een gender team gedaan en een aantal maand vertraging opgelopen omdat ik dacht dat PsyQ kon helpen.
Een diagnose kan dus wel maar wat ook al gezegd werd, die wordt niet geaccepteerd bij endocrinologen tot je het diagnostisch traject ook door bent bij een erkend gender team (en de seksuologie van PsyQ valt daar niet onder).
Met medische transitie bedoel ik alles wat met medicaties en operaties te maken heeft. Inclusief hormonen dus.
meerdere zakken met zaagsel