In de media

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
mevrouwgriezel
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:08
Gender: Trans MtF

Re: In de media

Bericht door mevrouwgriezel »

Raisa schreef:
Aster schreef:Anderszijds post jij wel es over onbegrip buiten de MTF wereld over je studies, hobbies en bezigheden.
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar die kritiek valt in het niet in vergelijking tot wat ik van transen als jij te horen krijg en is tot nu toe altijd 1-malig geweest: ze blijver er niet over doorzagen zoals jij dat doet. Een eenvoudige uitleg over culturele genderrollen is voor mensen buiten de 'mtf wereld' voldoende.
Dat is omdat ze dat graag horen omdat het dan begrijpelijker voor hen wordt. Het betekent nog niet dat ze het dan werkelijk begrijpen gevoelsmatig...maar verstandelijk zijn ze geneigd erin mee te gaan. Dat is een win-win situatie...ze hoeven jou niet te kwetsen...en ze hoeven ook niet toe te geven dat ze beperkingen hebben als het gaat om het begrijpen van een transseksueel. Slechts weinig mensen durven eerlijk in te zien dat ze zich er geen voorstelling van kunnen maken...en degene die dat wel doen accepteren maar wat je zegt. Want hoe kun je over iets oordelen wat je zelf niet meegemaakt hebt ?

Veel mensen zijn ook ijdel en geven je liever een pluim dan dat ze als bekrompen en ongeemancipeerd te boek staan.

Onbegrip kan trouwens ook leiden tot onverschilligheid...ik begrijp het niet...dus ik ga er maar in mee...dat is het makkelijkst en word ik ook nog aardig gevonden en gewaardeerd.

En transen nemen in het algemeen dit soort reacties voor een heilige waarheid aan en beginnen anderen ermee om de oren te slaan.

En daarom zijn Aster en ik zo vervelend blijkbaar..wij kunnen en durven er nl. wel onze zienswijze en mening over geven omdat wij het wel hebben meegemaakt....en een heel andere ervaring hebben.

Wij zijn wel ervaringsdeskundige...in tegenstelling tot die mensen buiten de TS wereld.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: In de media

Bericht door Arike »

@mevrouwgriezel: voor het negeren van moderatie-aanwijzingen krijg je bij deze een formele waarschuwing
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"